16 Reacties

4 dagen geleden

Iemand die ik kan had dit ook. Kindje groeide niet meer na 30 weken en teste ook positief. Kindje is nu geboren en men heeft verschillende testen gedaan, maar alles lijkt in orde. Verder geen ervaring mee, maar ik snap dat dit beangstigend is.

4 dagen geleden

Reactie op Melissa&Niels

Iemand die ik kan had dit ook. Kindje groeide niet meer na 30 weken en test ...
Ja blijkbaar moet ze op curve 10 zitten en zit ze op 9 dus het is niet zo veel onder de curve maar toch redelijk en steek natuurlijk alles in men hoofd nu, gynaecoloog zei ook maak je nog geen zorgen maar ja is niet zo makkelijk heb enorm veel stress omdat ik weet dat er iets kan zijn met de baby

4 dagen geleden

Reactie op Mayté V

Ja blijkbaar moet ze op curve 10 zitten en zit ze op 9 dus het is niet zo v ...
Dat snap ik. Maar curve 9 is inderdaad niet dramatisch. Ik ben morgen 31 weken en wij zitten maar op curve 4 omwille van een hartafwijking. Zolang de baby gewoon blijft doorgroeien op die curve maken ze zich inderdaad geen zorgen.

4 dagen geleden

Reactie op Melissa&Niels

Dat snap ik. Maar curve 9 is inderdaad niet dramatisch. Ik ben morgen 31 w ...
Dankje Bij ons is ze anders wel OK en gewichje van 1350 nu Dus ik hoop dat het bloed onderzoek verder ok is

4 dagen geleden

Reactie op Mayté V

Dankje Bij ons is ze anders wel OK en gewichje van 1350 nu Dus ik hoop dat ...
Ik duim voor je!

4 dagen geleden

Ik heb een cmv besmetting gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. Dit is een vrij lage waarde. Dus wrs ofwel heel recent, ofwel van enkele weken/maanden terug ofwel een kruisbesmetting (dat je bv klierkoorts hebt en geen cmv). Meestal weet je meer door nog eens bloed te laten trekken binnen 2 a 3 weken en te vergelijken met de waarden dan. CMV aviditeit laten bepalen (bloed) is ook handig om te zien hoe oud de infectie is. Wat is je cmv igg waarde/aviditeit als je deze waarden hebt? Heb je hiervoor ook al bloed laten trekken? Wat waren de cmv igg & igm waarden toen?

4 dagen geleden

Reactie op Quack

Ik heb een cmv besmetting gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. Dit is ee ...
Beste Ik heb enkel die waarde dus nu moet ik opnieuw bloed laten nemen nu kan dit ook zijn dat het antistoffen zijn ik heb jaren geleden klierkoorts gehad?

4 dagen geleden

Reactie op Mayté V

Beste Ik heb enkel die waarde dus nu moet ik opnieuw bloed laten nemen nu k ...
Afhankelijk van hoe oud je bloedstaal is, kunnen ze de andere dingen mogelijks nog bij testen op je 'huidige' staal. Heeft de dokter niets gezegd over extra testen oid? Of over een nieuwe afname binnen x weken? Eventjes de korte uitleg van wat wat is: "Verhoogde CMV IgM wijst meestal op een recente of acute infectie, terwijl CMV IgG duidt op een doorgemaakte infectie en immuniteit. De combinatie van de resultaten, met name de aanwezigheid van hoge of lage IgG-aviditeit, geeft artsen meer inzicht in het stadium van de infectie." Bij mij was het dus als volgt: 4 weken zwangerschap: igg en igm negatief 7 weken zwangerschap: igg negatief en igm licht positief (acute nieuwe infectie). Aviditeit toonde ook aan dat er een nieuwe infectie was. En de weken daarna bleven beide waarden stijgen. Na verloop van tijd nemen de igm dan weer af, dus de acute infectie 'gaat weg'. Aviditeit wordt hoger (= oude infectie). Nu (1j later) is igm (acuut) negatief en igg positief ("immuun"). Maar soms zijn er kruisreacties met bv klierkoorts-waarden. Waardoor in sommige gevallen een positieve CMV waarde dus vals is (vandaar de hertest).

4 dagen geleden

Reactie op Quack

Afhankelijk van hoe oud je bloedstaal is, kunnen ze de andere dingen mogeli ...
Née niks van gezegd gewoo' dat ze en nieuwe bloedafname ging doen Danku voor de uitleg dus met mij''waarde hoef ik mij geen zorgen te maken?

4 dagen geleden

Reactie op Mayté V

Née niks van gezegd gewoo' dat ze en nieuwe bloedafname ging doen Danku voo ...
Met jouw waarde kan het alle kanten op. Veel hangt af van je igg en aviditeit. En wat de nieuwe bloedtest zegt.

4 dagen geleden

Hebben ze in het begin van je zwangerschap of op 12 weken geen bloed genomen?

4 dagen geleden

Reactie op Quack

Met jouw waarde kan het alle kanten op. Veel hangt af van je igg en avidite ...
Er staat wel iets op maar gewoon info wat hoge waarde is de igm staat in rood als pos al de rest staat gewoon

4 dagen geleden

Reactie op Quack

Hebben ze in het begin van je zwangerschap of op 12 weken geen bloed genome ...
Née dat hebben ze niet gedaan

4 dagen geleden

Dan vrees ik dat je uit deze waarden momenteel niets kan afleiden. Buiten dat ze momenteel een licht verhoogde acute waarde zien wat KAN wijzen op een acute infectie. Het is dus afwachten wat de nieuwe bloedname zegt.

4 dagen geleden

Reactie op Quack

Dan vrees ik dat je uit deze waarden momenteel niets kan afleiden. Buiten d ...
Ik hoop dat alles goed komt want stress enorm

4 dagen geleden

Reactie op Mayté V

Ik hoop dat alles goed komt want stress enorm
Snap ik, heel onzekere periode. Ik duim voor je dat alles ok komt!