34 Reacties

vorige week
Ik mocht wel eten en drinken tot 00u en dan pas nuchter. Na dat drankje te drinken mocht ik ook een paar slokjes water drinken om de vieze smaak weg te krijgen, maar geen liter water natuurlijk. Ik heb zelf water en eten voor achteraf mee gelukkig, want ik ben 2 keer flauwgevallen tijdens de test 😳 succes ermee!

vorige week
Hier morgen ook de uitgebreide test en moet ook pas vanaf middernacht nuchter blijven. Hoop ook nog wel iets te mogen drinken want ben enorm verkouden en heb dus continu een droge keel

vorige week
Reactie op Firsttimemom9000
Ik mocht wel eten en drinken tot 00u en dan pas nuchter. Na dat drankje te ...
Is het viezer als het drankje van de eerste gewone test?

vorige week
Ik ook dinsdag om 8u30 de uitgebreide test. Buiten het “nuchter zijn” niet veel info gekregen. Ik baseer me op deze pagina van UZ Leuven https://www.uzleuven.be/nl/orale-glucosetolerantietest-ogtt#:~:text=Water%20drinken%20mag%20wel%2C%20maar,de%20test%20moet%20u%20rusten. Ik ga ‘s avonds laat zeker nog iets eten om het goed door te komen 😅 nadien enkel nog wat water…

vorige week
Ik heb donderdag de uitgebreide test moeten doen. Vanaf middernacht niet meer eten en drinken, je mag wel je mond spoelen. Ik vond het drankje zeer goed te doen, het smaakte wel omdat ik honger/dorst had😀

vorige week
Reactie op marionns
Ik vond het drankje ook best lekker 😁. Maar ik houd ook echt van snoepjes ...
Haha mijn reactie bij het eerste drankje was ook “jammie!” 😂 ik had het op aanraden van de vroedvrouw wel goed koud gezet toen, ik vrees dat het in ziekenhuis gewoon nemen zoals het komt zal zijn 😅

vorige week
Reactie op Rabarbara
Trouwens waarom zou water niet mogen want daar zit toch geen suiker in die ...
Ze hebben er geen uitleg bij gegeven 🤷🏻♀️ maar ik begeleidde vorig jaar op mijn werk een leerling met diabetes en hem moesten we water laten drinken bij te hoge suikerwaarde, zodat de suiker sneller weg kon via de urine. Dus misschien daarmee?

vorige week
Vandaag test gehad, in principe ook geen water drinken maar mocht wel even een kleine slok nemen om de suikersiroop door te spoelen