Hej,
Hier zijn de eerste 5 tandjes een feit.
Het tandenpoetsen is hier een beetje een strijd.
Is er iemand dat iets kan aanraden?
Wij gebruiken zo een vingertandenborsteltje, maar misschien bestaat er iets beters?
Wij zijn intussen al overgeschakeld naar een 'gewone' tandenborstel'. Ik merkte vooral dat het moeilijk was als andere tandjes doorkwamen. Ik denk dat het dan meer pijn doet. Ze vind het wel fijn om erna zelf wat te 'knabbelen' op de tandenborstel. Ik laat ze dat dus ook doen
Gewoon laten mee 'spelen' idd zodat hij/zij went aan het gevoel in de mond. Wij gebruiken ook een gewone babytandenborstel met zo'n gaatje voor de duim.
Hier poetsen we ook met een gewone kindertandenborstel.
Eerst poetsen wij even zijn tandjes en dan laten we hem met de tandenborstel doen terwijl ik zelf mijn tanden poets. Hij probeert momenteel echt alles na te doen wat wij doen dus door zelf mijn tanden te poetsen probeert hij dat ook 😅
Hier gebruiken we een elektrische tandenborstel voor baby’s. Hiermee gaat het heel erg goed. Hij vindt het leuk om te doen ☺️
Van tandpasta gebruiken we Elmex van 0-3 jaar.
Ik ben tandartsassistente en deze wordt aanbevolen voor baby’s en kleine kinderen.
Hier gebruiken we een elektrische tandenborstel voor baby’s. Hiermee gaat h ...
Oh deze tandenborstel kende ik niet, de tandpasta is idd het beste :)) er bestaan ook gewone tandenborstels van elmex die gebruik ik nu maar vind wel de electrische nu interessant hah
Ben zelf tandarts😃
Wij poetsen met een gewone tandenborstel. Vanaf zijn eerste tandje door kwam beginnen poetsen en gaat vlot hier. Hij vindt denk ik de tandpasta ook lekker want het kan niet snel genoeg gaan🫣😂
Wij zijn bij zijn eerste tandjes hiermee al begonnen met een echte kindertandenborstel. Hij doet zijn mondje flink open en mag nadien zelf even bijten op zijn borsteltje wat hij heel leuk vindt.