Hoi allemaal!
Een vraagje:
Vorig weekend waren er 2 dagen dat mijn zoontje midden in de nacht ineens klaar wakker was. Het duurde soms lang vooraleer hij in slaap viel. De rest van de week sliep hij weer super goed.. de voorbije nacht weer om 1 uur wakker… hoe zou het komen?
Vorige week heb ik uiteindelijk een dikkere slaapzak aangedaan omdat ik dacht dat het misschien wat te koud was op zijn kamer maar nu weet ik het dus niet…
Kan wel door de kou komen inderdaad, of een droom ofzo. Moest hij huilen of bleef hij wakker zitten?
We hebben wel eens gehad dat ons zoontje gewoon rechtop in bed ging zitten, zo een half uur stil bleef zitten en daarna weer ging liggen. Heel gek!
Wij zitten met hetzelfde probleem, maar al een paar weken. Finn wordt wakker en kan soms tot 3 uren in zijn bed liggen tetteren en gaat dan weer slapen, wij zijn ook ten einde raad
Hebben jullie hier nog last van?
Mijn dochter wordt nu al een tijd na een paar uur slaap wakker, soms om 2 uur al huilend…
Dan moet ze echt getroost worden en soms helpt het pas echt als ze bij ons ligt… Dit is echter geen duurzame oplossing. Iemand tips? Wat zou dit zijn?
Hoe gaat het slapen daar ondertussen? Hier sinds het winteruur een ramp om hem ‘s middags en ‘s avonds in bed te krijgen. Hij begint te huilen van zodra we zijn pyjama aandoen, in bed liggen is echt krijsen. Soms halen we hem er uit omdat we hem niet gekalmeerd krijgen en dan valt hij vrijwel meteen bij/op ons in slaap. Tussen 5u en 6u wordt hij dan weer wakker. Ik vermoed dat het toch meer is dan alleen het winteruur…
Wij hadden een paar weken dat ons zoontje tussen 4 en 5 wakker werd en zijn middagdutje weigerde of heel kort was. Maar opeens was het afgelopen en sliep hij weer van 7 tot 6u30 ongeveer en 's middags meestal 1,5 tot 2 uur.
En we merken ook dat hij niet meer direct begint te huilen 's ochtends, maar gewoon wat ligt te brabbelen of met zijn knuffels gaat spelen. Soms valt hij dan weer even terug in slaap. Of hij gaat ons roepen, en als hij hoort dat we komen gaat hij weer liggen en doet hij alsof hij slaapt, dat vind hij dan super grappig 😅 Heel fijn dat het opstaan nu wat relaxter gaat.
Wij hebben uiteindelijk de slaapgids van snuggles and dreams gekocht en hij slaapt nu al een maand door. Het winteruur was ook een probleem, maar nu slaapt hij door tot 6 u
Onze zoon kon ook zo lang wakker zijn, soms 2 uren aan een stuk s nachts. Bij ons kwam het omdat hij nig een nachtvoeding had en dat moest verteren. Soms kan het zijn van een overvolle pamper of nu de laatste tijd omdat hij lekte.