8 Reacties

vorige week

Ik zit in dezelfde dilemma. Ik heb besloten om te stoppen bij de overgang van winter naar lente binnen 3 weken zodat we de ergste ziekteperiode overbrugd hebben. Maar ik voel hetzelfde verdriet om te stoppen, vooral omdat ook ons laatste kindje is. Bij mijn eerste was dit verdriet wat minder. Maar bij de eerst ben ik veel eerder moeten stoppen omdat ik uit vermoeidheid geen leuke mama meer was. En het is beter om wel een goede mama te hebben en goede hechting te garanderen dan kost wat kost borstvoeding te blijven doorgeven. Hopelijk helpt mijn advies wat.

vorige week

Ik geef nog steeds BV in fles. Dat kan mijn vriend ook geven. Ik kolf niet meer 's nachts enkel nog laat 's avonds. En geef het afgekolfde 's nachts. Hierdoor kan ik nog steeds BV geven ipv kunstvoeding maar dan via fles. Als ik kan doe ik dit tot ongv een jaar. En nadien stoppen. Tensij de melk er anders over denkt.

vorige week

Hey! Ik ben rond 5 maand begonnen met af en toe een flesje kunstvoeding te geven aangezien ze ontdooide borstvoeding weigerde te drinken en ik schrik had om dan niet voldoende melk te hebben als ze op 6 maanden zou starten in de opvang! Tijdens het werken vond ik moeilijk tijd om te kolven dus gaf ik op den duur enkel nog ‘s ochtends savonds snachts en in het weekend borst en anders waren het flesjes. Nu ben ik 2 weken volledig gestopt met borstvoeding wegens opeens heel pijnlijke kloven en ze had 2 tanden die ze maar al te graag teste op mijn tepels (dit maakte de momenten veel minder mooi). Omdat ik overdag geen voeding meer gaf viel het stoppen heel goed mee, ik had enkele dagen last van gespannen borsten maar het was dragelijk. Ik mis de momentjes van ons 2 maar geniet ook van het geven van een flesje al is dit zeker niet hetzelfde! (Ze drinkt nan sinergity)

vorige week

Ik kan je aanraden om La Leche League Vlaanderen te volgen op instagram. Het is niet omdat je overstapt op kv dat de nachtvoedingen ineens verleden tijd gaan zijn. Stoppen met borstvoeding kan ook gevoelens van rouw teweeg brengen, dus zeker niet abnormaal dat je je er verdrietig over voelt.

vorige week

Ik ben 6 maanden thuis geweest en heb in die zes maanden enkel bv gegeven. Toen ben ik gaan werken en kreeg hij ook vaste voeding en gekolfde melk, ik kolfde op mijn werk. Het kolven ging wel heel slecht (ja ik deed dit toen ik thuis was ook al om te oefenen en ik heb een kolfconsult gedaan), ik moest 4-5 keer kolven voor twee flesjes mee te geven terwijl mijn productie echt hoog was.. Op 7 maanden besloot ik te stoppen met kolven op mijn werk en hem kv te geven op de momenten dat ik er niet was. Toen is het allemaal eigenlijk heel snel gegaan. Hij is beginnen doorslapen en omdat ik in shiften werk waren er dan veel momenten dat hij redelijk lang niet dronk bij mij. Ik had bang dat mijn productie ging teruglopen en hij hiervan gefrustreerd zou geraken. Aangezien ik niet meer kolfde ging ik dat ook niet letterlijk kunnen zien. In diezelfde week dat hij geen nachtvoeding meer nam en ik daardoor ook begon te twijfelen om te stoppen begon hij mij plots bij iedere voeding te bijten(Had toen al 5 tanden). Dat was voormij de doorslaggevende factor.. Ik vond het de eerste twee weken enorm moeilijk en heel emotioneel, ik had echt bijna spijt. Maar nu een maand later ben ik er helemaal oke mee. Ik ben blij dat hij nog de leeftijd had waarop hij zelf de overgang goed nam.

vorige week

Ik zie hier veel reacties over de keuze tussen borstvoeding en kunstvoeding, maar weet dat de combinatie ook een mooie oplossing is! Als het puur voor de nachten zijn en je niet extra wil kolven: eens een flesje kunstvoeding laten geven door de partner, en verder gewoon borstvoeding overdag is ook perfect mogelijk! Enkel opletten dat er niet te lang tussen 2 borstvoedingsmomenten zit, zodat je geen ontsteking krijgt, dus dat geleidelijk aan wat opbouwen. Ik doe al 3 maand borstvoeding zo nodig aangevuld met eens een kunstvoeding, ik vind het een zeer mooi evenwicht tussen de schone momenten van borstvoeding maar zonder de druk van per se voldoende te kolven of snachts helemaal zelf te doen :)

vorige week

Hier exact hetzelfde! De nachten zijn soms pittig, het kolven is niet altijd even fijn op het werk, maar ik voel al een pijn in mijn hart als ik denk aan stoppen met bv.. mijn baby is nu ook 7,5 maand. Dus ik denk dat ik gewoon ga blijven door gaan tot ik er zelf vrede mee heb om te stoppen

vorige week

Dankjewel voor jullie reacties, ik merk dat ik nog zo verdrietig word van het idee van stoppen met borstvoeding dat ik toch maar gewoon doorga!