4 Reacties

2 weken geleden

Is het niet gebruikelijk om in dergelijke gevallen vanaf het begin te zeggen tegen het kinderverblijf. "We houden jullie op de hoogte en zullen een dag op voorhand laten weten wanneer hij terugkomt."? Als jullie kleine pruts in het ziekenhuis opgenomen is, lijkt het me ook niet de bedoeling dat hij direct na ontslag terug de crèche ingaat. En ik denk dat het kinderdagverblijf dat eigenlijk ook wel weet. 😉 Denk dat het op deze manier communiceren naar hen toe jullie zelf ook wat rust gaat geven, ipv te moeten stressen wat je iedere dag aan de crèche moet melden.

2 weken geleden

Reactie op Evita en LA

Is het niet gebruikelijk om in dergelijke gevallen vanaf het begin te zegge ...
Zou ik idd ook doen. Mijn zoontje heeft al 3x in het ziekenhuis gelegen. Het is niet omdat je naar huis mag, dat ze ineens top zijn en de volgende dag naar de crèche kunnen gaan.

2 weken geleden

Reactie op germaineke

Zou ik idd ook doen. Mijn zoontje heeft al 3x in het ziekenhuis gelegen. He ...
Het liefst liet ik hem helemaal niét naar de opvang gaan... Maar toen ik werkzoekende was, werd ik ertoe verplicht vanuit het OCMW en VDAB... Solliciteren hoorde een 'fulltime' job te zijn... Ik heb hem dan meteen na mijn moederschapsrust (onbetaald) in de opvang moeten steken... Ik heb dan de eerste de beste job aangenomen, maar deze zijn echt harteloos... Ik heb geen kolfpauzes gekregen en toen mijn zoontje ziek was ben ik eens een week thuis gebleven. Ik kreeg meteen een waarschuwingsgesprek dat ik niet meer afwezig mocht zijn of ontslag volgde. Wanneer mijn zoontje ziek was, moest mijn partner het maar regelen. They Couldn't care less... De afgelopen weken heeft mijn partner al vaak moeten cancelen en/of schuiven met de uurroosters om thuis te kunnen zijn met onze zoon, want deze is elke week ziek. Dit kon ook niet blijven duren, voordat hij zijn werk verliest. Al zijn ouderschapsverlof uren zijn er al doorheen en ik heb nog geen recht op niks van ouderschapsverlof hebben ze mij weten vertellen, omdat ik nog niet lang genoeg heb gewerkt... Onze man zou dus wel meteen moeten zijn gegaan naar de opvang... België is gewoon een harteloos land geworden...

2 weken geleden

Bij ons moet je dit in de ochtend voor opening (7 uur) laten weten maar moest ik nu bellen en de situatie uitleggen zouden ze daar absoluut niet moeilijk over doen.