2 Reacties

Oh mama ik snap het volledig! Jouw verhaal klinkt inderdaad zeer moeilijk. Het doet mij ook een beetje denken aan mijn bevallingsverhaal. Ik had ook drie dagen intense pijn, zonder dat de ontsluiting op gang kwam. Verschrikkelijk! Ik heb wel maar 20 minuten moeten persen, dus wil mijn verhaal alles behalve vergelijken met het jouwe. De epidurale werkte bij mij helaas ook maar aan één kant, hierdoor wist ik wel goed wanneer ik moest persen, maar was zeker niet aangenaam. Na mijn bevalling kleurde mijn kindje opeens blauw, bleek dat ze een klaplong had en gekneusde ribben. Ze moest dan ook 5 dagen in totaal in de couveuse liggen, brak mijn hart echt. Enkel voor borstvoeding mocht ze eruit. De dag dat ik naar huis mocht was ik dan natuurlijk super blij en kon ik eindelijk beginnen genieten van mijn kindje. Ik vind het ook super jammer dat ik het gouden uur niet heb meegemaakt, de nachten waar ik kon leren en nog hulp kon inroepen door op een knop te duwen,… Weet gewoon dat je het zeer goed gedaan hebt en een prachtig kindje op de wereld hebt gezet, waar je binnenkort volop van kan genieten. Neem nu nog maar voldoende rust om wat te bekomen van alles. Ik had het mentaal nog twee weken moeilijk na mijn bevalling, die hormonen doen toch wat met een mens hoor 😅. Dus geef jezelf zeker de tijd en ruimte om alles te verwerken en te bekomen ❤️‍🩹
Amai klinkt vreselijk! Zeker omdat je dochter nu nog zo ziek is 😣 ik wens echt dat ze snel beter is en met jou naar huis kan gaan. Wat de bevalling betreft, ik heb exact hetzelfde meegemaakt, alleen hielp bij ons die vaccuum niet waardoor het alsnog een spoedsectio werd. Ook onze dochter is direct apart genomen door de kinderarts omdat ze even kritiek was maar is na een uur wel gezond en wel verklaard. Ikzelf heb door koorts bijzonder weinig mee van de keizersnee, maar merk ook dat het mij blijft bezighouden. Probeer zeker je verdriet toe te laten en ook uitleg te blijven vragen over elke stap tot je echt begrijpt waarom het zo is gelopen. Ik had voor mijn bevalling al een psycholoog waar ik nu terug terecht kan maar ik kan echt wel aanraden om hier iemand voor te zoeken. Dit kan echt helpen op lange termijn. Veel succes daar!! 🍀