9 Reacties

3 dagen geleden

Dag lieve mama zo herkenbaar dit! Hier hebben we ook zo een baby dat geen enkel speelgoed interesseert en dat ze zo veel meer wilt kunnen dan ze werkelijk kan. Waardoor ze heel erg gefrustreerd geraakt en mijn volle aandacht wilt… ook het slapen is hier momenteel de hel wat maakt dat ik 24/7 enkel met onze dochter bezig ben. Maar denk dat het laatste te maken heeft met een sprongetje dus denk altijd het is een fase. Qua speelgoed neem ik nu speelgoed dat ‘uitdagender’ is en zit dan met haar om dit samen te doen (in de mate dat ze wilt) En oprecht heb het eventjes opgegeven om overdag iets anders te doen qua huishouden want lukt niet. Huishouden wordt gedaan nadat ze slaapt, ze slaapt gelukkig vrij vroeg in de avond maar wordt dan soms om het uur, 1 uur en half wakker. Want overdag slaapt ze maar 20-30min per keer, dit kan soms 3-4 keer per dag zijn. Behalve vandaag 2 keer 30min. Maar kijk ik denk altijd ze zijn niet eeuwig klein zal genieten van deze momenten met haar en laat sommige dingens links liggen. Wat natuurlijk niet maakt dat we soms moe zijn maar durf dan eventjes hulp in te schakelen indien het lukt.

Reactie op DecentEland657327

Dag lieve mama zo herkenbaar dit! Hier hebben we ook zo een baby dat geen e ...
Ooh onze dochter slaapt ook alleen maar in hazenslaapjes. Ik ben haar vrijdag bij de kinderopvang gaan halen en ze was daar van 9u tot 17u30 en had amper een uur willen slapen, echt niet normaal. Ze wil gewoon niets missen 🥴 Heb je eventueel een voorbeeldje van wat jij als speelgoed neemt ? Ik krijg haar amper bezig gehouden... 5 minuten wipper, dan weer 5 minuten speelmat, dan weer 5 minuten box en zo verder... anders geraakt ze alles heel snel beu maar dat maakt het pittig 🥴 Ik denk ook vaak bij mezelf van geniet er van want dit is ons eerste kindje en wss ons enige dus dan komen zulke momenten niet terug maar soms is het zo moeilijk om positief te denken als de vermoeidheid het overneemt 😪
Klinkt bekend in de oren, je zit hier zeker niet alleen mee <3 ons meisje is ook 6 maanden, doet ook enkel mini dutjes (tenzij soms in de kinderwagen wat langer) en wil om de 5-10 minuten iets nieuws ontdekken. Ik heb al veel te veel speelgoed gekocht en probeer nu ook bv keukenobjecten te geven 😅 (houten lepel, vergiet, kommetjes, bekertjes of eens iets "geknutseld" zoals een flesje met droge pasta in). Ze tijgert/kruipt de kamer rond dus soms maak ik een "spoor" van voorwerpen en dan kruipt ze van het ene naar het andere. Ik roteer het speelgoed ook (als ik iets bij leg, neem ik iets anders weg) zodat ze het niet te snel beu gezien is allemaal. Verder probeer ik haar overal bij te betrekken, samen de was plooien, afwasmachine leegmaken etc. Het is tegelijk zo mooi om haar bezig te zien maar vaak ook heeeeeel vermoeiend. Maar ik ben zeker supertrots op haar, die onstilbare honger naar nieuwe ontdekkingen, die gedrevenheid om bij te leren, dat belooft 🥰 De frustratie die ze nu voelen gaat ook afnemen met dat ze mobieler worden en zich beter kunnen uitdrukken denk ik :)

3 dagen geleden

Deels herkenbaar, bij ons begint het net beter te worden op 6 maanden, omdat hij nu al wat meer zelfstandig begint te kunnen. Maar een tijd terug was hij ook heel de dag gefrustreerd precies en konden wij ook letterlijk niks anders doen dan hem entertainen heel de tijd! Gaat ze soms naar de opvang? Bij ons is het wel gebetert daarmee, die houden hem heel de dag bezig en 's avonds is hij dan moe en uitgespeeld 🙈 Moet ze echt dingen doen, of helpt veel zien ook? Bij ons is het vooral mentaal dat we hem moeten bezighouden. Hem in de draagzak laten meevolgen wat mama doet, helpt dan soms. Of een onpopulaire tip waarschijnlijk, maar af en toe tv kijken doet hij ook, hij is dan echt super gefascineerd. Het huishouden is hier ook een puinhoop en ik ben ook moe, ik heb al gedacht om eens 2 dagen verlof te pakken terwijl iemand anders voor ons zoontje zorgt. De ene dag wil ik dan eens grondig opruimen en de andere dag eens lekker slapen 😅

2 dagen geleden

Reactie op Rabarbara

Deels herkenbaar, bij ons begint het net beter te worden op 6 maanden, omda ...
Ben blij dat jij het hebt over tv. Dit lijkt zo’n taboe en durf het nauwelijks te zeggen tegen andere mama’s. Maar hier staat de tv ook vaak op. Ons meisje blijft thuis en gaat niet naar de opvang. Ze is ook heel actief en wil alles doen en vastnemen. Dat lukt idd nog niet en haar bezig houden is niet altijd makkelijk. Ze kan ook heel moeilijk tot rust komen. Dus als de tv aanstaat ligt ze al spelend te kijken. Ze is dan rustig alleen aan het spelen en ze kan even op adem komen. Buiten huis activiteiten doen is hier ook wel een succes.

2 dagen geleden

Reactie op Jaleesa@

Ben blij dat jij het hebt over tv. Dit lijkt zo’n taboe en durf het nauweli ...
Hier ook 1x per dag even een tv momentje meestal is dit na haar fruitpap omdat ze dat dutje enorm is beginnen weigeren 😅

2 dagen geleden

Hier nog twee dutjes, dus vanaf 15u is ze wakker tot 19u om aan de nacht te beginnen. Dus een lange blok om haar bezig te houden dan. Ze slaapt wel 12u ‘s nachts

gisteren

Reactie op Jaleesa@

Ben blij dat jij het hebt over tv. Dit lijkt zo’n taboe en durf het nauweli ...
Ik vind zo lang ze niet heel de dag tv kijken en het geen gemakkelijkheidsoplossing wordt voor alles, moet dat best kunnen af en toe als variatie in de activiteiten. Bij ons zoontje heeft het ook geholpen om zijn tummy time verder op te bouwen, hij sukkelde daar wat mee. Wij hebben ook veel tv gekeken als kind en niets negatiefs aan overgehouden, bij ons weten 😉