15 Reacties

vorige week
Wij zijn sinds deze week proberen een routine op te bouwen voor ons zoontje van 6 weken. Hij is heel gevoelig voor licht en lawaai dus wij leggen hem overdag in zijn eigen kamertje in de stilte. Smorgens lukt dit vlot en valt hij zelf in slaap maar smiddags tot nu toe nog geen succes😅😅

vorige week
Onze dochter is bijna 7 weken en in de dag slaapt ze in haar wieg of in de Mammaroo in het licht en lawaai. We mogen dan zelfs stofzuigen en ze geeft geen kik.
's nachts in de co-sleeper naast ons bed.
Tijdens de voedingen doe ik een klein lampje met rood licht aan.
Een routine qua uur is er nog niet...
Soms staan we om 10u op, soms pas om 12u.
Soms gaan we om 9u al naar boven, soms pas rond middernacht.

6 dagen geleden
Onze dochter is vandaag precies 8weken, slapen overdag is elke keer opnieuw weer een strijd.
Ze is moe, maar vecht enorm tegen haar slaap met als gevolg dat ze best hard gaat huilen en het nog langer duurt voor ze slaapt. Ze slaapt ook enkel op mij, wegleggen lukt niet. Maw ik zit hele dagen op de bank. Ik twijfel dus ook om haar overdag in haar bedje te laten slapen in het donker.
Ben alleen bang dat ik dan het komende jaar aan huis gebonden ben doordat ze haar dutjes dank enkel in het donker kan doen… 🤷♀️
Ik twijfel heel de tijd wat het beste is voor haar🙈

6 dagen geleden
Reactie op Saryn
Wij zijn sinds deze week proberen een routine op te bouwen voor ons zoontje ...
Hier hetzelfde. Ons zoontje is nu 8 weken en zeer alert waardoor hij beneden en in het licht niet wil slapen. Hij wil alles zien en meemaken, ookal is hij enorm moe.
Zonet nog op mij proberen houden om hem te laten slapen nadat hij duidelijk aangaf moe te zijn, maar hij blijft vechten tegen de slaap. Ik leg hem boven in zijn bedje in de donkere kamer en hij slaapt... 😅
De eerste 4 weken ging beneden slapen met geluid en licht heel goed, tot we in het eerste sprongetje zaten. Sinds toen helemaal veranderd.
Ochtend en middagdutje lukt vrij goed. In de namiddag en avond is het soms nog een gevecht.
Ik heb ook wel wat 'schrik' voor de crèche aangezien hij zo alert is, denk ik niet dat hij daar veel gaat slapen 🥲

6 dagen geleden
Reactie op mmmontana
Hier hetzelfde. Ons zoontje is nu 8 weken en zeer alert waardoor hij benede ...
Ja hetzelfde hier, in het begin sliep hij ook nog op ons maar nu is het elk dutje een gevecht met zichzelf.. tegen savonds is hij dan zo moe dat hij de hele tijd weent en helemaal niet wil slapen🙃 hoop dat de routine snel zn vruchten afwerpt want het is lastig zo🫣

6 dagen geleden
Reactie op mmmontana
Ik probeer wel 1 dutje in de draagzak te doen en te gaan wandelen.. zodat hij toch een keer wat licht en lawaai rond zich heeft, maar merk dat hij dan niet echt diep slaapt en helemaal overstuur wakker wordt, dus het is zoeken😅

6 dagen geleden
Reactie op LieselotteK
Onze dochter is vandaag precies 8weken, slapen overdag is elke keer opnieuw ...
Was hier ook zo, sinds het begin van onze routine valt hij smorgens wel snel zelf in slaap in zijn bedje.. zo kan ik ook eens iets doen😅 1 dutje probeer ik in de draagzak op wandeling zodat hij niet altijd in de stilte ligt, maar dat is hier momenteel toch het beste om te zorgen dat hij toch een beetje slaapt.. vanmorgen heb ik nu in zijn kamer iets meer licht binnen gelaten en hij slaapt ook, denk dat ik het zo stilletjesaan een beetje ga opbouwen..

6 dagen geleden
Reactie op mmmontana
Bij mij net hetzelfde.. ik probeer nu eens zijn middagdutje met slaapzak aan en in eigen bedje. Nog niet helemaal donker.
Volgens oei ik groei zit hij in de tweede sprong dus dat kan ook zorgen voor de kleine dutjes