22 Reacties
19 uur geleden
Ik zou toch een afspraak maken bij een huisarts meteen. Je apotheek zal dit waarschijnlijk ook herkennen maar mag geen diagnose stellen. Aangezien het bijna over je hele lichaam is zou ik opletten voor zwangerschapsjeuk. Ook gevaarlijk om uitgebreide jeuk direct op droge huid of zwangerschap te steken, misschien is dit iets losstaand? Hopelijk indd gewoon droge huid en smeren met een goed inwerkende cr猫me zonder parfums (meestal wat duurdere zoals La Roche Posay ofzo)
19 uur geleden
Ik gebruik ook la roche (lipikar AP + M) tegen droge of jeukerige huid. Mag je sowieso gebruiken, das geen geneesmiddel ofzo en is ook supergoed voor gevoelige babyhuidjes dus de rest van de bus komt zeker nog van pas bij je kindje.
19 uur geleden
Reactie op AttenteVuursteen929102
Ik zou toch een afspraak maken bij een huisarts meteen. Je apotheek zal dit ...
Ik ga toevallig morgen naar de huisarts om een andere reden. Ik kan het daar inderdaad wel eens op tafel leggen
19 uur geleden
Reactie op OnvergetelijkePaddestoel249656
Ik gebruik ook la roche (lipikar AP + M) tegen droge of jeukerige huid. Mag ...
Wel opletten met open wonden (Ik zie dat ze krabletsels heeft) Heb zelf ook La Roche gebruikt na eczeem uitstoot en dat stuk huid is volledig in puistjes bezet geweest 馃槚 Nu littekens daardoor 馃ゲ
19 uur geleden
Wel opletten met open wonden (Ik zie dat ze krabletsels heeft) Heb zelf ook ...
Ah oei. Het zijn niet per se grote krabletsels ofzo. Maar ik merk wel dat ik kleine korstjes heb op plaatsen die al veel gejeukt hebben, snap je wat ik bedoel? Dus ik krab wel effectief de huid een beetje open...
Ik voeg even een foto toe 馃槉

19 uur geleden
Reactie op HarigeEekhoorn
Ah oei. Het zijn niet per se grote krabletsels ofzo. Maar ik merk wel dat i ...

De huid ziet er indd heel droog uit. Gewoon geen zalf over de wondjes of in smeren. En goed idee om morgen eens aan de arts te tonen. 馃槃
19 uur geleden
Reactie op Babysteps
Ik gebruik dexeryl, zonder rommel in! Ik merk ook dat mijn huid veel droger ...
Niet meteen bang zijn voor schurft. Enkel wanneer je in bepaalde instellingen werkt of woont waar veel mensen dicht bij elkaar wonen 馃槄 Of als je iemand kent die daar werkt. (woonzorgcentra, ziekenhuizen, opvangcentra,...)
19 uur geleden
Wel opletten met open wonden (Ik zie dat ze krabletsels heeft) Heb zelf ook ...
Echt waar? Daar schrik ik wel van.
Ik heb al heel mijn leven atopisch eczeem en die la Roche is daar speciaal voor, ook als er wat krabletsels bij zijn. (Ga elk jaar naar de dermatoloog)
Maar niet elke huid is hetzelfde, en als je toch naar de dokter gaat, vraag je het idd best. Wie weet komt het van iets heel anders. Veel water drinken is sowieso ook goed voor een droge huid
19 uur geleden
Reactie op OnvergetelijkePaddestoel249656
Echt waar? Daar schrik ik wel van.
Ik heb al heel mijn leven atopisch ecze ...
ja, was wel op mijn onderbenen dus ook wat vocht aan het ophouden misschien, irriterende broeken, ... Leek precies over te gaan toen ik even stopte met smeren. Nu alles weer dicht is gebruik ik hem terug over dat been ook hoor馃槃
18 uur geleden
De huid ziet er indd heel droog uit. Gewoon geen zalf over de wondjes of in ...
Ga ik zeker doen! Het is op de foto dan zelfs al beter (visueel) dan voor ik bodylotion smeerde. Toen zagen m'n benen eruit alsof ik 80+ was, zo wat perkamentachtig ofzo?
18 uur geleden
Reactie op HarigeEekhoorn
Ga ik zeker doen! Het is op de foto dan zelfs al beter (visueel) dan voor i ...
Zal dan waarschijnlijk gwn heel droog zijn, de dr zal wel weten wat je best gebruikt dan 馃槉
16 uur geleden
Ik had in de whatsapp groep dit al doorgestuurd naar iemand, dus heb de foto nog.
De kleine zalf is enkel voor het gezicht want zware zalf met meer cortisone mag niet. De iets wat grotere is voor de rest van het lichaam. Bij mij voornamelijk hoofd en vingers die erg droog zijn.
Voor ik zwanger was gebruikte ik elecom maar wordt niet aangeraden bij de zwangerschap.

15 uur geleden
Reactie op Babysteps
Ja ik werk in die sector dus is misschien een beetje beroepsmisvorming van ...
Heel herkenbaar, werk er ook in en ook meteen alarm als er krabletsels zichtbaar zijn bij iemand 馃槅
15 uur geleden
Reactie op ems1996
Wel voorgeschreven door de dokter, dus misschien idd best wel eerst navrage ...
Ja, cortisone is ook niet ideaal denk ik h茅? Ga het sowieso morgen eens vermelden. Ik zag er niet zoveel graten in haha. Ik dacht: het jeukt gewoon door de droogte 馃槄
14 uur geleden
Reactie op Margogo94
Een beetje jeuk af en toe is niet raar denk ik, maar als het echt continu j ...
Ja, eenmaal ik onbewust toch krab wordt het alleen maar erger... En dan kan ik blijven gaan 馃檲