24 Reacties

2 weken geleden

Hugo is 8 weken, weegt 4kg700 en krijgt ook omneo, drinkt overdag om de 4u 150ml, om 19u laatste flesj, gaat dan de nacht in en krijgt een nachtvoeding op vraag van max 120ml (meestal vraagt hij hier om tussen 2u en 4u snachts) Om 7u begint zijn dag weer met fles van 150ml om de 4u dan!

2 weken geleden

Ik geef borstvoeding maar mijn dochter is nu 6 weken en weegt 4,630 en zij zit perfect op de curve qua gewicht... Hoe zit jouw kleintje op de curve? Komt ze goed bij met de hoeveelheid dat ze drinkt? En wat zegt de vroedvrouw? Als je merkt dat ze nog honger heeft zou ik naar jouw gevoel luisteren en haar meer geven. Jij kent je kleintje het beste.

2 weken geleden

De honger is pas gestild na ongeveer 20 min, dus als je baby de fles te snel drinkt zal die behoefte niet ingevuld zijn. Wat kan helpen is een kleinere speen gebruiken, en therapeutisch voeden zodat ze langzamer drinkt. Welke speen gebruik je?

2 weken geleden

Onze meid is nu 4weken, weegt 3kg870 en krijgt elke 4u 120ml, met eventueel ‘s avonds eentje van 150ml tegen het clusteren.

2 weken geleden

Mijn zoon is nu bijna 5 week En krijge hij 90ml om de 3 ur

2 weken geleden

Hier baby van 7 weken en drink denk ik al 3weken flessen van 120 ze zijn niet allemaal leeg maar als u kleintje hongerheeft ...

2 weken geleden

Casper is 4 weken, weegt 3,770 en drinkt iedere 3,5 / 4u 120ml! ☺️

2 weken geleden

Oliver is 7 weekjes, 4,640kg en drinkt om de 3-4u 120ml. 'S nachts laat hij er langer tussen of slaat hij zelfs eentje over.

2 weken geleden

Onze vroedvrouw had gezegd dat je het gewicht maal 150 moet doen en zoveel zou hij/zij op een dag moeten krijgen. Dus 3,8 x 150 = 570. Als je dan om de 4u een voeding geeft, heb je er 6 op een dag, 570 ÷ 6 = 95 Zou dus zeker verhogen naar 95ml per voeding, daar ga je de baby zeker niet mee overvoeden

2 weken geleden

Reactie op Axellebosschaerts

Casper is 4 weken, weegt 3,770 en drinkt iedere 3,5 / 4u 120ml! ☺️
En is dit volgens de pedi oke? Ze weegt 3,8 en ze zeggen dat 120 echt teveel is terwijl ze hier precies echt wel nood aan heeft…

2 weken geleden

Reactie op nele2403

Hier baby van 7 weken en drink denk ik al 3weken flessen van 120 ze zijn ni ...
En hoeveel weegt hij/zij??

2 weken geleden

Gewoon verhogen. Je kleintje heeft honger. (als wij hinger hebben nemen we ook een extraatje he) 😉 Wij hadden dit ook met Tuur. Ik mocht ook niet verhogen vanwege dezelfde reden. Maar Tuur zit qua gewicht en lengte perfect op de curve. Ieder kindje is er anders in. Tuus is nu 7w, weegt 4,900kg en drinkt 165ml om de 3u/4u.

2 weken geleden

Reactie op Michelle79

En hoeveel weegt hij/zij??
Gaat nu 4kg5 zijn

2 weken geleden

Ons meisje is 4 weken, 3kg850 en wij doen afwisselend 90-120 om de 3 à 4 uur want ze heeft hier nood aan. Nog geen commentaar op gekregen, dus ik zou ook verhogen hoor...

2 weken geleden

Reactie op Michelle79

En is dit volgens de pedi oke? Ze weegt 3,8 en ze zeggen dat 120 echt tevee ...
Mijn kinderarts zei minimum gewicht x 150 en maximum x 200. Zo heb je een range waartussen je mag zitten. Ik zou ook verhogen als je kindje er om vraagt. Als ze voldaan is zal ze stoppen en als ze overvoed is zal je het ook merken (ongemakkelijk zijn, teruggeven).

2 weken geleden

Onze kleine vriend is nu 4 weken en weegt 3,5kg ongeveer. Sinds een week zijn wij ook overgeschakeld naar grotere flessen van 120ml per 3 uur (en ‘s nachts per 4 uur) omdat 90 gewoon te weinig was. (Met poeder bij is dat dus 140ml ipv 100ml). Andere speen gaf geen oplossing omdat het gewoon te weinig voeding was. Ieder uur en half was hij wakker en huilde omdat hij honger had. Op eigen initiatief verhoogd, dat heeft hij drie dagen bijna altijd volledig gedronken. Nu drinkt hij gemiddeld een 110ml van de flessen. Besproken met de vroedvrouw en volgens haar zat hij gewoon even in een groeisprong en had hij nood aan meer voeding. Ze gaf ook aan dat als je kindje nog honger heeft, je gewoon mag bijgeven áls je kindje zelf goed kan aangeven dat hij/zij geen honger meer heeft. Sommige kindjes blijven drinken en dan moet je iets meer opletten. Volg je gevoel zou ik zo zeggen!

2 weken geleden

Mijn vroedvrouw maakte de opmerking dat heel dat ''je mag niet te veel flesvoeding geven'' wat absurd is. Borstvoeding mag je dan weer zoveel aanleggen als je wil en altijd op vraag. Sézane (4,5 weken oud) krijgt om de 3u een flesje van 120ml, maar drinkt soms is wat minder of krijgt soms eens een flesje extra als ze honger heeft. Succes 😘

2 weken geleden

Zoontje is 8 weken (4,7kg) en drinkt 120ml elke 4u. Jammer genoeg ook nog telkens elke 3 a 4u s 'nachts dus weinig slaap hier. Krijgt ook de Omneo

vorige week

Je kan je baby niet overvoeden om dat hij/zij zou het toch uit spugen heb je mss ook al eens een ander speen gebruikt waar die langer om doet

vorige week

Ik geef borstvoeding maar kolf sindskort af , ze is 8 weken en woog een week geleden 5 kg drinkt tussen de 120-180 ml te zien hoelang ze tussenlaat