44 Reacties

2 maanden geleden
Reactie op Saraxskx
Bij ons 6 maandjes en 1 weekje
6-8 u 180 melk
11u 180 melk
13u30 groente ...
Ik wil nog effen wachten met fruitpap tot ze voldoende groenten eet dan wil ik beginnen met fruit. Soms sabbelt ze wel op een stuk fruit. Ik heb ook nestle cereal thuis ik zal het binnenkort ook geven aan haar. Heb 1 met vanille en andere met biscuit smaak benieuwd🤔😊

2 maanden geleden
Hier geen schema 🫣
22 weken.
Borstvoeding op vraag, dat is ongeveer elke 2 uur hier. Behalve ‘s nachts dan eet ze nog 1 x 5 minuten. We zijn nog niet gestart met groente of fruit, maar binnenkort krijgt ze stukjes als wij eten aan tafel. Meer om te ontdekken en te voelen/proeven dan echt als vervanging van de maaltijd.

2 maanden geleden
Wij hebben echt een vretzakje vrees ik.
Meestal gaat het zo maar sommige dagen wijken we er wel een uurtje van af:
7u fles (210 ml)
10u groentepap (gaat nog moeilijk 50 a 75 gram)
10u30 a 11u: flesje (180 ml)
14u fruitpap (200 gram)
15u fles (180 ml)
18u30 fles (180 ml)
Ik zou graag die fles can 15u laten vallen maar hij vraagt hier echt nog om ... Probeer die wel stilletjesaan af te bouwen.

2 maanden geleden
Jente is bijna 7 maand
Ochtend 180-210ml
11u30 groentepap en nog wat melk, maar is meestal maar een paar slokjes tot ze content is en dan gaat slapen.
Na haar dutje ongeveer 120ml.
15u-15u30 fruitpap
16u30 150ml
18u30 180- 210ml. Maar soms is ze te moe om haar volledig flesje leeg te drinken. Laatste week komt groente of fruitpap wel terug omdat ze moet hoesten telkens 🫤

2 maanden geleden
Kobe wordt overmorgen 5 maanden en hij drinkt 4 flesjes van 240 en eet 60 a 70gr patatjes

2 maanden geleden
Oke dus...
Eventjes schetsen,
Dochtertje word volgende week 6 maanden
3-4u: 180 ml
8u: 180 ml
12u: groentepap 150gr
16u: fruitpap 150gr + 30ml
19u: 180ml
Maar ze slaapt dus niet om 19u waardoor zij rond 21u nog eens melk wilt ...
(Soms als ze weer huilt maak ik 60ml extra)
Maar lijkt me alsof ze nooit genoeg heeft.
Kheb soms het gevoel dat ze te veel krijgt waardoor ik ook niet te veel wil geven

2 maanden geleden
5 maanden en 2 weken:
6-8 voedingen moedermelk aan de borst (geen idee hoeveel ml want flesjes weigeraar) per 24u.
En 6 mini lepels fruitpap op een goede dag (geen idee hoeveel gram) en 5 ML melk binnenkouden via flesje.

2 maanden geleden
5 maanden en half:
Rond 7u: 180ml melk
Rond 11u: 200g groentepap
Rond 15u: 150g à 200g fruitpap
Rond 19u: 210ml melk
Rond 23u: droomvoeding van 180ml à 210ml melk
We willen graag de 23u-fles afbouwen, maar denken dat het op dit moment nog te vroeg is, omdat hij soms nog een volledige fles van 210 leegdrinkt. We zullen dus zien wanneer hij er klaar voor is 😊

2 maanden geleden
Hier bijna 6 maanden, borstvoeding op vraag dus geen idee hoeveel ze dan drinkt, maar ze drinkt ongeveer elke 2 a 3 uur ook ‘s nachts🫣, op de crèche drinkt ze kleine flesjes van zo een 100 ml . ‘s middags eet ze wel al goed haar groentenpap (120 a 200 ml) en dan heeft ze geen voeding meer nodig. Fruitpap geven we ook, maar na enkele lepeltjes heeft ze het gehad, ze trekt ook telkens een zuur gezichtje 😅

2 maanden geleden
Reactie op VeLou
Drinkt je kindje dan nog maar 2 x aan de borst? En hoeveel minuten dan?
Hi ...
Hier ook elke 2 uur bv (5-10 minuten langer drinkt hij niet), ook ‘s nachts 🥴 (in het begin sliep hij door). Weet ook niet hoe ik er ritme in krijg…

2 maanden geleden
Reactie op charlottewtrs
Hier ook elke 2 uur bv (5-10 minuten langer drinkt hij niet), ook ‘s nachts ...
Wij zaten in hetzelfde straatje! Momenteel 22 weken en borstvoeding (deels echt borstvoeding, deels gekolft flesje want ik werk sinds zijn 13 weken) 6 a 7 keer per 24u. We zijn erin geslaagd de nachtmomenten af te bouwen door als het minder dan 3u na de vorige voeding was, te proberen troosten, kort even nabijheid geven, en dan terug verder laten slapen. Was moeilijk maar alleen dat heeft het nachtvoeden kunnen afbouwen (momenteel nog een keer rond 23u en een keer rond 3u). Grotere hoeveelheden overdag en voor het slapengaan hielpen hier niet bij. Ik denk dat het normaal is dat ze in deze fase nog een keer snachts nodig hebben, maar mocht je andere tips hebben om af te bouwen, ben ik benieuwd ;)

2 maanden geleden
Reactie op Elievd
Wij zaten in hetzelfde straatje! Momenteel 22 weken en borstvoeding (deels ...
Oh merci! Dat stelt me wel gerust. Hier ook deels gekolft en deels aanleggen, maar dus nu wel nog altijd 10 voedingen op 24u. Nu probeer ik hem ‘s nachts altijd (idd als het minder dan 3u is) eerst te troosten met zijn tutje/kort te wiegen/… maar dat werkt niet (snel genoeg haha) en dan geef ik op en leg ik hem uiteindelijk aan. Maar volhouden is dus wel degelijk de boodschap 😄 tot week 16 was er dus wel meer ritme, net zoals bij jou een keer rond 23u en dan 3-4u, daar mik ik terug op en zou echt al een pak beter zijn. Doorslapen hoeft niet, gewoon iets langer 😅 Dankjewel voor je verhaal en tips!