24 Reacties

3 dagen geleden

Hier ook zwanger 30weken van 3e kindje en zit momenteel om survival modus. Ik ben doodop en voel dat fulltime werken niet meer kan.. ik weet niet wat te doen..

3 dagen geleden

hier lukt het me ook niet meer op fulltime in ploegen te staan.. op het einde van de week zware hartkloppingen hebben, draaiingen krijgen, lijkbleek worden,... zit nu een 3tal weken thuis en morgen heb ik een afspraak met arbeidsgeneesheer om te zien of ik niet parttime kan verder doen of niet.. ochja.. hier ook 28w zwanger met een pittige peuter dat me constant probeerd te testen in hoever ze me kan krijgen 馃

3 dagen geleden

Hier een HG zwangerschap, ik werk in shiften van 12u 4stuks en afwisselend 4 dag enkele dagen thuis en 4 nacht na elkaar normaal gezien. Ik moest volgens helan minstens 1 dag volledig arbeidsongeschikt zijn alvorens te kunnen overgaan naar 24u/week. Dit moet goed aangevraagd en voorgeschreven worden. Ik voel mij enorm veel beter met deze aanpassing.

2 dagen geleden

Reactie op StarsAndRainbowsMom

hier lukt het me ook niet meer op fulltime in ploegen te staan.. op het ein ...
Pittig he, zwanger zijn en al kindjes(s) hebben rondlopen 馃槄, zeker in combo met je ploegenwerk! Heb je zelf contact opgenomen met arbeidsarts of op aanraden van werkgever? Zei huisarts iets van deeltijds werken? Bij mij verliep het voorstel los van de werkgever, via huisarts/gynae. Maar hoor nu dat je dus niet zomaar deeltijds kan werken zonder ervoor langer afwezig te zijn..

2 dagen geleden

Reactie op Firsttimemom0226

Hier een HG zwangerschap, ik werk in shiften van 12u 4stuks en afwisselend ...
Ja dat zal wel.. zeker met zo鈥檔 zware zwangerschap! Ik had daar ook iets van gelezen. Wordt je dan deeltijds door werkgever betaald en deeltijd door mutualiteit? Kon dit meteen ingaan of duurde dit een tijdje? Met dat je zegt dat het goed moet aangevraagd worden etc, klinkt het alsof zoiets tijd vraagt en niet meteen kan ingaan? 馃槄 sorry voor alle vragen

2 dagen geleden

Reactie op Lovespell

Pittig he, zwanger zijn en al kindjes(s) hebben rondlopen 馃槄, zeker in comb ...
heb zelf een gesprek aangevraagd met de arbeidsgeneesheer. wou bij mn zwangerschap van mn dochter ook deeltijds werken, maar had het psychisch heel zwaar omdat ik zoveel schrik had om opnieuw een kind te verliezen + heb ook een stresvolle job als lijnhoofd/groepsleidster en die stress werd me ook teveel. dan heeft de gynae mij thuisgezet tot aan de bevalling.. dus ben benieuwd naar mn gesprek met de arbeidsgeneesheer

2 dagen geleden

Hey. De maanden voor en tijdens het eerste deel van mijn zwangerschap werkte ik een aantal maanden in progressieve tewerkstelling (3/5 dagen in plaats van 5/5) en dat kon inderdaad pas na 1 maand volledig in ziekte (arbeidsongeschikt) te zijn. Na 1 week ziekte halftijds gaan werken lijkt met niet mogelijk vanwege je voltijds contract. Je kan het altijd eens bespreken met je werkgever of eventueel via de arbeidsarts de mogelijkheden bekijken.. En anders vragen aan gynaecoloog of huisarts om langer (minstens 4 weken) een ziektebriefje te krijgen? Het is wel wat geregel voor die progressieve tewerkstelling dus informeer dan best eens bij de personeelsdienst van je werk. Forceer je zeker niet, jouw gezondheid en dat van je baby gaat voor 馃槉

2 dagen geleden

Ik ben nu 27 weken zwanger en sta al sinds begin van mijn zwangerschap ziekgemeld. Extreme vermoeidheid en andere klachten. Ik werk nu in overleg met de bedrijfsarts nog maar 6 uur per week tot aan mijn verlof. Weet niet of dat anders werkt dan hier in Belgi毛 of voor Belgische werkgevers. Ik werk vanuit huis voor een Nederlandse werkgever. Je hebt gewoon rechten als je zwanger bent! Meer dan je denkt en zeker als de dokter dat ook al aangeeft. Zou een gesprek vragen met de bedrijfsarts en daar je belastbaarheid aangeven. Wellicht dat je zelfs minder uren kan werken.

2 dagen geleden

Reactie op Lovespell

Ja dat zal wel.. zeker met zo鈥檔 zware zwangerschap! Ik had daar ook iets va ...
Ja klopt, mutualiteit past een deel bij.. ik ben vorige week op controle geweest bij mutualiteit en is sinds 2 weken in orde maar reeds eind augustus aangevraagd. 馃 Vragenlijst moeten invullen enzo. Kreeg hier meer stress van 馃檲 Maar het is wel in orde gekomen. Zie wel dat je verlof op is.. bij mij moeten ze nu 80u uitbetalen dat ik dan wek de komende 2j kan opnemen als onbetaald. Maar als ik het op voorhand geweten had ... had ik gewoon mijn verlof gebruikt voor de laatste 3 maand.. nu verlenging gekregen tot aan de bevalling. Dus niet al mijn verlof kunnen opnemen.

2 dagen geleden

Zou jou gewoon volledig op ziekte zetten tot de bevalling. Als je halftijds werkt word je bijna evenveel betaald als met de uitkering 馃榿 Dan kan je op u gemak toch alles doen, zal voor jou mentaal ook goed doen

2 dagen geleden

Ik ben net 2 weken thuis geweest en ga nu terug halftijds werken tot aan mijn bevalling (28 weken ver momenteel). Met al een kindje rondlopen en een man die werken en studeren combineert was het voor mij ook te veel. Ik heb wel behoefte aan dat sociaal contact op mijn werk dus vandaar dat ik vanaf morgen terug halftijds begin te werken

2 dagen geleden

Reactie op Sofiestecated

Ik ben net 2 weken thuis geweest en ga nu terug halftijds werken tot aan mi ...
Begrijp ik volledig! Is dit dan contractueel dat je dit doet? Of effectief 50% ziekte (uitkering mutualiteit) en 50% werken?

2 dagen geleden

Reactie op Lovespell

Begrijp ik volledig! Is dit dan contractueel dat je dit doet? Of effectief ...
Dat is deels mutualiteit denk ik, ik ga het morgen navragen op mijn werk

2 dagen geleden

Hey, ik heb met 14 weken mij op 50% laten zetten en dit kon al na 1 dag ziekte. Hoeft dus geen maand te zijn. Mutualiteit vroeg wel bij mijn werkgever na waarom dit zo was gezien ik recht had op een maand gewaarborgd loon maar gewoon aangegeven dat het specifiek mijn wens was om niet volledig thuis te zitten toen (ik zit zelf op HR dus was gemakkelijk haha). Is gewoon goedgekeurd allemaal dus zeker niet nodig om een maand thuis te zitten als je dat niet zou willen.

2 dagen geleden

Reactie op AmusanteZebra819256

Hey, ik heb met 14 weken mij op 50% laten zetten en dit kon al na 1 dag zie ...
Ok dankjewel voor de info! Misschien dat elke werkgever dat zelf kan beslissen als je eerst 30 dagen in ziekte moet geweest zijn of niet.. Dus nu wordt je dan 50% betaald door je mutualiteit en 50% door de werkgever?

2 dagen geleden

Hey iedereen, Je kan zelfs na 1 dag al progressief werken. Zo heb ik het ook gedaan. Gewoon langs de huisarts gaan. Deze sturen het vaak elektronisch door naar de mutualiteit en uiteraard ook overleggen met je werkgever eerst. Daarna de papieren die je krijgt van het ziekenfonds invullen en dan is alles in orde. Zeker doen!

2 dagen geleden

Reactie op Bloempje3562

Hey iedereen, Je kan zelfs na 1 dag al progressief werken. Zo heb ik het oo ...
Dankje voor info! Kon je wel meteen starten met 50% en terwijl alle administratie in orde maken? Of moesten eerst alle papieren ok茅 zijn?

2 dagen geleden

Reactie op Lovespell

Dankje voor info! Kon je wel meteen starten met 50% en terwijl alle adminis ...
Volgens mijn mutualiteit (Cm) moet dat de dag voor je start met werken en moet het aansluitend zijn op je ziekte

2 dagen geleden

Reactie op Sofiestecated

Volgens mijn mutualiteit (Cm) moet dat de dag voor je start met werken en m ...
Yes inderdaad. Ik heb toen twee dagen thuis gezeten en in die tijd het werkschema overlegd met mijn werkgever. Dat moet je doorsturen, maar verder zou het geen probleem moeten zijn om eerder op te starten weer

2 dagen geleden

Update: even contact opgenomen met de HR afdeling van mijn werkgever. Normaal laten ze deeltijdse werkhervatting pas toe na 30 dagen ziekte, maar ze willen die wel inkorten naar 3 weken. 馃く ik vind dit zo onlogisch.. ik wil dan moeite doen om toch iets wat aan het werk te blijven ipv volledig thuis te zijn..