11 Reacties
12 uur geleden
Hier ook! En nog zelfs geen 3kg erbij. Hangt echt van je figuur en bouw af denk ik :)
12 uur geleden
Als er iets is dat ik ondertussen geleerd heb, is dat de grootte/groei van je buik echt niks zegt over je eigen gezondheid of die van je kindje. Ik had altijd een 'kleine' buik volgens mijn omgeving. Ik snap niet dat mensen die opmerkingen zo nodig vinden?
Zolang je gezond en gevarieerd eet, voldoende beweegt, zie ik geen problemen. 2 tot 4 kg aankomen in gewicht is rond deze periode normaal
Ik ben morgen 17 weken en mijn buik begint ook zichtbaar te worden, dat lijkt iets sneller te gaan dan de vorige zwangerschap. En dat ondanks dat ik in het begin afgevallen ben. Geen idee van mijn huidige gewicht trouwens 馃槄
12 uur geleden
Hier het zelfde, 15w 3d ongeveer 3 kilo bij. Op dit moment ook al wat groei in mijn buik. Vooral het gevoel nu dat mijn buikvet wat naar voor geduwd wordt en mijn taille aan het verdwijnen is. Draag ook al zwangerschap broeken/ joggingbroek en leggings. Dus het zelfde hier. Zolang je binnen het gemiddelde blijft van aankomen denk ik dat het allemaal wel oke is. Het zal ook wel snel gaan nu 1/3de van de zwangerschap is ook al voorbij.
12 uur geleden
Reactie op HarigeEekhoorn
Als er iets is dat ik ondertussen geleerd heb, is dat de grootte/groei van ...
Klopt echt! De hoeveelheid mensen die vragen om mijn buik te zien, aan te raken, of eerder ge茂nteresseerd te zijn in de zwangerschap.
Nog nooit zo veel opmerkingen gehad over mijn lichaam. Vreemd dat het een NO GO is bij niet zwangere mensen. Maar plots groei je een mens in u lichaam is lijk je vrij te moeten staan van aanraking, opmerkingen en advies.
12 uur geleden
Reactie op AanlokkelijkeOlijf706178
Klopt echt! De hoeveelheid mensen die vragen om mijn buik te zien, aan te r ...
Ja ik krijg daar zenuwen van 馃槀 Ik heb daar echt doelbewust bij vriendinnen nooit opmerkingen over gemaakt (al deden ze dat wel bij mij), ook postpartum niet
Ik deed al 10 jaar krachttraining voor ik zwanger werd van de eerste. Het duurde 'lang' voor je kon zien dat ik zwanger was. Nu zie ik het wel, maar kan het nog wegsteken onder een dikke trui. Het valt nog niet op. Echt ontelbaar veel reacties gehad over dat het een kleintje zou zijn, of ik wel genoeg at, noem maar op... Maakt je onnodig onzeker vind ik,
MOD
12 uur geleden
Ook hier morgen 17 weken en wel al zichtbaar, maar ook 2e kindje. Nu ook geen gigantische buik, en ben nooit plat geweest, dus je zou nog kunnen twijfelen 馃き
Geen idee of en hoeveel ik al ben bijgekomen, laatste controle was ik 3 kg afgevallen.
Niet te veel aantrekken van commentaren op je buik/gewicht.
9 uur geleden
Vorige zwangerschap had ik amper een buikje en was ik 17 kg bijgekomen... Niemand kon dat geloven. Sommige mensen schrokken toen ze me met m'n baby zagen omdat ze niet wisten dat ik zwanger was 馃槀 nu zwangerschap 3 van baby 2. Miskraam vorige keer en ben al vele meer bijgekomen dan eerste zwangerschap en ook echt al vele meer buik! Maar eerste zwangerschap kwam m'n buikje eigenlijk pas rond 25-30 weken een beetje piepen 馃
8 uur geleden
Ik ben altijd vrij mager geweest, geen buik. Maar nu op 16 weken echt al een zichtbare bolle buik en 4 kg bij..