16 Reacties

5 dagen geleden
Ik had dit ook, bleek dat ik ging menstrueren en hormonen verandering. Dus melk smaakt bitter blijkbaar

5 dagen geleden
Amai, heel herkenbaar! Hier drinkt ze ook weinig overdag en huilen als ik ze wil aanleggen.
Zolang ze hier voldoende pipi pampers blijft hebben en goed op gewicht blijft, ben ik gestopt met dit te forceren. Want zowel baby als ik raakten gefrustreerd. Maar ik heb ook geen idee hoe dit komt.
Ben nu wel benieuwd, naar de reacties hieronder te lezen, of m'n menstruatie terug gaat doorkomen ☺️

4 dagen geleden
Reactie op LoreBaby
Moet je binnenkort menstrueren, de smaak en geur van je melk kan veranderen ...
Ik neem de minpil
Dus krijg geen menstruatie maar als ik de berekening maak dan zou mijn menstruatie inderdaad rond deze periode zijn 😲
Een vriendin die twee dagen eerder dan mij is bevalling beleeft net hetzelfde…
Wat bizar ! Ik hoop dat dit dan inderdaad de oorzaak is en dat het snel overgaat. Want ik vind het erg frustrerend en het herinnert me heel fel aan de moeilijke, eerste weken borstvoeding geven…

4 dagen geleden
Reactie op LoreBaby
Hoe frequent drinkt je kindje ?
Gemiddeld 12 keer per 24 uur (waarvan 1 à 2 keer ‘s nachts)

4 dagen geleden
Reactie op LoreBaby
Vraagt ze om voeding overdag? Of respecteer je een structuurtje die jullie ...
Ik voed altijd op verzoek. Soms laat ze een goed uur tussen voedingen, soms meer dan 2 uur….
Nu geeft ze hongersignalen maar zodra ik haar wil aanleggen maakt ze zich kwaad (huilen, strekken,…)
Als ze dan na een aantal keer proberen toch drinkt dan is het vaak van erg korte duur (2 min).

4 dagen geleden
Reactie op AnoAnoAno123
Ik voed altijd op verzoek. Soms laat ze een goed uur tussen voedingen, soms ...
Zou het kunnen dat je haar hongersignalen verwart met iets anders dat ze zou willen vertellen?
Ik merk ook bij mijn dochtertje dat ze tegenwoordig kort na haar voedingen opnieuw aan haar handen aant sabbelen is, vaak zit er nog een boertje, of geeft ze wat terug als ik het niet tijdig opmerk.
Ook als ze moe wordt, gaat ze tegenwoordig fussig aan haar handjes sabbelen.
Vaak zie ik dan ook dat ik haar niet meer tevreden kan houden.
Ik legde haar ook aan int begin, en verwarde ook met honger signalen, maar ze werd enkel fussiger, huileriger en duwde zich echt van mn borst weg.
Toen ben ik beginnen denken dat ze mss echt geen honger heeft, maar dat t iets anders zou kunnen zijn.
Nu, elk kindje is anders hè, en ik wil natuurlijk niet zeggen dat dit zo is bij jou, maar ik wil maar een aantal dingetjes meegeven die hier van toepassing zijn

4 dagen geleden
Reactie op LoreBaby
Zou het kunnen dat je haar hongersignalen verwart met iets anders dat ze zo ...
Handjes sabbelen doet ze al een tijdje en toen dacht ik inderdaad dat dit hongersignalen waren… maar nu gaat het meer om de borst zoeken wanneer ik haar vasthoud en de manier van huilen.

4 dagen geleden
Reactie op AnoAnoAno123
Handjes sabbelen doet ze al een tijdje en toen dacht ik inderdaad dat dit h ...
Ik bedoel het zeker niet verkeerd, ik probeer mee te denken.
Hier zoekt ze ook vaak, ze lekt dan zelfs aan mn arm, maar het blijkt dan eerder om haar tuutje om in slaap te geraken ?
Opnieuw, ik probeer haar dan eerst aan te leggen, maar als ze weigert geef ik haar tuutje en valt ze in slaap.
Het kan bij jou gerust wel iets anders zijn natuurlijk.
Misschien even de vroedvrouwen raadplegen hieromtrent? Die hebben de nodige kennis en kunde ☺️

4 dagen geleden
Reactie op LoreBaby
Ik bedoel het zeker niet verkeerd, ik probeer mee te denken.
Hier zoekt ze ...
Oh ik nam het zeker niet verkeerd op hoor. Deze voormiddag leek het probleem zichzelf opgelost te hebben maar toen begon het plots opnieuw. Ook al neemt ze normaal niet vaak de tuut, nu ga ik het daarmee toch eens proberen… we vertrekken net een paar dagen op reis, hopelijk gaat het helemaal voorbij tijdens de reis anders ga ik daarna zeker de vroedvrouw contacteren.

4 dagen geleden
Hej! Ik herken dit ook zo hard! Mijn dochtertje is nu 11 weken en ik geef volledig borstvoeding.
Ik lette ook altijd goed op hongersignalen. In het begin viel ze altijd diep in slaap aan de borst, maar dat begon te veranderen rond 3 weken. En tegen 6 weken was ze zo onrustig aan de borst dat ik dacht dat het een koemelkeiwit allergie was. Voorlopig laat ik alle melkproducten maar ik merk dat het vaak nog een gevecht aan de borst is.
Ze drinkt ook heel regelmatig kleine beetjes.
Het gekke is dat het vooral overdag zo is. ’s nachts drinkt ze wel rustig en lijkt ze voldaan.
Ik denk dat ik in het begin ook niet doorhad dat hongersignalen eigenlijk ook wat dezelfde kunnen zijn als vermoeidheid.
Door haar oververmoeidheid is het vaak extra moeilijk om haar te doen slapen. Dus echt een vicieuze cirkel.
Wat bij mij soms helpt:
Vaak leg ik ze ook eerst aan en als ze niet wil geef ik ook haar tutje en dan wil ze duidelijk in slaap vallen. Om haar te helpen maak ik de slaapkamer donker en beperk ik alle prikkels.
Alle kindjes zijn inderdaad heel verschillend dus het kan zeker ook iets anders zijn.