17 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op RrGg
Ik had hetzelfde probleem, ben een maat kleiner gegaan & plots had ik t ...
Welke maat gebruikte je toen en nu? Ik heb nu de 24mm, maar heb thuis die van 21mm nog liggen.. zou die ni teveel pijn doen?
3 dagen geleden
Is toevallig net gestart op de opvang?
Veel noten eten zou volgens mijn gyneacoloog moeten helpen. Ik eet wekelijks een zak pistach OF cashew noten en drink iedere ochtend chocomelk.
Opbrengst was gisteren hoog en zeg ik enkel als je er comfortabel bij bent.
Weet wel dat ik alles eet en drink waar ik goesting heb en de noten het helpen stabiel houden.
Ik had 3 weken geleden een dipje met dat mijn zoon net starte op de opvang, 3 weken later en alles is terug normaal.
3 dagen geleden
Reactie op Thatiana
Is toevallig net gestart op de opvang?
Veel noten eten zou volgens mijn gy ...
Nee niet gestart op opvang, we zijn nog steeds thuis. Ik eet ook elke dag handjevol noten maar nog niet gemerkt dat dit meer opbrengst geeft.
3 dagen geleden
Reactie op MamavanBoas
Ik ben ook moeten verkleinen rond 3,5-4maanden !
Welke maat had je eerst en hoeveel heb je nu?
3 dagen geleden
Reactie op OplettendeMirage489299
Welke maat had je eerst en hoeveel heb je nu?
Ik heb een Elvie en gebruik nu 21 ipv 24. Je voelt het meteen hoor of het nog steeds comfortabel is of niet. Ik had het gewoon eens getest en had meteen weer meer opbrengst !
Mijn zoontje drinkt altijd maar 1 borst maar als ik kolf moet ik wel steeds dubbel kolven. Ik heb het meeste opbrengst als beide gestimuleerd worden. Ik kolf dan wel maar 2 keer op het werk ter compensatie. 1 keer om 10u en 1 keer rond 14u.
3 dagen geleden
Het kan zeker aan de maat liggen! Ik had dit ook (ga wel nog niet werken). Plots kon ik veel minder uit mijn kolven halen en door verklein stukken in te brengen, weer meer opbrengst! Ik merkte het ook aan mijn tepelhoedjes dat mijn tepels plots veel kleiner waren. Hopelijk helpt dit š¤š¼
3 dagen geleden
Hey ! Het kan zeker aan de maat liggen, heb je een te grote maat ? Ik lees 24mm dat is inderdaad groot maar je kan altijd proberen wat een kleiner maatje doet he , voelt het te oncomfortabel ga je terug naar de 24mm. Te grote maat ā te weinig vacuüm, borst wordt niet goed gestimuleerd.
Zit je tepel er goed in ?
De tepel zit misschien niet in het midden van het schild, waardoor de melkkanalen niet goed worden gestimuleerd.
Kolf je na een live voeding of ervoor ? Want als je erna kolft kan het heel goed zijn dat je borsten al een pak minder kunnen kolven.
Kolf je ervoor dan kan het misschien wel zijn dat je op dit moment een wat lager productie hebt , is ook zeker oke he mama š©· kan aan heel veel factoren liggen !
Kolven vlak na slapen of ās ochtends geeft meestal meer melk.
Zeker niet vergeten om voldoende water te drinken, is bij bv super belangrijk om aan de 2L te komen !
Stress en spanning kan er ook voor zorgen dat je een minder snelle toeschietreflex hebt.
Probeer op een rustige moment te kolven of je ontspannen te houden.
Heb je geprobeerd om het misschien op een mindere sterke stand te zetten ? Sommige vrouwen reageren niet altijd goed op een te hoge stand.
2 dagen geleden
Reactie op MamavanBoas
Ik heb een Elvie en gebruik nu 21 ipv 24. Je voelt het meteen hoor of het n ...
Mercietjes kga proberen de 21mm proberen zien of dat wat meer geeft š
2 dagen geleden
Reactie op StephVdb
Het kan zeker aan de maat liggen! Ik had dit ook (ga wel nog niet werken). ...
Thanks mommy kga het morgen proberen š wist niet dat de tepels na verloop van tijd konden "krimpen" of hoe je het ook noemt
2 dagen geleden
Reactie op JetaxLeo
Hey ! Het kan zeker aan de maat liggen, heb je een te grote maat ? Ik lees ...
Bedankt voor je reactie. Ik heb idd een 24mm, maar thuis liggen er ook nog die van 21mm. Ik kolf meestal wanneer ze een flesje krijgt, na een voeding snap ik dat het niet zoveel gaat zijn. Maar zoals je zegt kan het aan veel factoren liggen. Ik probeer allesinds een kleiner borstschild uit en zie eerst of het daaraan ligt of niet. Bedankt voor de tips š„°š©·
2 dagen geleden
Reactie op JetaxLeo
Je kan het misschien ook eens proberen met een haakaa , soms haal je daar z ...
Oh ken ik niet, eens opzoeken. Bedankt š
gisteren
Reactie op OplettendeMirage489299
Welke maat gebruikte je toen en nu? Ik heb nu de 24mm, maar heb thuis die v ...
Eerst de 24 en nu 21, alleen opletten dat je tepels niet rood of gezwollen zijn nadien en je geen pijn hebt tijdens het kolven! Ik merkte echt een groot verschil en zie nu dat de 21 veel beter āpastā