7 Reacties
6 dagen geleden
Als je kind in het ziekenhuis verblijft laat je toch zowieso niet je kind die dag naar de opvang gaan en kan je toch afmelden tests breng je pas erna binnen
6 dagen geleden
Reactie op Rachelle1986
Als je kind in het ziekenhuis verblijft laat je toch zowieso niet je kind d ...
I get what you mean, maar mijn werk is echt nog minder menselijk dan je zou denken.. Toen ik een week thuis was met mijn zoontje, kreeg ik een gesprek dat ik niet meer mocht afwezig zijn of ontslag zou volgen... Het kon ze niets schelen... Heel België keert zich gewoon tegen ofzo om het allemaal zo extreem moeilijk te maken... Ouderschapsverlof heb ik ook nooit recht op gehad... Werk nog niet lang genoeg in dit land ervoor...
6 dagen geleden
Reactie op LynnVC02
I get what you mean, maar mijn werk is echt nog minder menselijk dan je zou ...
Je hebt op jaarbasis 10 dagen recht op verlof voor ziek kind en als je kind gehospitaliseerd is kan je bij de rva daarvoor dacht ik ook een uitkering aanvragen. Vroeger ook gehad met mijn middelste die in 1 jaar tijd 6x in zkh heeft gelegen dus Ik ken je gevoel. Ze mogen je niet ontslaan vanwege medisch familiaal verlof
6 dagen geleden
Reactie op Rachelle1986
Je hebt op jaarbasis 10 dagen recht op verlof voor ziek kind en als je kind ...
Ik had ook wettelijk kolfpauzes... Ze hebben me in het gezicht verteld dat ze hier niet in mee gingen en hebben mij verteld dat ik dat kolven maar ná de werkuren moest inhalen... Ze vond het überhaupt raar dat ik nog borstvoeding gaf toen mijn baby 3 maanden was... Mijn werk is echt niet oké... Vakbond gecontacteerd en zij hebben ook niets gedaan buiten hun kat gestuurd...
6 dagen geleden
Ziekenhuisopnames tellen meestal wel als uitzondering.
Ga even in gesprek zou ik zeggen.
Of staat er in het contract iets over overmacht?
6 dagen geleden
Reactie op Rachelle1986
Je hebt op jaarbasis 10 dagen recht op verlof voor ziek kind en als je kind ...
Dus ook al heb rechten op X en Y ... Mijn werk breekt constant de regels van de wet en ze komen er gewoon mee weg... Dus afwezig zijn zou worden bestraft en dat is wel duidelijk hoe zij handelen:(