27 Reacties

2 weken geleden

Naar mijn mening valt dat wel mee. ☺️

2 weken geleden

de pijn van de epidurale vond ik echt niet erg. maar dat zal van mens tot mens wat afhangen

2 weken geleden

Hey, ik heb zelf ook gekozen voor een epidurale en ik heb hier eigenlijk weinig tot niets van gevoeld. Ze verdoven je eerst zodat je de katheter niet voelt. De verdoving zelf vergeleek de anesthesist met een prik bij de tandarts. Maar ik heb hem eigenlijk amper gevoeld. Daarna word de katheter ingebracht en voel je enkel wat elektrische schokjes maar hier waarschuwt de anesthesist ook voor. Dit heb ik ook niet ervaren als pijnlijk. De weeën waren naar mijn gevoel veel erger. 😂

2 weken geleden

Ik heb heel veel angst voor naalden maar wou sowieso een epidurale en ik voelde niet veel van pijn!! Je wordt zo goed begeleid door Vroedvrou en anesthesist. De weeën pijn vond ik erger 🫠 dus het was zeer gewenst hier.

2 weken geleden

Deed helemaal geen pijn bij mij, gewoon kort een vreemd gevoel.. had het pijnlijk verwacht met hoe dramatisch het vaak wordt voorgesteld, dus was opgelucht toen het zo goed meeviel

2 weken geleden

Deed geen pijn bij mij,, enkel een raar gevoel...

2 weken geleden

Nee valt heel goed mee. 1 van de beste uitvindingen ooit die epidurale 🤣

2 weken geleden

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een epidurale gevraagd en heeft het 45 minuten geduurd eer deze gezet was. Ik heb een heel holle rug, waardoor de anesthesist niet goed tussen mijn wervels kon komen. Deed enorm veel pijn omdat ze met de naald dus in mijn wervels aan het prikken was. Resultaat: een dura-lek waarbij er hersenvocht lekt en ik barstende hoofdpijn had en na drie dagen naar spoed moest. Ik neem dus nooit nog een epidurale, ook al moet ik volgende week hoogstwaarschijnlijk ook ingeleid worden. Mijn tweede zwangerschap heb ik bewust gekozen om geen epidurale te laten zetten. Ik wil je helemaal niet bang maken, maar mama’s eerder bewust ervan maken dat ook een epidurale mis kan lopen.
Viel echt heel goed mee! Geen pijn gehad.

2 weken geleden

Ik ben net bevallen met inleiding. Woensdag avond binnen en enorm afgezien tot donderdag namiddag 17uur. Dan eindelijk epiderale gekregen. Had hier ook heel veel bang voor maar voelde hier niets van. Enkel vond ik het eng als ik een wee kreeg dat ik stil moest blijven zitten. Vanaf de epiderale was het een zaligheid... lekker warme beentjes en geen vreselijke weeen. Ik voelde echt niets meer van pijn🙏🙏🙏 enkel bij persen natuurlijk wel wat als het hoofdje erdooe begon te komen. ❤️🫶
Ik heb daar niets van gevoeld. Verdoving bij de tandarts is pijnlijker🙉😅

2 weken geleden

ik heb het maar beetje gevoeld gewoon enkel de verdoving en daarna even zo prikkelig gevoel maar voor de rest beide bevallingen niet echt pijn ervan ervaren (wel zat ze deze keer verkeerd en hebben ze 2x opnieuw moeten prikken daarna ook van die heb ik niets gevoeld) weeen doen vele meer pijn dan even prikje ☺️ maak je geen zorgen
De pijn van een epidurale is het echt waard! Ik was er ook bang voor en heb daardoor eerst zonder epidurale geprobeerd maar de weeën waren ondragelijk waardoor ik epidurale toch heb overwogen & om eerlijk te zijn heb ik zoveel spijt da ik deze niet meteen genomen heb! Ik ben ook ingeleid

2 weken geleden

Ik heb dat niet eens gevoeld. 😅 die weeen zijn éénduidig erger.

2 weken geleden

Ik had een slechte ervaring met epidurale de eerste bevalling. Ze moesten 3x prikken, ik heb lang moeten wachten voor ze goed zat en nadien voelde ik niets meer... dus persen was moeilijk. Ook achteraf nog weken een raar gevoel in mijn benen en mijn evenwicht dat niet ok was. Ik ga het nu zonder proberen.

2 weken geleden

Mijn water is daarstraks gebroken en epidurale zit er al in, wat een zaligheid en inderdaad niets van pijn 🥰

2 weken geleden

Ik had ook schrik, maar oprecht bijna niks van gevoeld.

2 weken geleden

Ik ga gewoon heel eerlijk zijn... Ik ben van 0 weeën naar constante weeën gegaan in maar een paar uurtjes tijd. Toen ze eindelijk mijn Epidurale kwamen zetten, heeft dit een 15-tal minuten geduurd. Ze heeft 3 maal misgestoken met die naald in mijn rug, en eerlijk, dit deed meer pijn dan de weeën zelf... Heb ik spijt? Neen, want vanaf de moment die epidurale ein-de-lijk goed gezet werd, was ALLE pijn verdwenen. Zou ik het opnieuw doen? Jazeker. Uiteindelijk was het 'maar' 15-minuutjes doorbijten.

2 weken geleden

Reactie op LynnVC02

Ik ga gewoon heel eerlijk zijn... Ik ben van 0 weeën naar constante weeën g ...
ik ken jou gevoel ik had epidurale die 3uur goed werkte en dan om een of andere reden ineens kronkel ging zitten dus ik ging van chill naar opeens storm weeen 7cm ontsluiting.. toen ik op begin zij dat ik precies mijn weeen voelde kon dit niet en blablabla.. eindstsnd met 8cm hebben ze opnieuw gestoken en zagen ze dat de vloeistof onder mijn huid werd oogestapeld ipv in mijn rug te gaan.. hebben ze gelijk opnieuw gestoken maar dit duurde wel 1.5 uur voor ze dit dus hadden ontdekt gelukkig derna relax en een zeer mooie pijnloze bevalling gehad

2 weken geleden

Ik heb er zelf niet veel van gevoeld. Was vooral blij dat het zo snel begon te werken zodat ik de weeën eindelijk niet meer voelde 😅