14 Reacties
4 dagen geleden
Hey! Zei de gyn dat er een probleem was? Bij mij ook lichter, 1kg700 op 32w+1. 20e percentiel, maar verder primq
4 dagen geleden
Mijn vroedvrouw zei bij het eerste kindje dat vanaf 30 weken de baby het dubbele van dat gewicht zeker nog bij komt! Als je gyn zich geen zorgen maakt moet je niet stressen, het is ook maar een schatting natuurlijk!
4 dagen geleden
Normaal kan ze zeker nog verdubbelen in gewicht! In deze laatste weken komen ze echt veel bij. Met mijn 32 weken echo was ze 1kg880 dus wel iets meer en ze wordt nu al 2 echo's geschat op 3kg500 bij de geboorte dus mooi op de curve
4 dagen geleden
Hier ook klein: 1kg800 op 34 weken. Als alles op de echo er verder normaal uitzag, goede doorbloeding etc en de gynaecoloog maakt zich geen zorgen, dan zou ik mij er geen zorgen over maken.
4 dagen geleden
Ik ben nu 34-35 weken en mijn dochter komt de laatste weken amper bij, heeft een zeer kleine buikomtrek en weegt rond de 1800 g. Wij worden hiervoor opgevolgd door het UZ Brussel voor wekelijkse doppler en monitor. De kans zit er in dat ik word ingeleid op 37 weken zodat ze toch de nodige zorgen kan krijgen. Maar dit was allemaal op doorverwijzing van mijn gynaecoloog.
4 dagen geleden
Bij ons gisteren gemeten op 43cm en 2.200kg op 33w4d. Ervoor steeds iets boven het gemiddelde, nu net eronder maar alles ok.
4 dagen geleden
Hier in 3wk tijd is de baby 900gram bij gekomen.
Op 31wk 1,5kg en op 34wk 2,4kg.
3 dagen geleden
Hoi mijn baby is ook klein geschat op 31w 1k450. Mijn eerste zoon is 2k830 geboren, de gynaecoloog zei dat deze baby ook niet een grote baby zal zijn. Morgen heb ik weer een afspraak puur voor het opvolgen van het gewicht ben dus benieuwd. Ben morgen 34w6.
12 uur geleden
Gisteren 34w6 geweest en hij weegt 2k180 dus aan de kleinere kant… moet terug gaan over 2weken voor zijn gewicht.
10 uur geleden
Ik zou me zeker geen zorgen maken op minder dan 3 weken is ze bij mij 1kg bijgekomen