18 Reacties

vorige week

Wij gaan al sinds de geboorte met haar naar buiten, onder de mensen. Dat bouwt ook weerstand op en ziek worden ze toch een keer. Maar ik heb zeker begrip voor jullie beslissing om dit niet te doen. Hoe oud is jullie dochtertje nu?

vorige week

Laat hun langskomen, maar niet hun laten kussen aan de wangetjes. Alleen dat ze haar handje kussen als ze willen. Zeg dat op een goede manier want bij mijn man zijn familie begrepen het niet馃槃 ze is verkouden mijn baby heeft het ook al 2 weken. Pak bij een apotheker fysio water en spoel haar neusje elke morgend en in de avond met een neuspomper je steeks snot eruit. Je kan het bij kruidvat gaan halen of bij een apotheker. Probeer toch wel je baby naar buiten te nemen want ze hebben ook fries lucht nodig een laat haar beetje bij een zonnetje liggen voor vitamin d.

vorige week

Zolang de zussen niet ziek zijn zou ik er geen probleem van maken. Je kan ze niet voor alles beschermen. Als je kindje zelf enkel een beetje verkouden is en geen koorts heeft zou ik het zeker laten doorgaan. Jij kent je kindje uiteraard het beste dus als je je er niet goed bij voelt dan is het natuurlijk iets anders. Ik ben vooral heel voorzichtig met kleine kindjes die op bezoek komen omdat die vaak vanalles kunnen meebrengen. Volwassen die niet ziek zijn zou ik me niet zo druk over maken :)

vorige week

Reactie op Zalishkaaa

Laat hun langskomen, maar niet hun laten kussen aan de wangetjes. Alleen da ...
Ik vind handjes kussen erger dan de wang. Handjes steken ze continu in hun eigen mond waardoor het volgens mij net meer risico op besmetting geeft dan een kusje op het hoofdje

vorige week

Ooh wij zijn al heel vaak op stap geweest met onze dochter. Terrasjes, wandelingen, winkelen. Ze heeft ook een verkoudheid maar een beetje weerstand zullen ze toch moeten opbouwen b馃槉

vorige week

Ik denk, om h茅茅l eerlijk te zijn, dat je dochtertje net sneller ziek zal worden van haar binnen te houden... En al helemaal 3 volle maanden... Je kindje kan zo toch geen weerstand opbouwen? Hier al van geboorte elke dag naar buiten. En, j谩. Ook naar de winkels en dergelijke. Nog geen problemen gehad. Laat gewoon niemand je kleine aanraken of in we buurt komen van... Eerlijk, ik heb altijd binnen gezeten en eenmaal ik eens onder de mensen kwam was ik gigantisch ziek... 4 maal gebeurd... Ik kom nu meermaals per week onder de mensen en ben niet meer ziek geworden... Ik zou ze gewoon mee nemen eerlijk gezegd...

vorige week

Reactie op bauwie

Zolang de zussen niet ziek zijn zou ik er geen probleem van maken. Je kan z ...
Ze pakt haar kleine kindjes ook mee. Eentje is ongeveer 1,5 jaar & de ander is 4 jaar

vorige week

Reactie op bauwie

Ik vind handjes kussen erger dan de wang. Handjes steken ze continu in hun ...
Ja de dokter zei het tegen mij en mijn vroedvrouwen. Dat ze beter op handjes kunnen kussen maar niet op wangetjes tot 3 maanden . Ja zolang maar het voorzichtig is inderdaad.

vorige week

Wat is jullie mening als er kleine kindjes bij zijn 1,5j & 4j? Dan kan ik hierop even men beslissing maken 鈽猴笍

vorige week

Hey! Laat ze komen en geniet van jullie familietijd! Neem gewoon voorzorgsmaatregelen, laat ze bij het binnenkomen hun handen wassen en vermijd het kussen. Ziektes vermijden is heel moeilijk 馃ゲ om de weerstand te versterken kan je juist wel naar buiten gaan, wandelen en een frisse neus nemen helpt heel goed voor de weerstand! 鈽猴笍

vorige week

Reactie op Mybabyy

Wat is jullie mening als er kleine kindjes bij zijn 1,5j & 4j? Dan kan ...
Ik ben zelf heel voorzichtig met kleine kindjes omdat onze dochter ziek geworden is op 6 weken door een ziek kindje dat in haar buurt gekomen is. Hebben 3 dagen in het ziekenhuis gezeten. Als ze niet ziek zijn vind ik het ok maar liet ik ze haar wel niet aanraken door de kleine kindjes.

vorige week

Reactie op LoreVA

Wij gaan al sinds de geboorte met haar naar buiten, onder de mensen. Dat bo ...
2 maand & enkele daagjes

vorige week

Ik begrijp je volledig, we zijn ook heel voorzichtig want de grote zus thuis is chronisch ziek.. we vragen gewoon altijd voor bezoek of ze ziek zijn en vragen uitteraard om eerlijk over te zijn want verkoudheid is ook een ziekte waarvoor ons eerste dochter eens 3 weken opgenomen is geweest. Nu kent iedereen ons situatie dus zeggen ze op voorhand als ze zich ziekjes voelen en houden daar rekening mee ;) als dit familie is , gaan ze het (moeten) begrijpen馃槉馃憤馃徎

vorige week

Wij nemen ons zoontje ook al sinds de geboorte overal mee naar toe. Maar we letten wel op met zieke mensen. Hem kussen of met handen in zijn gezicht zitten is zwz een no-go hier. Ik steek hem ook regelmatig in de draagzak met bezoek of als we op drukke plaatsen zijn want dan hebbe mensem minder de neiging om hem aan te raken. 馃槄

vorige week

Reactie op CaitlinG03

Wij nemen ons zoontje ook al sinds de geboorte overal mee naar toe. Maar we ...
Wij met de Maxi-Cosi, maar een regenhoes eromheen. Heb eerlijk gezegd nog niemand gezien die de neiging had onze man aan te raken馃槄

6 dagen geleden

Wij gaan ook al vanaf de 1e week met onze dochter buiten, heeft zij (en ik ook) echt deugd van! Ik zou zeker genieten van familietijd. Je kan altijd wel vragen dat ze niet zouden komen als ze verkouden zijn. (Zelfde geldt zeker voor de kinderen)

6 dagen geleden

Ik ga elke dag (soms meerdere keren per dag) met ons kindje naar buiten, al sinds hij een week oud is. Dat doet je kleintje maar ook jezelf deugd hoor!

6 dagen geleden

Onze dochter is nu 10 weken en wij komen al Sinds de tweede week met haar buiten. Als iemand ziek is gaan we die uiteraard niet gaan opzoeken of spreken we af in open lucht en raken ze de baby niet aan. Tot nu toe is ze nog niet ziek geweest maar dat zal ooit wel komen. Ik geloof dat ze betere weerstand opbouwen door frisse lucht en contact met mensen. Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed jij voelt. Vraag desnoods of ze hun handen wassen bij aankomst en een masker dragen? Men zal daar heus wel begrip voor kunnen opbrengen. Succes !