12 Reacties
vorige week
Ik ben persoonlijk ook uiteindelijk moeten overgaan naar combi voeden en nu sinds een week krijgt ons zoontje alleen nog KV en patatjes. Wij gebruiken nan evolia en zijn daar super blij van. Hij neemt dat goed binnen en heeft amper last van krampjes. Hij geeft wel regelmatig terug maar heeft er zelf geen last van. Heel veel succes met deze volgende stap! ❤️
vorige week
Reactie op Fébe
Waarom de keuze voor nan evolia en niet nan optipro?
Vooral omdat dit op aanraden van de pediater/vroedvrouw was. Wij hebben eerst een dikke week nutrilon geprobeerd, maar dat wou hij echt niet. Toen we dit meldde aan de pediater en vroedvrouw stelde zij voor om evolia te proberen omdat het in combo was met bv en wisten dat het dan nadien overgang ging zijn naar uitsluitend kv. Wij hebben nooit de optipro geprobeerd.
vorige week
Op 4 maanden is er vaak een dipje in de borstvoeding. Was hier ook zo, maar nu weer oké! Heb je al eens advies gevraagd aan een lacatatiekundige? Voor de rest geen tips helaas want wij combineren met koemelkvrij kunstvoeding.
vorige week
Reactie op Fébe
Waarom de keuze voor nan evolia en niet nan optipro?
Nan Evolia is specifiek ontworpen voor de combi bv en kv (vraag me niet exact waarom) en is dus ideaal om te schakelen
vorige week
Afhankelijk van hoe weinig je kindje bijkomt en hoe makkelijk het drinkt zou ik nog niet opgeven. Kindjes die borstvoeding krijgen groeien in het begin gemiddeld sneller dan kindjes die kunstvoeding krijgen. Maar die curves wisselen rond de vier maand en dan groeien kindjes op kunstvoeding gemiddeld sneller. You know best maar eventueel eens second opinion vragen :)
vorige week
Nan evolia 1 geef ik hier. Is omdat de “dikte/zwaarte” van deze hetzelfde is ongeveer als bv en als je de gewone geeft kan dit eerst te zwaar zijn voor hun maagje als ze bv gewend zijn. Ik geef nu combi maar begin ook meer en meer kv te geven en je zou nan evolia kunnen blijven geven nadien, maar vroedvrouw heeft aangeraden om dan over te schakelen rustig aan op de gewone dus beginnen met 1 schepje gewone toe te voegen en zo opbouwen tot je volledig gewone geeft dat hun maag dit gewoon wordt. Je zou dus nan evolia kunnen blijven geven, maar dit geeft wel een verschil in portemonnee, is helft duurder dan de gewone dacht ik.
vorige week
Ik heb kv ontdekt obv melkvet en colostrum
https://bepuur.com/products/baby-smilk-max
Geef zelf bv, maar dit komt het meeste in de buurt van bv.