9 Reacties

8 maanden geleden

Kolf je elektrisch? Ik vermoed dat je de Elvie gebruikt? Ik heb maandag een kolfconsult ingeboekt en toen kwam een vroedvrouw langs met een tiental verschillende kolven. Ik mocht ze dan testen. Persoonlijk vond ik de m6 van momcozy de beste. Hier kreeg ik zelf het meest melk mee, vond het een aangenaam gevoel, was ook krachtig. Bij de Elvie had ik na 3min nog geen enkele druppel.. 🙈 bij de momcozy had ik al 10ml na 2 minuten.

8 maanden geleden

30 min lijkt mij lang om nog te kolven nadat je uw zoontje hebt aangelegd. Drinkt hij aan beide borsten bij elke voeding? Kreeg je zoontje voor je ging kolven wel voldoende binnen? Of ben je juist gaan kolven omdat hij te weinig kreeg? Welke pomp heb je? Elvie pump? *Voldoende water drinken (±2,5l) *Dagelijks havermout eten zou helpen *Uw borsten een beetje verwarmen en masseren voor het kolven. Zoals een warme douche. *Met je zoontje bezig zijn of foto's en filmpjes van hem bekijken terwijl je pompt. *Geen huishoudelijke taken doen, maar je ontspannen. Mijn vroedvrouw zei mij enkel in de ochtend te kolven als ik de borst geef. Mijn dochter drinkt maar aan 1 kant per voeding en ik kolf dan de andere in de ochtend. Ik doe dit 15 minuten en soms nog 5 a 10 min aan de kant waar ze gedronken heeft. Als ik kan kolven terwijl ze drinkt aan de ene kant heb ik de meeste opbrengst.

8 maanden geleden

Reactie op Laura_mommy

Kolf je elektrisch? Ik vermoed dat je de Elvie gebruikt? Ik heb maandag een ...
Ik drink trouwens ook thee: de borstvoedingsmix van weleda 😊

8 maanden geleden

Op het internet kan je meer info terugvinden over powerkolven of clusterkolven, dit zou kunnen helpen. Er zijn ook supplementen zoals boezemvriendjes en lactil die helpen bij de melkproductie

8 maanden geleden

Kolf is idd heel persoonlijk, de elvie pump is de enige die hier goed werkt 😅 20/40 ml per keer (samen). Dat is evenveel als de gehuurde pomp 😅. Ik heb ook die van philips geprobeerd maar die kreeg er amper 10ml uit.

8 maanden geleden

Reactie op Liefde25

Kolf is idd heel persoonlijk, de elvie pump is de enige die hier goed werkt ...
Ik heb wel ondanks veel poging nooit meer als dit gehaald

8 maanden geleden

Reactie op Liefde25

Kolf is idd heel persoonlijk, de elvie pump is de enige die hier goed werkt ...
Je hebt zeker de juiste tepelmaat? Ik heb zelf bij de Elvie pump die van 21mm en 19mm bij gekocht.

8 maanden geleden

Denk dat de soort pomp idd kan schelen. Ik heb een Youha en heb echt zotte opbrengst. S morgens 200ml bijvoorbeeld. Heb eens Evite getest en had veel minder opbrengst en pijn. Mijn productie kelderde volledig. Misschien eens een kolfconsult doen?😊 Borstvoedingsthee van Weleda helpt hier ook wel 😊

8 maanden geleden

Reactie op JolleDS

Je hebt zeker de juiste tepelmaat? Ik heb zelf bij de Elvie pump die van 21 ...
Ja hoor, normaal nij beide 19, philps met verschillende getest, maar de elvie lukt beste met 21 mm. Ik geef de philips niet op maar het is uitzoeken