17 Reacties
4 weken geleden
We willen voorlopig beginnen met wat proevertjes om al smaken en het eten zelf te wennen, maar het was echt met wenen en niet willen inslikken 馃檲
4 weken geleden
Wat ik al heb gelezen in mijn 麓onderzoek麓 馃ぃ naar de eerste provertjes was dat als het echt met dikke tegenzin was om na enkele dagen nog eens opnieuw te proberen. Niet direct de dag nadien maar ik heb nog geen idee waarover ik praat natuurlijk! Het is allemaal zo spannend en er bestaat geen juiste manier he馃檲
4 weken geleden
Reactie op OnvermoeibareHemel555230
Wat ik al heb gelezen in mijn 麓onderzoek麓 馃ぃ naar de eerste provertjes was ...
Nee maar ik vind het moeilijk, morgen doorzetten en opnieuw proberen of nu idd enkele dagen wachten 馃槄
4 weken geleden
Reactie op S first time mom
Nee maar ik vind het moeilijk, morgen doorzetten en opnieuw proberen of nu ...
Ouder zijn is alleen maar moeilijk als je het goed doet 馃槈 onze vroedvrouw raadde het boek 麓eten als een expert:mini麓 aan. Ik ga dat deze week eens halen en doornemen, misschien staan daar nog meer tips en tricks in voor de eerste moeilijke hapjes 馃
4 weken geleden
Bij ons ging het eigenlijk redelijk vlotjes . Wat je wel tussendoor kan doen is gewoon overdag de lepel af en toe in zijn/haar mond steken dat dit al een gewoonte word . Hoe makkelijker het omgaan met de lepel hoe makkelijker de hapjes aanbieden
4 weken geleden
Elke dag enkele lepeltjes aanbieden. Hier is pompoen en bloemkool favoriet. Wortel, pastinaak waren geen succes
4 weken geleden
Reactie op OnvermoeibareHemel555230
Ouder zijn is alleen maar moeilijk als je het goed doet 馃槈 onze vroedvrouw ...
Is echt een aanrader! 馃槂
4 weken geleden
Heey we zijn al sins 3 maanden bezig en hier ishet succes maar wel eerst met fruit begonnen want daar leren ze het best omdat da iets suikerig en lekkerder is trouwens 3 de kind 馃槄 maar nu 4 maanden ze kan super goed alles eten groenten
En fruit wel eerste maand enkel paar lepels aangeboden om ye laten proeven en te leren met lepel te eten
4 weken geleden
Vertoont je kindje al interesse? Aangezien hij/zij nog maar vier maand is zou ik me alleszins nog geen zorgen maken, zeker als er absoluut nog geen interesse is.
Bij ons oudste was wortel absoluut ook geen hit. Dus kan ook toevallig daaraan liggen :)
4 weken geleden
Wij zijn gestart op 16 weken. Het ging eigelijk direct goed. Alles eet hij op dat ik al gegeven heb van groenten, wortel, butternut, courgette, zoete aardappel, broccoli, bloemkool, doperwt. Fruit geef ik nog niet. Hij is nu in totaal al 2 dagen naar de opvang geweest en daar at hij eens 100 gram & 120 gram.
3 weken geleden
Reactie op Almostboysmom
Wij zijn gestart op 16 weken. Het ging eigelijk direct goed. Alles eet hij ...
Dat is goed ,hier zitten we nog lang niet op die hoeveelheid. Ze neemt twee hapjes en daarna begint ze te blazen op haar lepel omdat ze er geen zin in heeft. Dat doet ze dus enkele bij het eten 馃檲
3 dagen geleden
Hoe gaat het ondertussen met de hapjes?馃槉 Wij zijn op 4,5 maand begonnen. Eerst 3 dagen pompoen, dat ging heel goed. Maar daarna pastinaak en wortel geprobeerd en dat was minder succesvol. Meer kokhalzen.
Dan was hij helaas ziek en een weekje gepauzeerd. Nu weer begonnen, deze keer zoete aardappel, maar ook dat lijkt niet zo'n succes. Hij doet ook niet echt enthousiast zijn mond open, ik moet echt de lepel tegen zijn lippen duwen.
Nu had ik de hapjes in van die ijsklontjes bakjes ingevroren en geef telkens 1 blokje per keer. Maar ik wil ook niet teveel forceren, dan begint hij namelijk te huilen.. dus dat blokje gaat ook niet altijd op.
Gewoon maar zo verder proberen zeker?
3 dagen geleden
Bij ons gaat het super vlot, hij eet met gemak 130gr op en we zijn zelf na 1 week groenten mogen starten met fruit van k&g dus nu al een dikke week om 11u groentenpap en 16u fruitpap 馃檲
3 dagen geleden
Reactie op Jaleesa@
Dat is een lekkerbekje 馃槉 hoeveel flesvoeding geef je dan nog bij?
Letterlijke droombaby 馃槏 nu geef ik 3-4 flesjes 180ml en na zijn papjes drinkt hij een flesje van 120ml soms 100ml