5 Reacties
vorige maand
Hey
Het kan zijn dat ze door ziek te zijn meer jullie nabijheid nodig heeft.
Wij komen uit een fase dat zelfstandig spelen moeilijk ging... Ik stak hem toen veel in de draagzak om toch maar wat gedaan te krijgen en van het gehuil af te zijn. (met het idee van: dit is weer een fase waar we door moeten)
Gelijkelijk aan begon hij vanzelf meer zelfstandig te spelen. Ik onderbreek hem dan niet in zijn spel, zodat hij niet afgeleid is en doorheeft van: mama is hier ook...
We doen speelgoedrotatie, niet te veel speelgoed ineens aanbieden. Soms speel ik eerst even samen en laat hem dan alleen verder doen.
Hij helpt ook heel graag mee met klusjes in huis: was plooien, vaatwas legen, wasmachine vullen, stofzuigen (met zijn speelgoedstofzuiger), op de leertoren als we bezig zijn in de keuken. Dat doen we dan wel samen... Hij heeft het ook altijd meteen gezien en is kwaad als hij niet mag helpen 🙈
Dus hopelijk bij jullie ook een fase waar je efkes door moet en hopelijk komt het zelfstandig spelen terug!! Xx
vorige maand
Hier ook speelgoedrotatie inderdaad. En zelf meespelen en dan raakt ze soms ‘vertrokken‘.
En meehelpen met klusjes doet ze hier ook heel graag 🙂
Zelfstandig spelen gaat hier plots ook uitstekend als het bijna bedtijd is 😂
Op Instagram is er een leuk account ‘speelmomentjes’ waar je ook inspo kan vinden voor zelfstandig spelen!
vorige maand
Haha, hier kan hij ook opeens heeeel goed zelfstandig spelen als we op het punt staan ergens naartoe te gaan. Dus vanochtend deed ik alsof we de deur uit gingen, en toen heeft hij zichzelf opeens een uur vermaakt met de bal terwijl ik de krant las 😂
Wat hier ook wel helpt is om hem op weg te helpen met iets nieuws. Hij vindt het bijvoorbeeld heel leuk om al zijn autootjes op een rijtje te zetten, en als ik dat dan begin te doen op een nieuwe plek, dan kan hij zo een half uur helemaal erin opgaan.
Als ik alleen met hem ben speelt hij niet zo goed zelfstandig, maar als mijn vriend erbij is of een familielid dan opeens wel.
vorige maand
Reactie op TessahS
Haha, hier kan hij ook opeens heeeel goed zelfstandig spelen als we op het ...
Ja idd... Soms helpt het om iets van plaats te wisselen om het weer interessant te maken. Ik had de fisher price garage op een andere plek gezet na het poetsen en hij heeft er zich een hele tijd mee beziggehouden terwijl hij er al enkele weken niet meer naar keek.