26 Reacties

vorige week
Ik heb een lijst gevonden online maar het blijft moeilijk. Ik heb al mega veel kledij mee voor de baby. Ik heb een fotoshoot in het ziekenhuis van de newborn dus paar setjes extra maar oh is moeilijk.

vorige week
Ik heb een lijst gevonden online maar het blijft moeilijk. Ik heb al mega v ...
Ja kvindt het ook niet gemakkelijk

vorige week
Ik zal dit in 3verschillende antwoorden doen maar 1is voor na de bevalling voor de mama:

vorige week
Reactie op indy711
Vanaf hoeveel weken gaan jullie deze voorbereiden?
Ik ben al begonnen 🫣

vorige week
Reactie op indy711
Oei haha echt inpakken al?
Ja heb al bijna alles van de baby in me valies gestoken . Kmoet dan nog alleen maar kijken voor kleine details & nog al het meine 😅

vorige week
Reactie op indy711
Heb je dan ook alles van kleding al gewassen? Ben mezelf echt aan het tegen ...
Alles is inderdaad al gewassen 😅vanaf onze klerenkast er stond werd alles gewassen zodat ik kon beginnen wegsteken 🫣

vorige week
Reactie op indy711
Moet echt wachten pfff ik geraak nog niet aan de ikea voor de kasten, ga to ...
Je kan altijd wel laten thuis leveren bij IKEA maar kost wel 40€ verzending :/ wij hadden geluk dat me schoonouders eens naar Gent moesten en zo alles zijn gaan halen terwijl😅

vorige week
Hey hoi mama’s,
Ik ben 19maanden geleden bevallen van mijn eerste kindje en ben 25 weken nu dus het staat me weer te wachten binnenkort 🥰
Ik zie al heel veel goede dinges hier in de reacties dus ik ga mijn lijstje niet naar boven halen maar wil daar wel een paar dinges aan toevoegen :
- Zwangerschapskussen ! Is echt een must zowel voor jou als de baby.
- een pyama met een opening aan de bovenkant ( voor die mama’s die bv willen geven , dan hoef je niet altijd heel je kleed of je shirt naar boven te trekken. )
Dit was een tip van een andere mama toen aan mij & is echt een goude tip ! ( zie foto voor voorbeeldje )
- tena ladies PANTS + maand verband.
De pants zijn echt een MUST ! Je gaat veel bloeden in het begin en zo een enkel maand verbandje zal dus helaas echt niet helpen , de pants geven steun en zitten nog eens super goed onder alles wat je aan doet. En neem er maar gerust 2 pakketten mee ! In het ziekenhuis hebben ze zo van die dikke maand verbanden die goed zijn maar echt niet goed genoeg !
- een post birth was flesje voor je onderwereld , die is SUPERHARD nodig ! Je zal je niet kunnen wassen met de harde stralen van de douche kop maar deze is echt wauw ! ( zie foto )
- ook zie je op de foto een kleine spray die het daar beneden allemaal wat afkoelt & verzacht , het is een spray die een beetje een olie strectuur heeft en het daar niet al te droog laat zodaning dat het niet tegen elkaar komt te schuren of etc.. ( zie foto voor spray )
- een heeeeeel lange lader draad !
Die stopcontacten in het ziekenhuis zijn zo irritant ver van je bed achter je !
- handdoeken en washandjes, die liggen er helaas niet in het ziekenhuis:(
Dus zeker zelf niet vergeten ! Ik had er 2 , 1 voor men haar & 1 voor mijn lichaam.
Oh ja ! Nog een kleine tip ,
Je hebt echt hellemaal niks nodig van verzorging van je baby !
In het ziekenhuis voorzien ze echr aaaales van verzorging voor je baby , dus ik had mijn pampers van thuis echt niet nodig!
Ook badolie , wasgel , creme enzovoort. Hebben zij allemaal!
En die krijg je dan ook gewoon mee naar huis allemaal.
Je kan ook altijd bijvragen van pampertjes !

vorige week
Reactie op Tachalove06
Ik ben al begonnen 🫣
Mijn vlucht koffer staat al klaar toen ik 20weken was 🤭 juist de mijne moet ik nog klaat zette maar van mijn kindje staat die al klaar

vorige week
Reactie op indy711
Vanaf hoeveel weken gaan jullie deze voorbereiden?
Ik heb die een tweetal weken voor uitgerekende datum gemaakt vorige keer. En dan zo last minute nog dingen zoals tandenborstel etc op de moment zelf. Gwn lijstje leggen wat je nog moet wegsteken.
Tip, neem niet te veel mee. Luiers, doekjes, slabbetjes, tetra doeken, maandverband etc dat hebben ze daar allemaal. Ik had vorige keer echt veel te veel mee dus tzal een simpele koffer worden deze keer :)