2 Reacties

2 weken geleden

Hier hetzelfde, geen idee hoe ooit borstvoeding afbouwen...
Hoi Ik ben in midden transitie en heb wel een paar tips die voor mij werkten. In eerste plaats m’n dochtertje drinkt al sinds 3 maand vlot uit de fles in de opvang. Ze krijgt daar afgekolfde melk, en thuis altijd live. Tot twee weken terug dronk ze ook 4-5 keer ‘s nachts maar ik kreeg het niet meer voor elkaar. Eerste stap: - in een aparte kamer slapen (voordien bij ons in een bedje, en na de eerste voeding bij ons in bed, te vermoeiend om te verleggen). - in de aparte kamer werd ze dus ook nog wakker, maar dan ging mijn man ernaast liggen om ze te troosten. Pas als hij ze niet terug in slaap kreeg, eerste nachten rond 3u kwam hij ermee voor een bv. - na 2-3 nachten had ze het door en begon vlotter getroost te worden en steeds bv rond 3-4u - dan zijn we de avond live bv beginnen wisselen voor een flesje poedermelk - en sinds week twee slaapt ze door tot 7-8u en de drinkt nu grotere porties in de crèche (150 ipv 120 afgekolfde bv) Nu laatste 2 dagen wel tandjes, en wissel van 2 dutjes naar 1 dutje :/… dus we zitten terug met vaker wakker maar ik geef geen live bv meer voor 5u ‘s nachts. Das echt al een verademing en zo vind ik het OK om nog even door te doen. We hebben wel vaker dat als we ze iets nieuw leren (alleen slapen, doorslapen,..) ze happier is. Maar ook na een paar daagjes terug bij af (zoals tandjes) pikt ze wel terug op. Hope it helps