18 Reacties

8 maanden geleden

Onze kinderarts heeft vandaag kine gegeven voor haar voorkeurshouding

8 maanden geleden

Ik zou voor beide klachten ook eens langs een osteopaat gaan, zeker bij voorkeurshouding. Het zou ook kunnen dat ze een zelfde probleem van oorsprong hebben maar dat kan de osteopaat/kinderarts dan wel vertellen.

8 maanden geleden

Reactie op eline121

Ik zou voor beide klachten ook eens langs een osteopaat gaan, zeker bij voo ...
Wij komen net van osteopaat en door spanning in nek een lichte voorkeurshouding die we zelf nog niet hadden opgemerkt, alsook reflux en verteringsmoeilijkheden waarbij ik dacht dat dit normaal was, maar toch gerelateerd

8 maanden geleden

Het probleem is hij weegt nu 4kilo200 en drinkt vandaag al al zijn voedingen 180cc en nog lijkt hij honger te hebben of drinkt hij na een uur al weer zoveel en ook al laat ik hem lang genoeg recht zitten komt het er weer uit en niet een beetje en tijdens zijn slaap heeft hijbook nog last van terug komen van voeding

8 maanden geleden

Wij geven momenteel Gaviscon baby ikv reflux. Helpt maar hij heeft alsnog zure oprispingen die pijn doen - het neemt het niet volledig weg. Een volgende stap zou omeprazole geven zijn maar heeft veel bijwerkingen e.d. Voorkeurshouding: stimuleren om naar andere kant te kijken door bv baby te draaien in bed - hij gaat naar zelfde kant kijken waarschijnlijk (waar hij iets ziet/licht is) maar als hij omgekeerd ligt is dit de andere kant. Overdag stimuleren naar beide kanten te kijken en tummy time - zodat zijn hoofd niet steeds ligt. Osteopaat kan ook interessant zijn, ons zoontje heeft een voorkeurshouding door nek die vast zit aan een kant.

8 maanden geleden

Stimuleren doe ik en tijdens slaap leg ik ook andere kant maar hij beweegt veel in slaap dat hij toch weer die kant opgaat. Bij het opsporen van reflux moet hij dan in het ziekenhuis blijven of mag die weer mee naar huis ?

8 maanden geleden

Weet iemand een goede osteopaat ? De kanten van aalst?

8 maanden geleden

Reactie op SaSkIaMauRo

Het probleem is hij weegt nu 4kilo200 en drinkt vandaag al al zijn voedinge ...
Is bij ons ook hoor... We kunnen hem bijna niet neerleggen om die reden. Wij zijn geadviseerd door osteopaat hem in zijligging op linker kant te laten slapen daarvoor met zijligkussen en dat gaat veel beter dan op de rug!

8 maanden geleden

Reactie op SaSkIaMauRo

Stimuleren doe ik en tijdens slaap leg ik ook andere kant maar hij beweegt ...
Voor die test wordt er een sonde in de buik geplaatst maar baby mag wel naar huis intussen

8 maanden geleden

Reactie op _Karen_

Is bij ons ook hoor... We kunnen hem bijna niet neerleggen om die reden. Wi ...
Is die zijligging niet gevaarlijk tijdens het slapen voor wiegendood? Gaat dit na behandelen dan weg dat terug geven of blijft dit?

8 maanden geleden

Reactie op _Karen_

Voor die test wordt er een sonde in de buik geplaatst maar baby mag wel naa ...
Ooh wat erg? Maar niets aan te doen als het helpt ben ik al blij. Bedankt om inlichtingen te geven had een klein paniek aanvalleke maar is beter nu

8 maanden geleden

Reactie op SaSkIaMauRo

Is die zijligging niet gevaarlijk tijdens het slapen voor wiegendood? Gaat ...
Klopt dat het gevaarlijker is dan op de rug maar zijligkussen zorgt er voor dat hij niet kan doorrollen. Medicatie is geven tot reflux beter is vrees ik. Ze hebben ons gezegd dat dit pas betert wanneer er gestart wordt met vaste voeding, dus wel nog even... Er is niks dat het kan genezen. We zijn nu wel met osteopaat ook aan het bekijken of de refluxklachten verminderen door behandeling nekje want dit kan samenhangen omdat er bepaalde zenuwen van daar vertrekken naar maag/darm - en onze man heeft ook heel erge darmkrampen al vanaf dag 4...

8 maanden geleden

Reactie op SaSkIaMauRo

Ooh wat erg? Maar niets aan te doen als het helpt ben ik al blij. Bedankt o ...
Geen probleem, veel moed ermee!

Reactie op SaSkIaMauRo

Hoe lang doet ie over een voeding?

8 maanden geleden

Reactie op ZonovergotenSprankel526115

Hoe lang doet ie over een voeding?
15min soms 20 min en zeker half uur recht zitten

8 maanden geleden

Ons zoontje bleek ook ernstige reflux te hebben. Eerst verborgen reflux en sinds 2 weken komt het er ook allemaal terug uit. Ik ben dinsdag met hem naar de kinderarts gegaan en daar hadden ze meteen een PH metrie ingepland waarbij ze 24u lang een buisje via de neus in de maag laten om het zuur te meten. Daaruit bleek dat ons zoontje heel de dag door blijkbaar zuuroprispingen had en nu ook een ontstoken slokdarm. We zijn sinds gisteren kunnen starten met omeprazole en dat zou nu verlichting moeten geven geven. Tot nu toe merken we er nog niks van aangezien hij pijn heeft aan de slokdarm. Hier zie je een foto van zijn metrie. Elke dalende piek is een zuuroprisping dus zuur dat naar boven komt.

8 maanden geleden

Reactie op SaSkIaMauRo

Hij wil zoveel en zo vaak drinken omdat de melk zijn keel verzacht. Ons zoontje had dit dus ook. Dronk ook heel snel grote hoeveelheden en we dachten dus dat hij dat nodig had. Maar hij had gewoon pijn en wilde daardoor de pijn verzachten door te drinken.

8 maanden geleden

Reactie op SaSkIaMauRo

Weet iemand een goede osteopaat ? De kanten van aalst?
Wij zijn bij Caroline Moreels geweest op de Parklaan! Super vrouw, kan eenvoudig afspraak maken online via de praktijk website ( skogaalst.be )