15 Reacties
2 weken geleden
Hailey
13/01/2026 19u41
1685 gram en 42cm
Geboren op 36w6dagen.
Na 48 uur kunstmatig weeën opwekken doormiddel van ballonplaatsing en medicatie toch een keizersnede gehad omdat ons meisje bleef steken in het bekken.
vorige week
Reactie op Xverstreken
Ester ❤️
17/01/2026 10:22
3500gr 48cm
37w5d
Hoe is jouw bevalling gelopen? Ik ben 37+4. Op 4 dagen tijd is mijn baarmoederhals enorm verkort en moet er nog 0,5cm verstreken worden. Gyne zei dat heeel dun en soepel is en dat ik voor mijn datum zal bevallen (08/02) nu ben ik benieuwd hoe snel dit kan gaan…
vorige week
Oskar 🩵
22/01/‘26
3,720 kg en 53 cm
38+2 w (uitgerekend 03/02)
Inductie omwille van anders te groot geboortegewicht.
21/01 om 19.30 is de inductie begonnen, 22/01 om 21u43 was hij eindelijk geboren. 😊🥰
6 dagen geleden
Reactie op S.Happy
Hoe is jouw bevalling gelopen? Ik ben 37+4. Op 4 dagen tijd is mijn baarmoe ...
Hoi, ik had op zondagavond veel regelmatige harde buiken, ik was (een stukje van) mijn slijmprop verloren en bij de vorige afspraak had ik al 3vm ontsluiting maar wel nog heel lange baarmoederhals. Ik had wel ergens zoiets van oké het begint te rommelen, kans ik groot dat het voor deze week zal zijn. De dag erna de oudste dochter ziek thuis met griep en een dag later ik en mijn man ook allebei griep (van slechte timing gesproken) en dan is het volledig stilgevallen. Vrijdagavond voelde ik me een pak beter, en dan vrijdagnacht ben ik om 2u30 wakker geworden met plots heel pijnlijke weeën. De trage opbouw die ik bij de oudste dochter had gehad was nu nergens te bespeuren, ineens stevige weeën. Ze kwamen wel nog om de 12 minuten, dus toch maar mijn mama gebeld om de dochter op te halen en tegen 5u waren we in het ziekenhuis en had ik 5cm ontsluiting. Dan is het even stilgevallen door de verandering van setting, maar dan is het ineens van 12 min tussen de weeën gegaan naar 5 min en zat ik plots op 8cm, dus ben dan in bad gegaan. De persfase heeft uiteindelijk ongeveer een uur geduurd waar dit bij onze eerste dochter maar 20 min was, maar nummertje 2 haar hoofd was duidelijk groter 😅🤭 ze is dan op 10u22 geboren. Uiteindelijk dus wel plots heel vlot gegaan, hopelijk heb je hier iets aan 😉
6 dagen geleden
Reactie op Xverstreken
Hoi, ik had op zondagavond veel regelmatige harde buiken, ik was (een stukj ...
Oh oke ja ik zit wel nog op 1 cm, maar mijn baarmoederhals is wel zeer verkort zoals ik zei nog 0,5cm moet er verstreken worden. Heb hier en daar kramppjes om naar grote wc te gaan, menstruatuepijn en steekjes.. maarja kan indd nog lang duren…
5 dagen geleden
Oscar 🍀
20.01.2026
3,516 kg en 47 cm
Inleiding op 38 weken omwille van zwangerschapsdiabetes
20u binnengegaan met 1cm ontsluiting, om 22u een dosis prostaglandines, om 4u tweede dosis, 3cm ontsluiting en de weeën begonnen. Om 8u vliezen gebroken en enorm sterke weeën gekregen. Om 11u20 is hij als sterrenkijker zelf nog gedraaid in het geboortekanaal en heel vlot geboren 🤍
5 dagen geleden
Milou
Geboren op 35w4d
22/01/2026
2430gr en 46 cm
Zaterdag 17/01 helaas opgenomen met hoge bloeddrukken en veel eiwitten in mn urine (zwangerschapsvergiftiging). Ze hebben meerdere dagen geprobeerd om de bloeddruk naar beneden te krijgen maar zonder succes. Uiteindelijk besloten om de bevalling te starten met een ballon op 20/01 om 22u. Deze werden weer verwijderd 21/01 om 8u smorgens. Ik zat toen op de 3 cm. Ik was hoopvol dat het voor de rest allemaal normaal zou verlopen maar helaas. Ik heb vervolgens van 13u smiddags tot 00u30 op de 4cm gezeten waarna mn dochter haar hartslag wat raar begon te doen waardoor ze zijn overgegaan naar een spoed keizersnede. Mijn dochtertje is gezond geboren. Maar ligt spijtig genoeg niet bij mij op de kamer en ik zal ze nog niet mee naar huis mogen nemen waneer ik doorga.
Wist dat moeder worden mentaal pittig ging zijn maar hier heb ik toch veel moeite mee. 🥲
5 dagen geleden
Reactie op AanmoedigendeRivier533465
Milou
Geboren op 35w4d
22/01/2026
2430gr en 46 cm
Zaterdag 17/01 helaas o ...
Veel sterkte en goede moed! Ik weet er alles van om je kleintje te moeten achterlaten.
Ons meisje is geboren op 13/01 en ligt sinds dien op NICU in Leuven. Wij rijden nu al sinds dinsdag op en af.. ze heeft helaas een hartafwijking en is veel te klein geboren waardoor ze niet mee naar huis mag.
4 dagen geleden
Bella
23 januari ‘26
3630gr. 52cm
38w+5
Voor inleiding binnen gegaan door zwangerschapsdiabetes.
Om 5u30 zijn de weeën heftig begonnen door pil en weeën opwekkers.
Om 14u44 lag ze op de borst 🥰.
gisteren
Roos 🌹♥️
27/01/2026
38w+4d
2800g, 47cm
Onze kleine fijne meid heeft nog wat extra ondersteuning nodig na de geplande keizersnede (keizersnede omwille van te klein bekken en te hoge bloeddrukken bij de mama). Ze moet nog wennen aan de overgang naar de grote wereld (longblaasjes open zetten, temperatuur en suiker). We duimen en hopen dat ze snel bij ons op de kamer mag 🤞🍀 maar maakt al heel goede stappen!!