14 Reacties

Denk dat dit bij elk kindje anders is, onze 1ste sliep op 2 maand al een 6 a 7 uurs aan 1 stuk en onze 2de is nu 2 maand en is nog elke 2 a 3 uur wakker om te drinken

vorige week

Borstvoeding hier. Slaapt sinds 6 weken lange blokjes van 6tal uur. Slaapt sinds 8 weken door

vorige week

Reactie op JintheBastiaensen

Denk dat dit bij elk kindje anders is, onze 1ste sliep op 2 maand al een 6 ...
En je gaf ook enkel borstvoeding?

vorige week

Reactie op yasd

Borstvoeding hier. Slaapt sinds 6 weken lange blokjes van 6tal uur. Slaapt ...
Dus het heeft niets te maken met 'meer verzadigd zijn door kv'

vorige week

Ik geef enkel KV. Maar ik heb horen zeggen dat bij borstvoeding als je een lagere productie hebt dat het kind niet verzadigd zal zijn en vaker zal terug komen. Maar dit hangt dus ook weer van persoon tot persoon. Gewoon zien hoe het gaat bij je baby. Ik zou mij daar niet ongerust in maken. Ik denk niet dat je dat kan vergelijken.

vorige week

Van langer slapen is een fabeltje! Ik heb een periode gehad van een week dat ik minder borstmelk aanmaaktte (door maandstonden), waardoor ik elke avond kv gaf, maar na 2 a 3u had hij terug honger hoor. Nu geef ik eindelijk terug volledig bv en hij heeft 2keer 4u doorgeslapen en 1keer 5u doorgeslapen doorgeslapen. De kind zal dit beginnen doen wanneer hij/zij er klaar voor is, bij elk kind is dat anders. Sommige kunnen dat al na een maand, sommige pas na een jaar. 🥲

vorige week

Een vriendin die bv geeft heeft een dochtertje dat al sinds haar 8 weken 10u aan een stuk kan slapen (komt goed bij dus ok voor KA). Ik geef bv, ons zoontje kan blokjes van 7u slapen ondertussen op 16w. Elk kind is anders.. sommige baby's op kv hebben ook nog 1 a 2 nachtvoedingen nodig. Echt geen lijn in te trekken

vorige week

Dit is echt een fabeltje hoor. Elke kind is natuurlijk anders. Heb dat hier ook al in de eerste weken na mijn bevalling vaak mogen horen van bepaalde familie leden. Mij pushen om hem savonds een flesje kunstvoeding bij te geven zodat hij zou door slapen. Terwijl het heel normaal is dat newborns nog vaak wakker worden.🙄 Mijn eerste zoontje kreeg alleen kunstvoeding en werd elke 3-4 uren wakker. Hij begon pas door te slapen toen hij 1,5 jaar was. Nu geef ik mijn tweede zoontje volledig borstvoeding en hij slaapt sinds hij 10 weken is elke nacht rond de 6 tot 9 uren door. Ik vertel dit nu trots tegen die gene die mij pushten om kunstvoeding bij te geven zodat hij zou doorslapen en je zou hún gezicht eens moeten zien dan😆

Reactie op NNNN

En je gaf ook enkel borstvoeding?
Ja bij beide enkel borstvoeding

vorige week

Borstvoeding fulltime en baby slaapt sinds 6 weken een hele nacht door 23-8h… enkele dagen wat minder met vaccinaties en sprongetje , maar nu terug opnieuw volledige nacht doorslapen!

vorige week

Hier ook fulltime borstvoeding. Zoontje sliep al snel blokjes van ongeveer zes uur. Ondertussen is hij 9 weken en slaapt hij 8-10 uur 's nachts 😊

vorige week

6 weken en maar blokjes van 3u jammer genoeg hier...

vorige week

10 weken uitsluitend borstvoeding en heel afwisselend. Soms blokken van 3 à 4uur. Soms 6 à 7 uur… Ik denk dat het vooral van de baby afhangt en niet van het soort melk. Laat je vooral niet ontmoedigen door wat anderen zeggen. Mensen delen nu eenmaal graag hun mening, ook al is dat vaak ongevraagd 😅 ikzelf ben vooral heel blij dat de borstvoeding nu echt goed loopt na een heel moeilijke start. En dat elke nacht doorslapen: dat komt wel !

6 dagen geleden

Ik gaf bij mijn zoontje jaren geleden flesvoeding en hij was altijd een slechte slaper, tot ruim 1 jaar nog voeding snachts en daarna ook nog veel wakker snachts 😅 hij is nu 4 en nog geregeld eens even wakker snachts