13 Reacties
9 maanden geleden
Ik volg mee want ben inderdaad benieuwd wat iedereen om de geboortelijst zet 😁
We besloten om zelf matras te kopen maar een wipstoel en eetstoel staat er wel bv op, net zoals het toeristisch bedje die ik ook als co-sleeper ga gebruiken
9 maanden geleden
Reactie op Karolina99
Ik volg mee want ben inderdaad benieuwd wat iedereen om de geboortelijst ze ...
Ja het is inderdaad wat zoeken. Ik ben een lijstje aan het maken met wat de prioriteiten zijn van zo goed als dag 1 en een ander met leuke extra's (vooral speelgoed, decoratie zoals een hemelstaaf, speelmat...).
Vraag me af of we dan beter de lijst vullen met niet dringende spullen.
Ik hoorde van een kennis dat ze vrij dringende spullen (iets ivm borstvoeding) op haar lijst had gezet, dat was gekocht maar ze wist niet door wie en ze heeft dat pas na een maand of drie gekregen 🙈😅
9 maanden geleden
Reactie op Katleen003
Ja het is inderdaad wat zoeken. Ik ben een lijstje aan het maken met wat de ...
Ja inderdaad. Ik koop zelf alles in verband met de borstvoeding
Nu op zich zien we onze familie regelmatig dus ik denk dat we de cadeaus vrij snel krijgen en via de geboortelijst waar ik mee werk, kan ik zien wie wat koopt dus dat is handig
Ik heb op de lijst vooral speelgoed, verzorging producten baby, baby handdoeken, flessen, sterilisatie en flessen opwarmer, speel maat en zo van die dingen
Het is inderdaad echt wel zoeken haha
9 maanden geleden
Vraag ik me ook af… bijna niemand weet van de zwangerschap en zie bij veel andere dat zr de geboortelijst delen via hun socials, maar bijna niemand weet ervan bij mij dus wil het ook niet direct op de socials gooien dus bij sommige mensen die hebben al zelf gevraagd of we al een lijst hebben dus die heb ik apart doorgestuurd. De dringende zaken die we van dag 1 nodig hebben, heb ik eigenlijk al denk ik zo goed als..buiten de co sleeper
9 maanden geleden
Reactie op indy711
Vraag ik me ook af… bijna niemand weet van de zwangerschap en zie bij veel ...
Oh maar delen jullie de lijst dan al voor de geboorte?
9 maanden geleden
Reactie op indy711
Vraag ik me ook af… bijna niemand weet van de zwangerschap en zie bij veel ...
Ja indd dat ga ik ook doen want ik wil het ook niet op mijn sociaals zetten
We sturen dat ook persoonlijk naar de personen toe
9 maanden geleden
Reactie op Katleen003
Oh maar delen jullie de lijst dan al voor de geboorte?
Ik wel, ik ben nu 22 weken en ga het volgende week uitsturen
Ik heb alles graag op tijd rond
Mijn vrienden hebben het destijds ook gedaan
9 maanden geleden
Hangt ook echt af bij welke winkel je je lijst legt. De onze ligt bij Het land van ooit.
De regel is daar dat je op het einde een bon krijgt ter waarde van 10% van het aangekochte bedrag, OOK wat je zelf als ouder van de lijst koopt.
Wij hebben dus nu onze lijst gemaakt en gaan in april wel een deel hiervan al zelf aankopen.
Hierbij komt ook dat we spullen die we zelf aankopen terug open kunnen zetten op onze lijst zodat mensen dat alsnog kunnen kopen en wij onze centjes terugkrijgen. Een soort bijdrage-systeem.
Onze lijst staat al open maar wij informeren enkel dichte familie hierover omdat die vaak voor een redelijk bedrag al willen kopen en dat is zeker welkom. Lijst vooraf op socials delen, voel ik mezelf niet comfortabel bij.
Ik blijf ook aanbiedingen in de gaten houden. Zo stond een triptrap op onze lijst, maar Stokke geeft nu zelf lentedeal die veel beter was dan de 10% die je erop krijgt bij HLVO. Die heb ik dus alsnog terug van de lijst gehaald en zelf gekocht.
Het is wel wat zoeken, rekenen en in de gaten houden.
Wij zijn wel heel blij met alle mogelijkheden die er zijn bij onze winkel.
Ik zou dus vooral aanraden om eerst uit te zoeken hoe Babee World werkt. Succes daar! 🍀
9 maanden geleden
Wij doen een lijst bij Micmac en daar moeten we verplicht alles al afhalen een maand voor de geboorte. Vanaf de geboorte wordt dan de lijst opengezet en doen mensen een bijdrage, maar eigenlijk hebben we alle spulletjes dan al. Bij afsluiten van de lijst betalen we het nog openstaande bedrag. Misschien zijn er nog wel die zo werken, en misschien kan dat ook enkel voor de spullen die je al op voorhand wil? Zou er gewoon eens achter informeren.
9 maanden geleden
Wij zijn ook gaan informeren bij seizoenswinkel. Alle spullen die je voor de geboorte nodig hebt, dien je zelf aan te kopen. Deze komen ook niet meer op de lijst, niemand kan dit dus kopen of je krijgt m.a.w. je centjes ook niet terug. Zij adviseren inderdaad om je lijst 2 maanden alvorens de geboorte online te zetten zodat die ‘dringende’ zaken gekocht kunnen worden. Ik kan me persoonlijk ook niet vinden in deze werking. Ik wil mijn lijst ook niet vullen met ‘onnuttige’ dingen.
Nu gaan we elders onze lijst leggen waar we alle nodige spullen meekrijgen voorafgaand de geboorte. Koopt nadien niemand dit van de lijst, moeten we dit gewoon zelf betalen op het einde van de rit
9 maanden geleden
Reactie op YanaD
Wij zijn ook gaan informeren bij seizoenswinkel. Alle spullen die je voor d ...
Oh waar gaan jullie dan?
9 maanden geleden
Reactie op YanaD
Bij Baby Ann in Sint-Truiden ☺️
Ok, interessant. Ik was net tussen die twee aan het twijfelen. Dan ga ik toch nog eens horen bij Baby Ann! Merci voor het goede advies!