8 Reacties

vorige week
Ik had die vraag ook al ergens zien passeren want was er ook over aan het denken en deze worden niet afgenomen.
https://www.kindengezin.be/nl/thema/zwangerschap-en-geboorte/voorbereiden-op-de-geboorte/moederschapsrust-voor-werkneemsters

vorige week
Ik heb gehoord als je via arbeidsgeneesheer thuis bent gezet dat je deze niet kwijt bent, ben ik ook niet.zeker

vorige week
Reactie op kelly071993
Ik heb gehoord als je via arbeidsgeneesheer thuis bent gezet dat je deze ni ...
Moet zelfs niet via de arbeidsgeneesheer, al is het via de huisarts dat je in de 6 weken voor de bevalling ziek valt worden deze niet afgenomen als moederschapsrust, is echt ziekte en behoud je al je weken (behalve die 1 verplichte) voor na de bevalling :)

vorige week
Reactie op indy711
Ik had die vraag ook al ergens zien passeren want was er ook over aan het d ...

Oh dankjewel! Zag het even niet meer tussen alle artikels op het internet :)

vorige week
Reactie op PrachtigeLavendel490009
Oh dankjewel! Zag het even niet meer tussen alle artikels op het internet : ...
Ja is echt heel verwarrend! Zo heb ik ook al dingen proberen opzoeken en om 1 of andere reden kom ik altijd uit op NL websites met andere regeltjes, dus heb de link erbij gezet nu se dan weten we het voor eens en altijd haha

vorige week
Je huisarts zal hier wel raad mee weten ☺️
En ik zou het eerlijk aangeven bij je werk. Er is een kans dat ze veel begrip hebben en je meer pauze gunnen/ vaker helpen/ …

vorige week
Een aantal jaren geleden was dit inderdaad zo dat als je vroeger uitviel, je een aantal weken van je zwangerschapsverlof kwijt was.
Vanaf 6 weken voor uitgerekende datum ging je zwangerschapsverlof in en dan bleven er maar 9 weken na de bevalling over.
Gelukkig hebben ze ingezien dat we daar niet altijd zelf voor kiezen en is de wet voor iedereen gelijk.
1 week vóór de bevalling en 14 weken na de bevalling thuis.
Eender tot hoelang je gewerkt hebt

5 dagen geleden
Je bent niet de enige, ik baal zo hard dat ik fysiek geen 8u meer kan werken. Mijn huisarts heeft me nu (week 25) thuisgeschreven voor onbepaalde tijd omdat ik door mijn flauwvallen 1) niet meer op het werk geraak 2) ik tijdens de dag geregeld moet gaan liggen om te bekomen. Hij zei me dat ik op ziekenkas val en niets van mijn zwangerschapsverlof afgetrokken wordt