13 Reacties

vorige week

Wanneer is haar laatste dutje overdag?

vorige week

Wij geven ons kindje nog een relax bad voor haar laatste fles . Zo binnen de 30min na haar fles valt ze vanzelf in slaap en soms al tijdens de fles

Reactie op JVH7

Wanneer is haar laatste dutje overdag?
16u, klein dutje van een half uurtje

Reactie op Tachalove06

Wij geven ons kindje nog een relax bad voor haar laatste fles . Zo binnen d ...
Ja, doen wij ook.. samen met haar in bad..

vorige week

Reactie op AparteVaren475626

16u, klein dutje van een half uurtje
Heb je al eens geprobeerd om dat dutje over te slaan? (Normaalgezien is dat nu nog niet maar kan misschien..) of gaat ze dan misschien oververmoeid zijn?

vorige week

Is het altijd zo geweest of nu sinds korte tijd? Misschien ligt het aan een sprongetje..

Reactie op JVH7

Heb je al eens geprobeerd om dat dutje over te slaan? (Normaalgezien is dat ...
Gouh, normaal heeft ze veel slaap nodig dus zou denken dat ze dan over haar grenzen gaat. Ze begint ook altijd om half 6 al ‘lastig te worden’. Zaagt, huilt,.. dus dan zou ik denken dat ze moe is.. is altijd al zo geweest op een tweetal weken na 🤪🫣

vorige week

Ik heb dat met mijn 1e kindje ook gehad. Uren hebben we met haar rond gelopen eer ze sliep... En maar zingen of pianomuziek afspelen. Ze was een heel alert en actief kindje en ik denk dat ze gewoon 's avonds veel te verwerken had. Dus ik vrees dat ik ook geen tips heb maar ik begrijp helemaal hoe zwaar het is! Mijn dochter heeft op 1,5j ook wel buisjes in de oren gekregen. Misschien iets om in het achterhoofd te houden dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn...

Reactie op Eline_23-25

Ik heb dat met mijn 1e kindje ook gehad. Uren hebben we met haar rond gelop ...
Ja, ons kindje heeft ook altijd alles gezien. Haar ogen vallen er soms uit, zeggen we altijd. We hebben haar al zeer vroeg in haar kamer moeten leggen van alle prikkels weg omdat ze gewoon niet wou slapen overdag.. alez, t is dus een beetje geluk hebben of niet 🤪🤭 aah, goed om weten inderdaad!
Misschien gewoon oververmoeid en overprikkeld? Klinkt wel als heel aanneembaar als het enkel ‘s avonds is en als je zegt dat het een zeer alerte baby is. Was bij ons eerste ook zo. Ze had alles gezien en gehoord en we waren er veel mee bezig waardoor ze ook continu geprikkeld werd maar dit is uiteindelijk te veel op het einde van de dag Ik zou wat minder proberen prikkelen overdag, veel in de draagzak nemen was bij ons gewoon een activiteit. White noise kan zeker helpen ook. En eventueel nog een powernap van 10 minuten ergens in de avond (vb ook in de draagzak).

vorige week

Reactie op Eline_23-25

Ik heb dat met mijn 1e kindje ook gehad. Uren hebben we met haar rond gelop ...
Mag ik vragen wat de ‘link’ met de buisjes is.. hier ook zo’n alert bazeke, die moeite heeft met (in)slapen.. 😕

vorige week

Reactie op chrdrckx

Mag ik vragen wat de ‘link’ met de buisjes is.. hier ook zo’n alert bazeke, ...
Mijn dochter had heel vaak ooronsteking en dus bijna constant een druk in haar oren. Vanaf dat ze ging liggen werd die druk erger en daar kon ze (waarschijnlijk) een hele tijd niet goed van slapen. Haar in slaap krijgen duurde standaard 2h (ook als ze 's nachts wakker werd).

vorige week

Reactie op Eline_23-25

Mijn dochter had heel vaak ooronsteking en dus bijna constant een druk in h ...
Vanaf 5 maanden tot 1,5 ging het in slaap geraken heel moeilijk (ging op en af) en sinds ze buisjes heeft slaapt ze super goed...