5 Reacties

Ik raad je aan om jou te laten begeleiden door een lacatatiedeskundige. Mijn vroedvrouw is dit en heeft ons al zeer goed advies kunnen geven over borstvoeding. We hebben ook een cursus gevolgd. Hierdoor voel ik mij ook al wat “zelfzekerder” om borstvoeding te geven. Het heeft wel wat voordelen, altijd op temperatuur, je hebt het altijd bij enzovoort. Mocht het minder goed gaan kan je altijd opnieuw contact opnemen met de lactatiedeskundige voor hulp of voor het bespreken van andere opties. Voel je sowieso niet schuldig als je dan toch over moet stappen op flesvoeding, ook al heb je maar een aantal dagen borstvoeding kunnen geven, het kindje gaat hier ook al voordelen uit gehaald hebben. Het belangrijkste is dat de baby gevoed wordt en de mama gelukkig is. 😊

2 dagen geleden

Persoonlijk vind ik het een stom idee. Waarom? Omdat ik dat ook zo deed om bv te geven in het ziekenhuis, toen we thuis aankwamen weigerde ze dat gewoon. En ben ik dus borstvoeding gaan blijven geven, ben er ook aan gewend geraakt en mijn ervaring daarmee is top( heb er geen spijt van) Nu ben ik ook zwanger van een 2de en ik kies bewust voor om in het ziekenhuis ook gelijk borstvoeding te geven maar afwisselend met flesvoeding zodat de baby de smaak van ook te pakken krijgt

2 dagen geleden

Ik denk dat juist bv geven juist fijner kan zijn als je het vaak alleen moet doen! Je kan je baby meteen vanuit cosleeper aan de borst leggen en daarna weer terugleggen ipv echt flesje te maken, je hebt al die extra afwas niet, je moet niet extra nadenken over schepjes en hoeveelheden en op tijd poeder kopen,... Minder werk dus, zeker als je toch niet het voordeel hebt van flesjes dat de partner meteen even veel kan voeden.. Ik denk (maar ben niet zeker, dus pin me er niet op vast) dat bv geven juist de kans op postpartum depressie kan verlagen. Om te zorgen dat het lukt zou ik zeker investeren in een goede lactatiekundige en LLL op Instagram volgen! Veel succes met je keuze 😊
Ik kom ook de la leche league aanraden. Daarnaast bestaan er veel goede boeken over borstvoeding. Flesjes introduceer je best wat later vanwege verwarring. Idem met tutjes. En weet dat als je het gedaan hebt en het wordt te zwaar, dat je altijd kan overschakelen. Haal van te voren een pot in huis dan moet je niet in het weekend of op een avond op zoek. Je bent geen slechte mama omdat je probeert en het niet zou lukken.

2 dagen geleden

Als je echt maar van plan bent om paar dagen bv te geven zou ik er niet aan beginnen. Duurt zowieso enkele dagen tegen dat op gang is en een keer op gang maak je natuurlijk wel melk aan en moet je die ook zien kwijt te geraken om geen stuwing, borstontsteking enz te krijgen. Dan beter direct flesvoeding. Maar als je zegt dat je er veel alleen voorstaat zou ik het wel proberen. Zoals al gezegd, altijd bij jou en op temperatuur en afgestemd op baby. Bij flesvoeding veel meer afwas enz en ook kostprijs. Bv geven is zeer mooi en leuk maar ook zeker in het begin best uitdagend en leren en met momenten ook moeilijk. Je moet doen wat je zelf wil. Zolang baby gevoed wordt is het goed, of dat nu uit een borst komt of uit een fles