5 Reacties

3 maanden geleden

Hier is het ook begonnen op 10 maanden , ervoor ging alles goed. Hij eet ook heel moeilijk stukjes en is extreem kieskeurig. Het liefst moet alles rood zijn. Heeft ook nog nooit een stukje broccoli, wortel of andere groenten zelf in zijn mond gestoken. We hebben toch maar eens een afspraak gemaakt bij een logopediste.

3 maanden geleden

Reactie op GORPA

Hier is het ook begonnen op 10 maanden , ervoor ging alles goed. Hij eet o ...
Frustrerend he! Stukjes zijn hier gelukkig geen probleem. Het is echt het heeeel kieskeurig zijn 馃檲

3 maanden geleden

Wij hebben ook zo een fase gehad voor een paar weken. Heel frustrerend maar ik heb er niet teveel drama rond gemaakt en hem gegeven wat hij dan wel graag at. En intussen zit hij weer volop in de ontdekkingsfase en eet hij weer alles. En met stukjes, wat voorheen moeilijker was. Ik wou absoluut vermijden dat eten een negatieve connotatie kreeg, spanning opleverde etc. Ik vind mijn kind te jong om hem verstaanbaar te maken wat hij zou moeten proeven ook al wil hij het niet.

3 maanden geleden

Wij hebben ook een moeilijk etertje. Wij blijven proberen, nieuwe dingen, dingen die ze niet wou en soms vindt ze het ineens wel oke. Andere dingen die ze ervoor steeds wel wou ineens niet meer. Gebakken champignons zijn hier momenteel de favoriet. Dus die hebben we standaard in huis en geven we als ze anders te weinig gegeten heeft. Er wordt ook nog veel Groeimelk gedronken .. Er staat een filmpje op de site van kind en gezin over moeilijke eters. Daarin zegt een arts dat het echt oke is als je kind bv alleen maar wortels wil eten. Zo lang ze maar gezond eten krijgen. Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik me niet zo'n zorgen maak.