19 Reacties

vorige week
Ik vind het wel heel vroeg om dit al te zeggen.
Zit je kindje nu ook zoveel voor op de curve? Waarop baseren ze zich dan?

vorige week
Dames hoe weten jullie de p waarde van de baby? Ik zie dat niet op echo’s?

vorige week
Reactie op KelV
Ze hebben dat gezegd. Weet niet of het daar op staat.
Aja oke bedankt 🙏

vorige week
Reactie op KelV
Ik ben momenteel 24+3 weken. Bij de 20 weken echo zeiden ze al 4 kilo en bi ...
Mag ik je vragen, hoeveel je kindje bij de 20 weken echo woog?
Bij mij hebben ze enkel eens gezegd dat het een ‘flinke man’ is en ik zie ook overal dat hij er ruimschoots boven zit qua gewicht maar toch hebben ze verder nog niets gezegd

vorige week
Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze mij ook gezegd dat ik een grote baby zou hebben omdat hij altijd boven de curve zat maar niet vermeld dat ze mij eerder wouden laten bevallen..
is uiteindelijk spontaan van zelf gebeurd op 38 weken dus wou hij er gewoon zelf uit, hij woog toen 3,8kg dus ben zelf een beetje blij dat ik niet tot de 40 weken ben gegaan of hij zou al stukken groter geweest zijn en zou de bevalling moeilijker gaan.
Nu bij mijn tweede zwangerschap hebben ze daar rekening mee gehouden en omdat ze weer zagen dat mijn tweede jongetje ook boven de curve zat wouden ze dat nu wel wat in de gaten houden en wel de bevalling wat eerde op gang te steken moest het niet spontaan gebeuren.

vorige week
Reactie op KelV
Bijna een halve kilo. Bij 24 weken nu 875.
Op 24+2 woog ons kleintje ook 870 gram. De gynaecologe (was wel iemand anders dan ik normaal had omdat mijn gynaecoloog bezig was met een bevalling) zei toen dat het een ‘flinke kerel’ was maar zeker niets om mij zorgen over te maken of abnormaal.
Op 21 weken woog hij een halve kilo en nu op 28+5 woog hij anderhalve kilo.
Maar de gynaecoloog (terug mijn eigen gynaecoloog) heeft er niets van gezegd. Soms maken ze je echt bang hè 🙁

vorige week
Onze baby was ook al meer dan een halve kilo op 22 weken, ik heb ondertussen verschillende verhalen gehoord van mensen die dit hadden maar uiteindelijk een normaal geboortegewicht. Zou alert blijven maar ook niet te hard panikeren. Heb je de suikertest al gehad? Bij mij zei de dokter misschien zwangerschapsdiabetes, maar dat heb ik ondertussen ook van velen gehoord dat het bij hun vals alarm was.

vorige week
Ik ben nog maar 23w +4 dagen, kindje woog de laatste keer bij de gynaecoloog 470gr maar ze heeft niets gezegd over dat dat te veel of te weinig is… is dat ook niet nog veel te vroeg om dat nu al te weten? Is nog 3,5 maand 🤷♀️

3 dagen geleden
Hier hetzelfde verhaal. Metingen zat op 20 weken al 2 weken voor op schema en gynaecoloog sprak van p99. Ik maak me ook zorgen ivm zwangerschapdiabetes, hopelijk weten we na 24 w echo en suikertest meer. Ik probeer mezelf te sussen dat het in deze fase beter te groot dan te klein is...