19 Reacties
6 dagen geleden
Herkenbaar, het is een hele pittige periode maar you got this mama!
Volgens de app van oei ik groei zou onze baby bijna uit de lastige fase van sprong 4 moeten zijn en dus ooo va de slaapregressie
We hebben een paar slechte nachten gehad maar hij wordt nu nog soms meerdere keren per nacht wakker (meestal kan hij wel goed zelf in slaap vallen maar er zijn ook zeker momenten dat ik hem echt moet helpen)
Hij is nog wel pas 18 weken dus soms vraag ik me wel af of we de slaapregressie echt voorbij zijn of moet de ergste nog komen? …. Ik volg even mee
6 dagen geleden
Hier 23weken en is net een weekje voorbij. Het is een hele moeilijke fase maar het is maar een fase .
Hier is ze ook begonnen haar tutje zelf terug in haar mond steken en dat helpt wel echt 😅 word wel iets vroeger wakker dan ervoor maar slaapt nog altijd terug mooi haar nachtje door
6 dagen geleden
Reactie op Tachalove06
Hier 23weken en is net een weekje voorbij. Het is een hele moeilijke fase m ...
Oh dat klinkt hoopvol dat het misschien binnen een paar weken lukt dat hij zijn tutje zelf pakt 😅 en hoe heb jij die fase aangepakt als het slapen moeilijk ging (oppakken/wiegen of net slaaptraining toepassen)? 🙏
6 dagen geleden
Reactie op EffectieveFontein640799
Oh dat klinkt hoopvol dat het misschien binnen een paar weken lukt dat hij ...
Ik liet het eigenlijk gewoon ze gangetje doen . Als ze wakker was en echt huilde gaf ik een flesje en dan zong ik tot ze in slaap was en legde haar door een warmtekruik in haar voorverwarmd bedje (dat hielp toch om haar een blokje van 2 soms 3u te kunnen laten slapen) het is allemaal beetje vanzelf gegaan en weer weg gegaan 😅
6 dagen geleden
Ik ben persoonlijk van mening dat slaaptraining nog niet veel impact heeft op deze leeftijd en dat je moet doen waar je je best bij voelt en wat werkt voor je kindje. Je kindje heeft vaak nog veel geborgenheid nodig. Als dat wiegen is dan kan je dit over een paar weken/maanden terug afbouwen. Met mijn eerste zoon (nu 2 jaar) heb ik ook veel gewiegd ( vooral rond 9 maanden slaap regressie) en nu gaat hij helemaal zelfstandig slapen. Ik denk dat zolang het juist voelt voor jou en je kindje dat dat de beste oplossing is, en het zelfstandig slapen komt op termijn wel goed.
6 dagen geleden
Heel herkenbaar.
Wij dacht ook 3 weken geleden dat we erin zaten. Van doorslapen naar 2-3x wakker maar sliep toen makkelijk weer in.
Nu om 4u wakker en enkel mee in bed te nemen. Ook écht wakker zijn…
Dagdutjes een ramp, huilbuien ervoor, slecht drinken.
Wij nemen gewoon een ‘stapje terug’ en wiegen ik slaap, laten hem op ons slapen, bakeren sinds vandaag terug volledig in (hij rolt nog niet van rug naar buik).
Hij is 18w4…
5 dagen geleden
Ik heb ook een slaapcursus gekocht en ik gebruik hem niet.. ik krijg het echt niet over mijn hart om haar te laten wenen.. enkele minuutjes wel, maar niet heel de avond.
Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd, maar nu denk ik: ze zijn nog zo klein en het gaat nu al snel genoeg. Het is pittig, maar het zal ook voorbij gaan. Onze kleine bubbeltjes hebben hun mama nog heel hard nodig nu. Geniet van je kleintje en hou hem maar heel dicht tegen je aan❤️
5 dagen geleden
Reactie op StephVdb
Ik heb ook een slaapcursus gekocht en ik gebruik hem niet.. ik krijg het ec ...
Stellen ze dat voor in die slaapcursus dat je je baby moet laten wenen tot die in slaap valt? 🫠
5 dagen geleden
Reactie op OplettendeMirage489299
Stellen ze dat voor in die slaapcursus dat je je baby moet laten wenen tot ...
Niet letterlijk maar het komt er wel op neer 😪
Het is telkens naar buiten gaan en maar 1 min naar binnen om te troosten (zonder oppakken), ongeacht of je baby nog weent of niet na 1 min weer naar buiten gaan en zo telkens naar buiten en binnen gaan.
Klinkt allemaal heel mooi beschreven, maar het voelt eigenlijk niet zo aan 😕
5 dagen geleden
Hier 21weken. En ik dacht ook dat we het gehad hadden. Nu sinds twee weken ‘s nachts ook elk uur wakker ,en om 3u ECHT wakker aan het brabbelen. We leggen haar dan gewoon bij ons en dan slaapt ze vaak wel snel. Maar ze slaapt niet zo diep als enkele weken geleden. En is heel snel wakker. Hopelijk is dit nog steeds een fase.
4 dagen geleden
Reactie op StephVdb
Het is telkens naar buiten ...
Maar allee klinkt zo vermoeiend voor mama en baby. Ik vraag me af of ze hiermee zelfstandig leren slapen of eerder een soort angst/onzekerheid ontwikkelen tegenover ons...
4 dagen geleden
Reactie op Jaleesa@
Hier 21weken. En ik dacht ook dat we het gehad hadden. Nu sinds twee weken ...
Geef jij dan een voeding of niet als ze wakker wordt? Hier wordt ze ook wakker om de 3 uur en het is echt vermoeiend. Als ik haar bij mij leg en tutje geef slaapt ze wel goed. Of als ik haar voed, ze drinkt dan effectief wel 20 minuten dus niet meteen aan de borst in slaap vallen. Wil het geen gewoonte maken maar langs andere kant weet ik niet of ze honger heeft of niet. Beetje onzeker laatste tijd 😩
4 dagen geleden
Reactie op Jaleesa@
Hier 21weken. En ik dacht ook dat we het gehad hadden. Nu sinds twee weken ...
Hier juist hetzelfde (ze is wel 19 weken), eerst was het overdag heel onrustig. Nu overdag rustig maar tijdens de nacht is ze vaker wakker en idd rond 3-4u in de ochtend klaarwakker en begint te brabbelen en te lachen. Hopelijk is dit snel voorbij 🙈
4 dagen geleden
Reactie op StephVdb
Het is telkens naar buiten ...
Oh nee! Echt niet naar luisteren. Dat is enorm slechter voor de hechting en krijg je later alleen maar problemen mee. Laten wenen is echt niet goed voor zo een kleintjes, die hebben echt mama nog nodig op die leeftijd.
Volg gewoon even je gevoel en kijk waar je kindje troost bij vind. Als die hechting beschadigd wordt, kan je voor veel grotere uitdagingen komen te staan in de toekomst, zowel op vlak van slaap als daarbuiten
Hier ook al een maar weken slaapregressie (is er mee begonnen al op 14 weken, nu bijna 18 weken)
Tis pittig, maar we kunnen dat, nog even doorbijten 😘
4 dagen geleden
Geef jij dan een voeding of niet als ze wakker wordt? Hier wordt ze ook wak ...
Nee ik geef geen voeding. Dat is het volgens mij ook niet. Ze heeft al twee maand geen voedingen meer. We leggen ze echt gewoon bij ons rond 3-4u en dan is het voor iedereen rustig en ons meisje is gerust. En mocht dit dan een gewoonte worden,dan is dat met veel plezier en liefde. We genieten er gewoon van om ze gerust te stellen.
4 dagen geleden
Wij hadden van week 10 tot 19 ongeveer nachten waar hij elk uur of soms twee uur wakker werd en enkel met de borst meteen in slaap viel. Of soms moest ik hem echt oppakken en viel hij instant in mijn armen in slaap. Doodvermoeiend en ik had er zoveel weerstand tegen. Maar na een tijd gewoon de klok weggedaan zodat ik 's nachts al niet meer geconfronteerd werd met het uur. Dat deed echt wonderen voor mijn gemoed. Nu zijn mijn partner en ik van kant gewisseld zodat hij mij niet constant ruikt. Het is nu eerder om de 2-3u wakker. Heel vermoeiend maar ik heb echt vertrouwen dat dit goed komt. Ze zijn nog zo zo klein en veel baby's hun hersenen zijn gewoon nog niet klaar om langer te slapen. Ik stond ook op het punt om die snuggles and dreams slaaptraining toe te passen. Maar daar ben ik gaan afgestapt. Hoe meer ik daarover hoor, hoe meer ik overtuigd ben dat we echt de natuur zijn werk moeten laten doen en zelf voor de beste omstandigheden zorgen: warmte, liefde, nabijheid zodat zij zelfzeker kunnen opgroeien. Fucking vermoeiend, maar voor mij voelt het in essentie en waarden/normen wel het meest juist aan.
3 dagen geleden
Reactie op Jaleesa@
Nee ik geef geen voeding. Dat is het volgens mij ook niet. Ze heeft al twee ...
Hoe weet je dan of het geen honger is? Weet het hier ook niet meer. Hier sliep ze ook goed door voordien, dus dacht dat het ook geen honger was. Maar langs andere kant denk ik mss zit ze in haar sprongetje en heeft het wel nodig 😩 aaah i dont know..
3 dagen geleden
Hoe weet je dan of het geen honger is? Weet het hier ook niet meer. Hier sl ...
Omdat ze niet weent en niet zaagt zoals ze doet als ze honger heeft. Bij het wakker worden is het tutje geven en dan slaapt ze meteen verder. Het is gewoon even wachten tot ze dit zelf kan. Ze zijn met zoveel dingen bezig in hun ontwikkeling dat slapen onrustig is denk ik. Elke week is er echt progressie op haar ontwikkeling.