15 Reacties

vorige week
Normaal mag je borstvoeding 8u op kamertemperatuur bewaren maar dat lost het probleem ivm kolven niet op natuurlijk 😕

vorige week
Reactie op LynnVC02
Men zei hier max 4u ??
Volgens mijn vroedvrouw 8u. Dat zijn de Nederlandse normen, die zijn iets minder streng dan de Vlaamse blijkbaar. Ik volgde onlangs ook een webinar bij een kolfconsulente en die zei ook 8u 😊 ik heb dit alleszins al gedaan en dochter dronk het toch gewoon op 🤷🏼♀️

vorige week
Reactie op LynnVC02
8u zou natuurlijk wel gaan, dan... Maar hier zei iedereen dat het no-go was ...
Ja het is heel tegenstrijdig hè. Op de Nederlandse site van la leche league vind je 8u (https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/), op de Vlaamse 4u.. maar aangezien het over hetzelfde gaat denk ik dat 8u wel oké is 🙈 normaal drinkt een baby het ook niet op wanneer melk slecht is, dus je kan het eventueel op voorhand al eens uittesten?

vorige week
Ik vertrek binnenkort ook op reis met het vliegtuig en geef ook borstvoeding en af en toe eens een afgekolfd Flesje.
Mijn vroedvrouw zei dat het belangrijk is dat de baby zal drinken tijdens het opstijgen en tijdens het dalen voor de oortjes.
Ik ga dus net na de douane afkolven voor het eerste Flesje en tijdens de vlucht voor het tweede flesje.
Ik gebruik de volledig handsfree kolf van Lansinoh en ben er wel tevreden over omdat hij zo compact is. Ik ga deze dus gewoon in het toilet insteken en na 15min terug in het toilet gaan uithalen.

vorige week
Reactie op SVRCS
Ik vertrek binnenkort ook op reis met het vliegtuig en geef ook borstvoedin ...
Ik had ook een Handsfree kolf gevonden die zogenaamd stil zou zijn... Heb heel veel geld betaald en ik kan deze niet handsfree gebruiken, zelfs niet in de bh, want dan lekt deze constant en het is ook precies een koemachine... Maakt zoveel lawaai... Geld voor een ander hebben wij niet... Kolven thuis zonder iemand erbij kan wel, maar in openbaar hoor je mij van 10 meter verder al kolven en moet deze ook altijd blijven vasthouden... :(

vorige week
Op luchthavens hebben ze vaak wel ruimtes waar je borstvoeding kan geven. Zelf gebruik ik voor in het openbaar een borstvoedingsdoek.
Wij vliegen in mei ook met onze baby en ik ben van plan om borstvoeding te geven tijdens het opstijgen en landen voor de druk op de oortjes. Voor de zekerheid gaan wij ook wel afgekolfde melk meenemen. Onze vroedvrouw/ lactatiekundige neemt ook de regel van 8u. Ze vindt de regels van k&g (4u) te streng. 😊

vorige week
Wij gaan midden mei naar Polen met het vliegtuig. Ik had ook een serieuze overproductie (vandaar overgeschakeld naar enkel kolven en reeds kunnen afbouwen naar 1x afkolven om de 6u, hiermee heb ik nog steeds voldoende opbrengst om mijn kindje te voeden).

vorige week
Reactie op Marijke1998
Wij gaan midden mei naar Polen met het vliegtuig. Ik had ook een serieuze o ...
Van de vroedvrouw mag ik deze info toepassen(ik woon in België).

vorige week
Reactie op Marijke1998
Wij gaan midden mei naar Polen met het vliegtuig. Ik had ook een serieuze o ...
Ik had ook overproductie, maar door het 'beter reguleren' is deze extra productie weg nu, maar wat ik heb loopt er wel snel uit... Ik probeer mijn productie weer omhoog te halen, maar ik krijg niet meer dan 80ml afgekolfd per keer...

6 dagen geleden
Gisteren het vliegtuig genomen met onze baby van 14 weken naar Lanzarote en is super gegaan! Ik geef ook borstvoeding en vond het zo’n gemak. Wel geen overproductie hier. Kan je het redden met in de auto naar de luchthaven nog een keer kolven?
Onze vlucht vertrok om 14:35 dus heb hem in de ochtend gevoed, dan nog vlak voor we vertrokken, en dan de volgende keer heb ik het kunnen rekken tot het opstijgen. Tijdens de vlucht heb ik hem dan aangelegd wanneer hij het nodig had en soms ook om troost te bieden, en dan tijdens het landen. Hij leek wel een klein beetje last te hebben van krampjes achteraf maar niks buitensporigs. Heeft me wel een stevige kakapamper cadeau gedaan tijdens de vlucht 😆 En vannacht was hij vaak wakker door de drukte van de dag gisteren. Maar uiteindelijk ging dat ook allemaal wel. ‘t Is soms wat vindingrijk zijn en plantrekken met een baby op reis maar vooral ook heel fijn. Het zal wel loslopen, geniet er maar van!