15 Reacties

vorige week
Hey,
Normaal gezien wel. Ik heb volgende week een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken als alles het goed is met de baby en het zelfde dag een afspraak bij de vroedvrouw van de kliniek voor de suikertest.

vorige week
Bij mij was het zonder echo. Enkel een gesprek met de vroedvrouw en luisteren naar het hartje. Echo was bij mij ingepland op 26 weken

vorige week
Reactie op Amanda-Marcel
Hey,
Normaal gezien wel. Ik heb volgende week een afspraak bij de gynaecol ...
In ons ziekenhuis zeggen ze dat de mutualiteit het vroedvrouw consult niet terugbetaalt, als we dat op dezelfde dag doen als een consultatie bij de gynaecoloog... Wij moeten hierdoor 2 dagen achter elkaar naar het ziekenhuis, want onze vroedvrouw doet de suikertest en enkel de gynaecoloog een echo.
https://www.azjanportaels.be/nl/consultaties-bij-de-vroedvrouw

vorige week
Reactie op Rabarbara
In ons ziekenhuis zeggen ze dat de mutualiteit het vroedvrouw consult niet ...
Ze hebben er niets van gezegd. Ik zal wel zien als ze dat terug betalen of niet. Ik ben bij CM, mss ben jij bij een andere mutualiteit.🤔

vorige week
Normaal loopt het als volgt :
Eersr je drankje drinken ( suikertest )
Daarna ga je op consultatie bij je gynaecoloog dus gewoon je echo afspraak zoals gewoonlijk & daarna ga je nog eens door naar het bloedprikken.
Dat omdat er wat tijd tussen moet zitten tussen het drinken van je drankje & bloedafname.
Dat is wat ik meeste gevallen gebeurd, kan altijd anders zijn bij de andere maar dit is in het grootste geval zo.
Het suikerdrankje is niet zo wauw lekker maar zeker ook niet zo vies als sommige zeggen 😆
Succes ! 😘

vorige week
Reactie op JetaxLeo
Normaal loopt het als volgt :
Eersr je drankje drinken ( suikertest )
Daa ...
Gek dat het overal anders is. Ik ben vandaag voor mijn suikertest gegaan in labo (zonder afspraak) en op 26w pas terug echo

vorige week
Ik heb volgende week pas suikertest op 26 weken. Dit is niet bij de gynaecoloog maar de vroedvrouw. Ik heb eigelijk geen idee wat ik moet verwachten bij de consultatie. Het is voor me de eerste keer

vorige week
Reactie op Wendy_vn1989
Gynaecoloog? Echo? Vroedvrouw? Hier is dat gewoon in het labo….
Bij mij ook. Gek e :)

5 dagen geleden
Ik heb mijn test gisteren gehad. Het was in het ziekenhuis op de afdeling bij vroedvrouwen. Het was veel aangenamer dan in het labo.
Echo heb ik ook niet gehad maar de vroedvrouw heeft wel naar het hartje geluisterd.
Mijn eerste uitgebreide suikertest (in m’n 1ste trimester) was wel ik het labo en dat was super onaangenaam en daar hebben ze ook niks anders gecheckt bij de baby.