20 Reacties
5 dagen geleden
Bij ons hielp het om een badje te geven voor de laatste fles . & 1koffielepel koekjesmeel in haar laatste fles te doen . Daarna in haar eigen bedje leggen .
Nu valt ze binnen de 15min in slaap en slaapt dus van 20u30 tot 8u ongeveer 😁 misschien helpt het voor jullie ook 🤷🏼♀️
5 dagen geleden
Reactie op Tachalove06
Bij ons hielp het om een badje te geven voor de laatste fles . & 1koffi ...
Bedoel je met koekjesmeel de cerelac van nestle? Dat hebben we nog niet getest dus zeker interessant om eens te proberen 😍
5 dagen geleden
Reactie op EmpathischeAlbatros886753
Bedoel je met koekjesmeel de cerelac van nestle? Dat hebben we nog niet get ...
Ja deze gebruiken wij ook voor haar fruitpapjes 😅 was een tip van onze onthaalmoeder en heeft bij ons echt wonderen verricht 😅anders mocht ik altijd tussen 2-4u eens opstaan
5 dagen geleden
Stel je de vraag, heeft je baby echt nachtvoeding nodig of niet ? Drinkt hij/zij genoeg overdag? Ze maken er snel een gewoonte van en huilen omdat ze anders op hetzelfde uur een flesje krijgen ….
Wij hebben fopspeen gestopt omdat ze er te ‘verslaafd’ aan was. Ze kon enkel inslapen met tuutje in haar mond waardoor we soms meer dan 10keer moesten opstaan snachts…
Voor de rest mss eens informeren bij een slaapcoach, dat ze eens kunnen kijken naar de dutjes overdag want die hebben er ook een invloed op!
Succes 🍀
5 dagen geleden
Reactie op Jus10 VRMS
Stel je de vraag, heeft je baby echt nachtvoeding nodig of niet ? Drinkt hi ...
Goeie tips, dankjewel! Hoe zijn jullie gestopt met tutje?
4 dagen geleden
Wij geven alle flesjes op kamertemperatuur en hadden gelezen dat warme melk zou helpen om in slaap te vallen dus wij DACHTEN dat we het gevonden hadden door de laatste fles met een flessenwarmer op te warmen. En dat werkte voor een week of twee. Tot ze naar de crèche ging en ziek werd. 😂
4 dagen geleden
Ze slaapt nog niet door maar ik merk wel een verschil als ze overdag meer geprikkeld is dat ze vaster slaapt en dan gebeurd het dat ze later haar fles vraagt.
4 dagen geleden
Reactie op Tachalove06
Bij ons hielp het om een badje te geven voor de laatste fles . & 1koffi ...
Zit er niet veel suiker in ?
4 dagen geleden
Reactie op GezondeVuurvlieg018625
Zit er niet veel suiker in ?
Deze van ons is gelabeld al “no added sugar” dus zou moeten met de minste suiker zijn . Het is ook deze die ons werd aangeraden van de kinderarts voor haar fruitpapjes mee te maken
4 dagen geleden
Reactie op Tachalove06
Deze van ons is gelabeld al “no added sugar” dus zou moeten met de minste ...
20 gram suiker per 100 gram lijkt mij toch wel veel .. 🥴
4 dagen geleden
Reactie op GezondeVuurvlieg018625
20 gram suiker per 100 gram lijkt mij toch wel veel .. 🥴
Ze raden aan om onder de 15gr suiker te blijven. Maar dat bestaat ook wel in koekjesmeel. Inderdaad wat persoonlijk of je dat gebruikt/er rekening mee houdt.
4 dagen geleden
Reactie op Tachalove06
Deze van ons is gelabeld al “no added sugar” dus zou moeten met de minste ...
Er is natuurlijk altijd wel een verschil tussen geen toevoegde suikers, en geen suikers.
Wij kiezen er ook voor om dit niet te geven. Maar we doen ook nooit koekjesmeel in de fruitpap dus trekken die lijn door.
Ik snap dat nachtvoedingen vervelend zijn, anderzijds zijn ze biologisch echt nog heel normaal op deze leeftijd. Hier heeft hij nog nooit een nacht doorgeslapen en hij is 7 maanden. Hij gaat slapen 19u en vraagt nog 1 flesje doorheen de nacht en slaapt dan tot 7u15. We zijn de nachtvoeding nu wel langzaam aan het afbouwen in hoeveelheid. Mijn zoontje slaapt wel van voeding tot voeding dus hoewel de nacht onderbroken is, hebben we er niet zo’n last van. Wij merken ook wel echt dat zijn slaap enorm geëvolueerd is de laatste maand.
4 dagen geleden
Reactie op MamavanBoas
Er is natuurlijk altijd wel een verschil tussen geen toevoegde suikers, en ...
Ik ben natuurlijk niet de enige thuis die beslissingen maakt . We hebben er uiteindelijk alletwee voor gekozen om dit te doen . Ze krijgt niet veel meel in de melk , enkel een koffielepel voor de melk iets dikker te maken . En het werkt dus zullen dit ook blijven doen . Moesten we zien dat ze er uiteindelijk gezondheidsproblemen van zou krijgen stoppen we er natuurlijk direct mee . Maar voorlopig verloopt alles super goed .
Er bestaat zelfs een sleep time meel voor in de melk die niet veel verschilt van hetgeen dat we nu geven 🤷🏼♀️
4 dagen geleden
Reactie op Tachalove06
Ik ben natuurlijk niet de enige thuis die beslissingen maakt . We hebben er ...
Natuurlijk ! Iedereen moet doen wat goed voelt en fijn dat het voor jullie goed werkt!
Ik wilde gewoon even toelichten dat wij er bewust voor kiezen om dit niet te doen. Ik heb het wat moeilijk met het idee om melk dikker te maken voor het slapengaan omdat wij als volwassenen ook niet graag gaan slapen met een volle maag. Ik denk ook dat we het hier nooit in overweging hebben genomen omdat ons zoontje super gevoelig is aan krampen. Hij heeft nog steeds vaak last van winderigheid enzo. Wij durven dus ook niet echt experimenteren want het gaat nu eindelijk wat beter 🫣. De suiker is ook gewoon een bewuste keuze om hier zo lang mogelijk mee te wachten.
Ik ken trouwens ook andere mama’s die de melk indikken en hun kindjes doen het er ook helemaal prima mee! Ik geloof niet dat je kindje hierdoor gezondheidsproblemen zou krijgen want anders zou het niet op de markt zijn ! 😊
4 dagen geleden
Reactie op MamavanBoas
Natuurlijk ! Iedereen moet doen wat goed voelt en fijn dat het voor jullie ...
Ja nee dat is zeker en denk ook wel niet dat de Kinderarts deze zou aanraden voor de fruitpap moest het super slecht zijn.
Wij hebben er gewoon voor gekozen omdat ze wel van week 8 tot haar 6maand en half doorsliep … heb dan nooit meer moeten opstaan . En dan is er iets gebeurd die haar helemaal liet om het uur wakker worden (me vriend had er vooral last van ikzelf vond het niet erg om op te staan maar hij werd er ook altijd wakker van) en hebben we raad gevraagd aan onze onthaalmoeder . En zij had dan aangeraden van vroeger in bed te steken en geprobeerd koekjesmeel in de melk te doen en van de ene dag op de ander was het weer onze vrolijke super goeie slapertje in huis 😅
4 dagen geleden
Reactie op EmpathischeAlbatros886753
Goeie tips, dankjewel! Hoe zijn jullie gestopt met tutje?
Bruut, van ene moment op de andere … 2-3 dagen pittig… troosten door wrijven op buikje enzo… maar ze vergeten het massas snel!
Zoek maar eens op: slaapassociatie fopspeen
4 dagen geleden
Het boek 'zachte nachten' en insta accounts 'tye Nurturing Kind' + 'heysleepybaby' zijn alvast top kanalen om juiste info te halen. Verder helpt een vast avondritueeltje en een balans van wie de ochtend in't weekend doet zodat de ander kan uitslapen. Of echt eens nachten afwisselen met elkaar...
4 dagen geleden
Hier trouwens ook 6 maand en per nacht nog zo'n 3x vragen om voeding of nabijheid. Zeker nu hij bij de crèche gestart is, haalt hij de nabijheid wat extra in... Gelukkig ben ik halftijds begonnen. Want idd als je al voltijds werkt is dat wel heftig soms
4 dagen geleden
Nestlé pyjama time in de laaste fles & routine voor het slapengaan