18 Reacties
5 dagen geleden
Dat is een beetje wat je zelf wilt, niemand kan dit in je plaats kiezen,
Ik persoonlijk zou willen wachten op de echo om te weten of het er 1 of 2 of meerdere zijn 🙈 en of alles goed is
Je kan altijd eens kijken om de afspraak te vervroegen, ik ben vandaag 8w +5d en vandaag de eerste echo
MOD
5 dagen geleden
Wij hadden het ook al tegen bepaalde familieleden gezegd voor de eerste echo, om dezelfde reden. Het is mijn 2e zwangerschap, en hoewel ik niet zo ziek ben als de vorige keer, valt het bij mij direct op. Voor ons 1e kindje was ik nooit ziek. Sinds ze naar de crèche gaat ben ik wel geregeld eens ziek, maar nooit langer dan 1 of 2 dagen. Nu ben ik al 2,5 weken misselijk en kan ik amper iets eten + ik ben supermoe. Mensen hebben gewoon een vermoeden, dus dan is het fijner dat ze het weten. Het is vermoeiend om het te proberen verstoppen, zeker met de feestdagen 😅
5 dagen geleden
Reactie op Tiffany1997
Dat is een beetje wat je zelf wilt, niemand kan dit in je plaats kiezen,
I ...
Ja mijn gyn heeft verlof in mijn 8ste week.. slechte timing haha
5 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Wij hadden het ook al tegen bepaalde familieleden gezegd voor de eerste ech ...
Ja daarom.. het is al jaaaren dat er met Kerst gepolst wordt of er een kleinkindje aankomt dus ik ga er veel energie in moeten stoppen om het te verzwijgen en dat wil ik eigelijk niet haha. Jammer dat we niets tastbaars kunnen laten zien
MOD
5 dagen geleden
Reactie op EerbiedigeTornado902667
Ja daarom.. het is al jaaaren dat er met Kerst gepolst wordt of er een klei ...
Ja, en sowieso is het ook niet leuk als je de helft van het eten niet mag opeten, want met de feestdagen komen toevallig net al die dingen op tafel die als zwangere niet aan te raden zijn 😅 Denk maar aan kaas, gerookte zalm, toastjes préparé, tiramisu, alcohol, verse chocomousse, garnalen en krab, vlees dat niet doorbakken is 🫠
4 dagen geleden
Reactie op P0305
Je kan misschien in de buurt een 2D pret echo laten doen en hiervan een afd ...
Die doen ze blijkbaar pas vanaf 10 weken dus dat wordt em niet :(
3 dagen geleden
Reactie op GJJR
Tuurlijk kan je het zeggen als je je daar goed bij voelt! Je bént zwanger h ...
Pf ja dat dringt toch nog niet hélemaal door ofzo.. Ik zit toch altijd te stressen over de ‘wat als..’ :(
3 dagen geleden
Je kan misschien zo gynacoloog van wacht proberen om toch al eerder een afspraak te hebben. Heb ik verleden ook gedaan. Ik had nu eentje op 5+5 mdat ik druppel bloed voelde in spoed en toen echo gehad. Ik had zelf wel afspraak om 6+3 enkel dagen later vermits buitenbaarmoederlijk grote kans en meerdere miskramen. Ik snap dat het jammer is, ik wil het ook met kerst doen. Ik zou het gewoon lekker vertellen jullie mogen blij zijn, doe het met je zelf test en beertje of iets. Zelf ook leuk x
3 dagen geleden
Reactie op EerbiedigeTornado902667
Pf ja dat dringt toch nog niet hélemaal door ofzo.. Ik zit toch altijd te s ...
Snap ik, maar in het ergste geval kan jouw familie je opvangen als het mis gaat. Want dat wil je mss ook niet alleen verwerken. Maar vooral positief blijven denken 😌Het gaat echter worden als je het aan mensen rond je vertelt.
gisteren
Reactie op MamavanMaurice*
Is een pretecho geen mogelijkheid?☺️ Dan heb je toch beelden😊
Ik vind er geen die dat doen rond 7-8 weken..
9 uur geleden
Reactie op P0305
Die zijn er wel hoor. Precho doet dit volgens mij wel al vanaf die periode. ...
Denk je dat dat oke is om voor een medische echo al zo’n pretecho te doen? Ik had contact en ze stelde zelf voor om volgende week al te komen, dan ben ik halverwege de 6de week maar dat lijkt me wel erg vroeg. Wat denken jullie?
6 uur geleden
Misschien controversieel maar ga in de week voor kerst eens langs spoed, niet bellen, gewoon rijden naar daar. Ja je zal daar even moeten wachten, maar dan doen ze een echo. Ik heb na een eerdere miskraam ditmaal op 5+5 weken gegaan omdat ik echt 1 dag hele zware krampen had (zonder bloed) en alles bleek oké. Of eventueel het ziekenhuis waar je wilt gaan opbellen en eenmalig bij een andere gynaecoloog gaan.. ik ben veranderd tegenover vorige zwangerschap omdat degene waar ik nu ga veel meer in het ziekenhuis zetelt..