11 Reacties

vorige week

Hallo daar, ik denk dat het te maken heeft met zijn sprongetje? Ze ontdekken nu hun omgeving en reageren op elke geluid. Ik geef bv en ik merk echt dat mn zoontje meer dan 4 uur zonder zn eten kan omdat hij om zich heen wilt kijken🫠

vorige week

Zal zowel met de sprong te maken hebben als met de verkoudheid . Ons meisje was hier ook onlangs verkouden en dronk nog maar de helft van haar flesjes uit . Wij probeerden dan gewoon kortere periodes tussen te laten en kleinere flesjes te geven . Nu drinkt ze wel weer mooi alles op
Wij maken iets soortgelijk door.. mijn dochter at super goed, haar flessen van 150-180 gingen 6-8 keer vlot binnen per dag.. op week 20 heeft ze beslist dat ze dit niet meer wilt en drinkt ze nog maar de helft.. we zijn hiervoor naar de pediater geweest maar er was niks aan te doen, ze is gezond en toont geen toekenen van uitdroging... dus meegaan met haar nieuw ritme.. haar laatste fles tijdens de nacht is om 4-5u en de volgende wilt ze pas drinken rond 10u.. het heeft me al veel hoofdpijn en stress bezorgd maar ik blijf me rechthouden aan het feit dat ze wel heel gezond overkomt

6 dagen geleden

Hier hetzelfde! Een grote eter die altijd flesjes van 210ml in totaal dronk. Nu drinkt hij steeds ergens tussen de 100 en 150ml, af en toe nog eens een succes van 170ml. ‘S nachts drinkt hij wel zonder problemen in 1 keer nog steeds 210ml. Hij trekt zich weg, jammert, slaat op zijn fles,… Het gaat wel beter als we voor de laatste ml’s met hem rondlopen en zo de fles geven terwijl hij kan kijken naar dingen… Tis een fase denk ik, maar duurt hier nu wel al enkele weken 😓

5 dagen geleden

Hier ook al weken inderdaad, maar fijn dat het herkenbaar is. Dankjewel 🫶🏼
Hier ook. De eerste 80ml gaan goed en erna begint hij te kreunen en wenen. Is dat kreunen ook herkenbaar?

5 dagen geleden

Reactie op VerrukkelijkeLavendel814919

Hier ook. De eerste 80ml gaan goed en erna begint hij te kreunen en wenen. ...
Hier wel! Herkenbaar…

5 dagen geleden

Reactie op jolienvdsmis

Hier hetzelfde! Een grote eter die altijd flesjes van 210ml in totaal dronk ...
Net hetzelfde!

4 dagen geleden

Ja hier ook zo, ze heeft soms dagen dat ze echt veel eet en andere dagen dat ze soms de helft laat staan. Haar groei is nog altijd heel goed, dus ik volg haar gewoon. Heb me er in het begin ook enorm druk om gemaakt, maar omdat ze nu al bijna 5 maanden mooi haar eigen curve volgt heb ik het losgelaten, het is inderdaad erger als ze kn een sprong / groeispurt zit. Sprong eet ze bijna niks en groeispurt eet ze enorm veel 😅
Wie het kan helpen. We zijn naar het volgende nummer speentje overgeschakeld en nu drinkt hij weer alles op. 😊 Wel heel snel (5min)… maar verslikt zich niet.

gisteren

Yes groter speentje heeft al deel verbeterd. Meesten kindjes hebben daar rond 4m wel baat bij. Maar hij is hier nog steeds ziek (RSV, gelukkig mild dankzij vaccinatie) en beetje in zijn sprong. Drinkt nog steeds gemiddeld minder maar al ietsje vaker zijn flesjes op. Wij zijn gewoon van 3u tss naar 4u tussen laten gegaan en dat werkt ook beter.