13 Reacties

vorige week

Ik heb het ook al enkele weken, is blijkbaar heel normaal! Mij is aangeraden om er nog niets mee te doen omdat afkolven, weeën zou kunnen opwekken.

vorige week

https://community.24baby.be/forum/geboorteclub-juli-2025/tepels-lekken-dmznkA2?utm_source=24Baby&utm_medium=app Had dit ook al gevraagd en mevrouw haar advies vond ik wel goed! Omdat kolven inderdaad veel te vroeg is.
Bij mij is dit begonnen op mijn 15weken. Ben nu 25weken en enkel compressen dragen is een oplossing. Ik draag deze nu overdag maar ook ‘s nachts om het lekken op te vangen.

vorige week

Je zou de lekkende melk kunnen opvangen met een opvangcup.

vorige week

Reactie op Thatiana

Je zou de lekkende melk kunnen opvangen met een opvangcup.
En dan invriezen

vorige week

Ik ben al voorbij 22 weken en heb nog geen melk, is dat normaal? Ik lees er heel uiteenlopende dingen over

Reactie op Rabarbara

Ik ben al voorbij 22 weken en heb nog geen melk, is dat normaal? Ik lees er ...
Heey! Bij mijn eerste had ik ook totaal geen melk… verschilt en het kan zeker nog komen moet je niet druk om maken :)
Oef, hier ook bijna 23 weken en nog niets.. was al ongerust aan het worden. Blij te horen dat het niet per sé nu al moet komen. Danku!

vorige week

Reactie op ZachtmoedigePegasus040935

Oef, hier ook bijna 23 weken en nog niets.. was al ongerust aan het worden. ...
Nee zeker niet! Ik ben nu ook 23 weken en heb 2 weken geleden ook gehad dat ik lekte en dit is ineens ook weer gestopt. Had dit ook al nagevraagd bij de gynaecoloog en het is niet abnormaal dat je wel of niet lekt. Ookal lek je nu tijdens de zwangerschap al heeft het niet perse een indicatie op goede melkproductie na de bevalling. Het zegt eigenlijk heel weinig 😁

3 dagen geleden

Ik had zelf geen melk tijdens mijn vorige zwangerschap maar wel veel melk na de bevalling dus dit wil niets zeggen. Maw je moet niet ongerust zijn als je nog geen melkproductie hebt

3 dagen geleden

Ik ben 28 weken en ik heb niks van melk. Is dit normaal?

3 dagen geleden

Zowel geen als wél melkproductie is allemaal normaal. Vroedvrouw tijdens een cursus die ik volgde heeft meegewerkt een wetenschappelijk onderzoek errond. Het is eigenlijk pas het proces van de bevalling zelf die de nodige hormonen vrij maakt om die borstvoeding echt op gang te trekken. Uit het wetenschappelijk onderzoek kwam ook dat er het niet persé beter of slechter is om dus de laatste weken al te gaan kolven. Waar je je zelf het best bij voelt. Gaat vooral over het vertrouwen dat sommige vrouwen ervan krijgen dat er daadwerkelijk melk is. Ze zei dat het belangrijkste blijft om niet te vroeg te starten omdat het dus wel die hormonen uitlokt die met bevallen te maken hebben. Ik vond dat superhandige info dus hopelijk zijn jullie hier wat mee. ☺️

3 dagen geleden

Ik heb hier ook al een tijdje last van! Nou last het is bijmij helemaal niet veel en heel sporadisch (gister 2x) maar ik vind het wel vervelend. Gebeurd bijna altijd wanneer ik geen bh aan heb en gewoon wat aan het chillen ben en dan kan het shirt weer de was in 😂