13 Reacties

Mijn baby is ook 5 maanden en bij ons slaapt ze ook niet vele uren. Heb zelf ook nog geen vast slaapritueel. Overdag slaapt ze hazenslaapjes en in de nacht wordt ze veel wakker wat in het begin niet zo was. Je bent niet de enige als het een troost mag zijn

Reactie op KleurrijkeParel671151

Mijn baby is ook 5 maanden en bij ons slaapt ze ook niet vele uren. Heb zel ...
Oooh "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben... Ik begon mezelf echt al raar te voelen als ik vele mama's hoorde vertellen hoe ze hun kindje ten laatste tussen 19u en 21u te bed leggen. Ik leef vooral heel hard op het tempo van mijn kindje. Zelf nog niet deftig kunnen recuperen op gebied van slaap na de bevalling dus we doen er alles aan om zelf ook een beetje kwalitatieve slaap te hebben 🙈

gisteren

Hier krijgt ze rond 22u een relax bad , daarna fles en tegen 23u ligt ze in haar bedje en tegen 23u30 ligt ze toch wel te slapen . Hebben dit ritueel opgestart sinds we thuiswaren van het ziekenhuis en heeft altijd super goed gewerkt . Ze is nu 24weken en volop in de slaapregressie … ze slaapt veel onrustiger en is ook veel vroeger wakker :/ overdag geen specifiek ritueel zijn meestal ook kortere dutjes van 30-45min
Hier slaapt ze wel tussen 18.30-19.30 omdat ze dit zelf heeft aangegeven, maar staat wel nog heel regelmatig op voor haar voedingen. En overdag slaapt ze hier en daar 30-40 min per dutje… elke kind is natuurlijk anders dus zou gewoon de tempo van je eigen baby volgen.

Reactie op MajestueuzeVuursteen254659

Oooh "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben... Ik begon mezelf echt al ...
Ik had daar eerst ook een beetje stress van dat die ritme er nog niet is maar gelijk je zegt ik leef ook op het tempo van mijn kindje. Ja hier ook slaaptekort maar het gaat zeker goed komen moet wel. Veel beterschap met je baby’tje!
Ons meisje van 19 weken heeft ook geen vast ritueel. Ik volg haar in slaap. Tussen 18u en 19u valt ze vaak in slaap maar na 30 minuten vaak al terug wakker en dan kan het tot 22u duren voor ze aan de nacht begint. Ze wil ook nog niet naar boven tot wij gaan slapen, dus doet ze haar dutjes in de box. Ik merk dat ze echt nood heeft aan geborgenheid en ons dichtbij, dit was al vanaf de geboorte. (Helaas hier ook verborgen reflux én spijsverteringsproblemen.)
Hier bijna 19 weken oud. Hebben ook niet echt een vast ritueel. Heb nog 2 oudere kinderen die om 22u gaan slapen en dan ga ik meestal meeslepen met de jongste. Soms geeft hij aan dat hij vroeger moe is maar meestal liggen we om 22u allemaal in bed en 's morgens om 7u op om de kinderen naar school te brengen, dus moet hij mee. Overdag volg ik zijn ritme. 'Snachts wordt hij meestal om de 2u wakker voor nog is te drinken, ik geef bv. Soms om het uur. In januari gaat hij naar de Kribbe en zal dan weer een ander ritme zijn. In het weekend gaan we ook allemaal rond 22u slapen en staan we meestal rond 9u op, is weer een ander ritme. Gewoon je baby voelen ❤️, ze zijn nog te klein vindt ik om op onze manier van leven op vaste tijdstippen te eten en slapen.

14 uur geleden

Hoe houden jullie je kleintjes dan bezig tot 22u? Hier geeft ze idd aan op 19u doodop te zijn. Ze slaapt-3-4 u per dag

13 uur geleden

Ons 'ritueel' is tegen slaaptijd (tussen 19-21) alles wat rustiger maken, evt boekje lezen, naar boven gaan om te verversen en in pyjama en slaapzakje, dan in onze kamer die al duister is met witte ruis nog een flesje geven. En dan in de cosleeper. Helaas lukt het de laatste tijd niet meer om in te slapen in de cosleeper en wil hij in slaap gewiegd worden. De nacht = blokjes van 2,5-3u slapen waar hij tussendoor even wil drinken. Hij is dan snel terug in slaap wel. Soms kan het rond 4-5u zijn dat hij echt wakker is, maar uiteindelijk valt hij terug in slaap. Ik kijk er echt naar uit dat hij grotere blokken aan elkaar kan slapen... Ik ga binnenkort eens testen met wat ingedikte melk.

Reactie op Jaleesa@

Hoe houden jullie je kleintjes dan bezig tot 22u? Hier geeft ze idd aan op ...
Meestal valt ze ook tegen 8u, half 9 in slaap maar wordt dan toch nog tegen 12u wakker voor een fles

7 uur geleden

Hier ook niet hoor, wij gaan rond 22u slapen en moeten dan meestal nog 1 keer opstaan 's nachts, soms 2 keer. Ik dacht dat het met de borstvoeding te maken had, borstmelk verzadigt niet zo lang, maar misschien is het gewoon geluk of pech. Ik denk alleszins niet dat wij iets fout doen. Wij hebben een vaste slaaproutine die bestaat uit nachtluier en pyjama aantrekken, dan boven in zijn kamertje de laatste voeding, en dan bedje in. Hij slaapt dan onmiddellijk. Ik heb geprobeerd dit eens vroeger te doen, maar dan moeten we ook vaker opstaan. Hij doet maar 1 lange blok, meestal is het 6 uur slapen en nadien om de 3 uur wakker. Dus toch liefst dat hij die 6 uur blok om 22u begint, dan kunnen wij ook nog wat slapen! Maar er zijn nog nachten dat het toch gewoon om de 3 uur opstaan is (overdag eet hij ook om de 3 à 4 uur).

6 uur geleden

Reactie op Jaleesa@

Hoe houden jullie je kleintjes dan bezig tot 22u? Hier geeft ze idd aan op ...
Bij ons doet hij ook rond die tijd nog een dutje, beneden bij ons. Maar dan wordt hij meestal nog 1 keer wakker om wat te spelen en om 22u doen we het avondritueel en gaan we boven echt slapen.
Bij ons begint ze rond 19u aan haar nacht, we geven nog een flesje om 22u en tussen 3-5u wordt ze wakker van de honger en drinkt zo nog een flesje en dan slaapt ze tot 7u.