8 Reacties

vorige maand

Hier ook zo ... Hij draagt een romper lange mouw, een fleece of flanellen pyjama, sokjes, dikke slaapzak TOG 3, een gewoon deken en een merino wollen deken over hem en zo heeft hij warm genoeg bij 18-18,5 graad. Heb het merino wollen deken ook specifiek gekocht omdat hij koud bleef hebben... Merinowollen kleertjes vind ik te duur voor de tijd dat ze het aanhebben :/ Ipv het lakentje nog een dekentje of een dikker dekentje kan je proberen... Bij ons hebben ze gezegd dat het is omdat hij weinig reserve heeft - zit perfect op zijn curve, maar verliest bij ziek zijn ook snel gewicht dus gaat veel op en af

vorige maand

Hier was dit ook zo en sinds ze een merinowollen body aanheeft snachts blijft ze op een mooie lichaamstemperatuur.

vorige maand

Ik denk dat ik dan de enigste mama ben wiens kindje gewoon slaapt in een kamer van 18 graden met een romper met lange mouwen en een dekentje.. mijn baby van 11 maanden heeft het snel warm 😅

vorige maand

Hier een kamer van 22 graden en slaapt ook met romper lange mouwen, pyjama lange mouwen, sokjes en een 3 TOG slaapzak. Eerst had ik de mouwen van zijn slaapzak gedaan maar hij werd rond 5.30u wakker en nu heb ik de mouwen eraan gedaan en slaapt hij langer

vorige maand

Reactie op Mell30

Ik denk dat ik dan de enigste mama ben wiens kindje gewoon slaapt in een ka ...
Haha nee! Hier een kamer van 16° ongeveer. Romper met lange mouwen, pyjama & slaapzak TOG2 (max!). Die van ons heeft het ook altijd te warm. Als wij ergens naartoe gaan, krijgen we altijd de opmerking dat we heb te weinig aankleden. Maar als we hem warmer aankleden, wordt hij kwaad. Je ziet hem genieten van de wind in zijn gezicht. Muts = vechten…

3 weken geleden

Die van ons had de voorbije dagen ook echt koud Ik heb eigenlijk een slaapzakje met mouwen 1 TOG aan gedaan en een slaapzak TOG 2,5 erover gedaan :) Verder draagt hij romper lange mouwen en velours pyjama :)

2 weken geleden

Hier ook een koukleum. Kamer moet 20-21gr zijn, anders heeft hij het koud en wordt hij wakker.. rompertje, pyjama, sokken en slaapzak 2,5 a 3 tog en dan is het oke

2 weken geleden

Zolang babys niet als een opgerold bolletje of met hun beentjes onder hun lijf met de bips omhoog slapen hebben ze het niet koud. Een lichaamstemperatuur van 36.3 is heel normaal. Zolang ze op de rug goed aanvoelen qua temperatuur is het goed, voelen ze daar koud dan een extra dekentje. Vielen ze daar goed niks doen. Voelen ze daar warm of plakkerig dan zijn ze te warm gekleed. Babys wennen ook aan de warmte en op een gegeven moment zijn ze een warme kamer gewoon. Die van ons slaap in een kamer van 17 graden met meestal een 3.0 tog aan (als die schoon zijn anders ook wel een 2.5) met een dekentje tot hij die heeft afgedraaid. Nooit ergens last van. Hij slaapt ook met de kou en sneeuw buiten in de kinderwagen in zn winterpakje met de voetenzak muts wantjes en slofjes. Ik doe er dan nog een dekentje overheen. Hij slaapt er beter door heb ik het idee en hij is ook nog nooit ziek geweest.