14 Reacties
2 dagen geleden
Allereerst wil ik je heel erg veel sterkte wensen, dit zal erg heftig voor je zijn. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Maar wellicht kan ik je zorgen afnemen voor de narcose. Ik heb dit zelf altijd heel erg eng gevonden en ook een angst voor naalden. Maar echt waar, je krijgt van de narcose echt helemaal niets mee. Veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd ❤️
2 dagen geleden
Allereerst ook heel veel sterkte van mij, ik heb het al 2x meegemaakt dus ik begrijp je verdriet. 😢 Ik heb nu bij deze zwangerschap 2 echo’s gehad waarvan er nog steeds geen hartje was en de zwangerschapsduur bijna 2weken korter gemeten wordt dus ik ga hier ook weer van het slechtste uit.. Wordt dan al de 3e keer..😭 Morgen de laatste beslissende echo..
Daarnaast, zowel de pilletjes als een curretage hebben beiden voor- en nadelen. Ik heb beide keren voor pilletjes gekozen, de eerste keer ging dit heel goed, echt pijn kan ik het niet noemen, gewoon iets zoals zwaardere menstruatie pijn. De week erna op controle, alles was in orde en de maand erna was ik al opnieuw zwanger van ons dochtertje. Nu naar het proberen van ons 2e kindje in juli ook een miskraam gehad dus weer voor pilletjes gekozen, weer alles heel goed gegaan maar ik merkte dat ik na 4 weken nog steeds bleef bloeden. Hysteroscopie gedaan en er zaten helaas nog veel resten die ze alsnog daarna operatief hebben moeten verwijderen. Dus die 2e keer heeft een heel lange nasleep gehad.. Lichamelijk viel dat best mee maar mentaal gewoon heel erg zwaar.. Als deze zwangerschap ook slecht zou eindigen weet ik niet wat ik zou doen.. Bij een curretage ben je er wel meteen vanaf om het even botweg te mogen zeggen.. 😣 Helaas weet je van te voren niet wat het beste meevalt want het kan ook bij iedere keer anders ervaren worden..
Ik wens je heel erg veel sterkte want dit is inderdaad een verschrikkelijk verdriet😢❤️
2 dagen geleden
HayB bij mijn eerste heb ik het geprobeerd met pilletjes maar er bleven reststukjes achter waardoor curretage toch nodig was. De pilletjes zijn best fel qua krampen en bloedverlies vond ik…. Moest het ookt terug gebeuren zou ik ineens voor curretage kiezen als ik de keuze heb, ineens een harde klap, ma je bent er wel ineens vanaf, anders bloed je mogelijks 2-3 weken en kan je rauwproces nog altijd niet starten…
2 dagen geleden
Ik ken het gevoel jammer genoeg ook. Ik heb gekozen voor de cytotec pillen en heb hier echt geen last van gehad van krampen... Niets pijn wel enorm veel bloedverlies. Nadien had ik bloedarmoede.... En uiteindelijk was niet alles weg dus moest ik na 6 weken nog een maand een anticonceptiepil nemen om menstruatie op te wekken en zo alles mee af te voeren.... Lange nasleep wat wel heel heftig is, maar curretage was geen optie bij mij omdat m'n baarmoeder te veel doorbloeding had en de plek niet goed was. De kans dat ik een zware bloeding zou hebben en ze m'n baarmoeder zou moeten verwijderen was groot. Dus ik had niet echt keuze, maar na ook al een keizersnede zou ik zowizo gekozen hebben voor de pillen omwille van minder kans op littekenweefsel in de baarmoeder...
Veel moed daar 🍀
2 dagen geleden
Nog eens veel sterkte 🥀
Familie van mij heeft een curretage ondergaan en had dit mentaal wel zwaar maar is de dag erna terug gaan werken. Dit heeft haar gedachten kunnen verzetten, had lichamelijk geen klachten. Ik vermoed dat je angst voor naalden maar een emotie zal zijn op de achtergrond. Als je echt mag kiezen, zou ik (Als ik andere reacties zo zie) de curretage doen.
🧸💔
2 dagen geleden
Als eerste heel veel sterkte !!
Ik zou voor een curretage gaan ik heb heel hard afgezien met de pilletjes voor uiteindelijk nadien nog een curretage te moeten laten doen omdat nog niet alles er uit was .. hou de mood er in zou ik zeggen ❤️
2 dagen geleden
Heel veel sterkte! Ik heb in mei voor de pilletjes gekozen (op aanraden van de gynaecologe) ik heb er eigenlijk niet veel last van gehad. Krampen en bloedverlies waren bij mij zoals een zware menstruatie. Pilletjes voelde voor mij iets ‘natuurlijk’. Reactie’s zijn wel heel verschillend dus denk dat het echt een persoonlijke keuze is.. 💖
gisteren
Ik zou voor een curettage gaan. Ik heb ooit de medicatie genomen, en ik heb nog nooit zo veel pijn gehad.
Natuurlijk verschilt dit per persoon, maar mijn lichaam reageerde er erg slecht op. Ik kreeg echte weeën, en kon niet meer rechtstaan of wandelen, en viel bijna flauw door de pijn. Ik ben onwaarschijnlijk veel bloed verloren waardoor ik één jaar lang een zwaar ijzertekort heb gehad. Zat urenlang (zeker 7-8 uur) op het toilet bloed en ik verloor erg grote klonters (ter grootte van een kiwi). Ik heb die dag gezworen nooit meer zo ‘n pil te nemen.
Maar (!) er zijn ook een heleboel vrouwen die er geen last van hebben. Het ligt er een beetje aan hoe sterk je lichaam reageert. Mijn lichaam gaat vaak erg snel in een ‘noodtoestand’ waardoor de pijn bijzonder fel kan zijn.
Nogmaals; doe waar je jezelf het veiligst bij voelt. Maar wees jezelf ervan bewust dat een pilletje niet niets is, en dat je er ook veel last van kan krijgen als je pech hebt.
gisteren
Ik zit nu ook in een miskraam. Op 15/11 pilletje genomen en opzich qua krampen viel dit best mee. Heb een week gebloed met klonters en daarna meer zo einde van een menstruatie. En nu halve week amper iets (dus dacht dat het gelukt was met de pillen). Vandaag (4/12) controle echo gehad en blijkbaar zit er nog een stukje restweefsel in mijn baarmoeder. Omdat er heel veel bloedvaten aan vast zitten moet ik morgen kijkoperatie (volledig narcose) laten doen waar ze het restje weghalen en dan een ballonnetje zetten voor de bloeding te laten stoppen en moet overnacht. Als ik wist dat dit ging gebeuren had ik het direct allemaal laten weghalen via curettage, omdat ik nu toch operatie moet laten doen.
gisteren
Heel veel sterkte 🥺✨
Ik heb 11/08 een positieve zwangerschapstest gehad, ging 28/08 op controle bij de gyneacoloog die toen vertelde dat er geen hartactiviteit was, ik moest doen ook kiezen.
Heb toen de pilletjes genomen, na de eerste ronde voelde ik niks, na de 2de begonnen er heel hevige krampen op te komen, heb toen 7u lang gebloed, 2 dagen erna terug op controle, toen bleek het vruchtzakje nog intact te zijn en nog niet meegekomen dus uiteindelijk toch een curretage moeten ondergaan op 03/09
Hopelijk kom je eruit en lukt het snel wel! ✨ Geef niet op, ik zit nu ondertussen ook terug op hete kolen op 7w te wachten op een echo! ❤️
gisteren
Hi, het hartje stopte bij mij in juni na 9 weken, maar er kwam geen miskraam op gang. Het vruchtje was onderontwikkeld en leek maar 6 weken. Ik heb toen pillen gekregen, en ik was best zenuwachtig omdat ik op internet allemaal rampscenario's had gelezen. Voor mij kwam de miskraam al na de eerste pillen op gang. Een beetje buikpijn en bloedverlies als een hele zware menstruatie. Dit duurde een dag en nam toen af tot het niveau van een normale menstruatie. Ik geloof dat het na iets meer dan een week stopte. Was natuurlijk al met al een vervelende ervaring, want we waren echt teleurgesteld, maar fysiek viel het me alles mee. Ik vroeg me af of het wel weg was omdat het voor mijn gevoel weinig voorstelde, maar bij controle echo bleek alles netjes opgeruimd. Na een maand werd ik weer ongesteld. Succes en sterkte !
gisteren
Nog een toevoeging, wat mij hielp is denken aan dat mijn lichaam doet wat goed is, en dat - hoe verdrietig ook- sommige vruchtjes niet levensvatbaar zijn en dat dat part of the deal is. Beter zo dan in een moeilijke keus komen op 20 weken bij de NIPT. Ik probeerde mijn lichaam dus te zien als iets dat met mij werkt in plaats van dat het me in de steek liet.