6 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op Helin B
Bij ons was dit ook zo. Enige wat hielp is om hem later in bed te leggen, t ...
En hoe zit het dan met de dutjes overdag? Want die zijn vaak niet denderend en 2de dutje tot bedtijd zit nu al 4u tussen en dan is het echt hoog tijd om te gaan slapen...
3 dagen geleden
Reactie op 1995vantje
En hoe zit het dan met de dutjes overdag? Want die zijn vaak niet denderend ...
Eigenlijk wel ok! Hij wordt omstreeks 7:30 u wakker en het eerste dutje is dan tegen 11 u. Dat dutje duurt gemiddeld 1 u. Het tweede dutje doen we dan rond 15u / 15:30 u en duurt meestal 1,5 u 谩 2 u. En dan zoals ik aangaf is het tegen 21u bedtijd.
3 dagen geleden
Ik denk dat elk kindje anders is qua slaaptijden...
Wij zitten op een nog veel kortere wakkertijd en nog in overgang van 3 naar 2 dutten (heeft nu RSV dus wat vertraging opgelopen)
Hij gaat slapen rond 18:30, maar we zijn al in de slaapkamer rond 17:30 en dan drinkt hij aan de borst en tuttert hij tot hij slaapt.
Ik heb het tutteren altijd toegelaten, ook 's nachts kon hij wel tot een uur tutteren nog aan mijn borst - nu sinds enkele weken laat hij zelf eigenlijk veel sneller los, enkele minuten na stop drinken zelfs... Hij laat zich dna achterover vallen en slaapt en dan kan ik hem wegleggen.
Hier is het vooral oververmoeidheid vermijden want dan wordt hij idd kort na slapen wakker en ook vroeger op de ochtend.
Voor hij ziek was zaten we nu op 2,5u wakkertijd voor dut 1 en 2 en proberen we geen derde dut meer te doen maar als die 2e dut te vroeg eindigt (bv 13u) dan kunnen we niet anders dan nog een klein dutje aan te bieden...
Later in bed leggen helpt hier absoluut niet en gaat ook niet ten opzichte van de andere dutten voorlopig.
Hij is nu 11 maand en ik kan de nachten van doorslapen ook op 2 handen tellen zullen we maar zeggen - hij heeft al 1 keer 9u aan een stuk geslapen, dus hij kan het wel maar ik denk dat het dat eerste jaar gewoon zo veel is... Veel tandjes hier, ook veel ziek, sprongen...
Ik kijk er ook naar uit, naar dat toch iets beter doorslapen 馃
Wat ik kan meegeven is dat een baby jouw stress/frustratie voelt dus dit kan er ook voor zorgen dat hij moeilijker inslaapt.
Een valse start, dus kort na slapen wakker worden, is vaak oververmoeidheid...
Als hij hier echt elk uur wakker wordt is het ziek worden, een sprong of te koud hebben...
2 dagen geleden
Heel herkenbaar en bij mijn vriendinnen ook, je bent zeker niet alleen! Oortjes toevallig al eens laten checken? Worden ook veel kindjes wakker van
2 dagen geleden
Hier was dit ook zo bijna 2 maanden ging slapen tegen 20u maar savond niet willen slapen dan snacht wakker worden soms 2u wakker blijven dan eindelijk sliep hij weer en om 6u smorgens werd hij terug wakker en wou hij niet meer slapen. Nu gaat hij om 19u slapen en word hij rond 8u wakker overdag doet hij 1 dutje van 2u/2,5u en nu slaapt hij super goed en eet nu ook veel beter