4 Reacties
2 dagen geleden
Ik geef overdag borstvoeding en 鈥榮 nachts kunstvoeding. Het was zeer moeilijk voor zowel ons meisje als voor ons om 鈥榮 nachts borstvoeding te geven. Ze wou een hele nacht door drinken en ik zag dat ik haar niet voldoende kon bieden, ook al heb ik wel een goede productie. We zijn dan 鈥榮 nachts kunstvoeding beginnen geven en dit werkt super. Ik kolf meestal 1x per nacht af, afhankelijk van hoe hard mijn borsten staan. Overdag durf ik ook wel afkolven, omdat ons meisje wat moeite heeft met aanhappen. Volgens ons lactatiekundige is dit geen probleem, mijn productie blijft ook gewoon goed 馃槉
2 dagen geleden
Ik heb de lekschalen van medela om in mijn bh te steken om toeschiet reflex op te vangen van de andere borst dan waar baby drinkt. Dit scheelt enorm veel natte borstcompressen en kledij. Ik slaap dus 麓s nachts ook wel met een sporthal zodat alles op zijn plaats blijft zitten.
Is dit een soort van inbakerslaapzak dat je gebruikt. Zoja dan best even stukje open doen zodat handjes vrij zijn. Baby's leggen hun handen op je borst om deze zo wat mee te masseren en zorgen hierdoor om melkstroom wat te regelen (zeker als er ouder zijn). Heb je al geprobeerd om al neerliggend zijdelings te voeden? Kolven 麓s nachts zou ik niet doen omdat dit dubbel werk is en je dus langer wakker bent.
9 uur geleden
Ik adviseer je om eerlijk te zijn met je vroedvrouw. Haar delen waarom je graag wil kolven en dat je de nachten moeilijk vindt.
Zo kan ze je altijd begeleiden en weet ook hoe je het doet om je de beste adviezen te geven.
En je moet ook weten dat als je kolf, je je borsten stimuleer. Krijg je veel meer melk, en als je baby dit niet allemaal kan uit drinken, krijg je makkelijk stuwing.
Dat had ik mee gemaakt. En door stuwing krijg je borst ontsteking en koorts erbij. Was geen fijne ervaring. Had te veel melk in mijn borsten.
En er lekt ook meer melk. Had ook last van, in mijn bed, mijn kleding, op de baby zelf.
(Ik mocht kolven omdat ik keizersnee heb gehad, en weinig melk produceerde. En de volgende dag had ik genoeg melk gekregen dankzij het kolven)
Heb gestopt met kolven, omdat het te veel melk produceert.
Ik kolf nu manueel, en heb geen last niet meer van lekkende borsten of stuwing.