10 Reacties
3 weken geleden
Ben je hier iets mee? Met kokosolie en kokosmelk kan je ook frosting maken zonder suiker: https://www.greengypsyspices.com/recepten/suikervrije-chocolademuffins-met-frosting-glutenvrij/
3 weken geleden
Het lukt vooral niet door de structuur btw. Niet perse qua smaak. Er komt overal vocht uit etc. Tis daar dak vooral mee struggle. Dit is zowat het doel dat ik voor ogen had.

3 weken geleden
Reactie op Marie-Line22
Het lukt vooral niet door de structuur btw. Niet perse qua smaak. Er komt o ...

Dit is uiteindelijk de afwerking. Ik heb het eerst zonder kleur gedaan , tgaat erover dat het gewoon niet stevig genoeg blijft. De spuitzak met de frosting erin heeft heel de nacht erin gezeten en was nog vloeibaar. Ook heb ik mais zetmeel in gedaan maar naar mijn gevoel heeft Da nie gewerkt. Vandaar dat ik mss toch neig om botercrème te doen met suiker. Omdat suiker blijkbaar een belangrijke factor is in het stevigheid als ik me niet vergis

3 weken geleden
Dan zou ik zeker met Aquafaba proberen dit is een vervanger van bijvoorbeeld opgeklopt eiwit.
Dit geeft veel stevigheid aan je botercreme.
Dit wordt ook veel gedaan bij suikervrij gebak in de bakkerij.
Je klopt de botercreme zo luchtig mogelijk(hier is geen suiker voor nodig) en de aquafaba klopt je heel luchtig net als eiwit schuim.
Dan meng je de aquafaba zachtjes door de boter en zou je als je wilt dit nog even verder kloppen.
Wat je dan kan doen mocht je day willen is een Maïzena toevoegen om de structuur voor langer dan 24 uur te bewaren voor dat je het gaat verwerken.
3 weken geleden
Reactie op SilBilly
Dan zou ik zeker met Aquafaba proberen dit is een vervanger van bijvoorbeel ...
Waar kan ik dit kopen ? En is er een biologische keuze zeg maar ?