11 Reacties

In het topic 30weken stuitligging vind je al wat ervaringen terug

vorige week

Reactie op ZorgzamePaddestoel569209

In het topic 30weken stuitligging vind je al wat ervaringen terug
Ja, maar ook veel mama's waarbij het last minute toch niet nodig was. Ben echt specifiek op zoek naar mama's die het wel hebben moeten doen..
Ik heb het laten doen. Het is niet gelukt. Je hebt 50% kans bij een eerste kindje dat het lukt, wat meer bij een volgende zwangerschap. Ze hebben bij mij 3 draaipogingen gedaan, dat is het maximum duurt niet langer dan een kwartier. Ze geven je medicatie voor je baarmoeder te ontspannen. Daae voelde ik me niet zo goed door. Serieus hartkloppingen, heel opgejaagd gevoel. Je moet proberen je buik ontspannen te houden dat maakt het voor hun makkelijker. Ik vond het pijnlijk, maar het duurt niet lang en ze pauzeren tussendoor. Ik heb toch een dag of 3 een pijnlijk gevoel aan mijn buik gehad. Het was best wel gevoelig voor een weekje. Er is weinig risico voor je kindje, ze controleren alles op voorhand en houden het hartje in de gaten tijdens het keren. Er is een klein kansje op een spoedkeizersnede. Maar ik zou het zeker opnieuw laten doen.

vorige week

Ik heb het op 36+4 laten doen (vorige week vrijdag) en bij mij is het gelukt. Wel mijn tweede kindje en ze wordt kleiner geschat dan mijn oudste (dus nog iets meer plaats in baarmoeder en baarmoederwand iets flexibeler). Het is zeker geen aangenaam gevoel, maar door mij te focussen op mijn ademhaling, ging het best vlot. Hier is het in 1 keer gelukt met een korte pauze tussen. Daarna kijken ze met een echo na of het gelukt is en houden ze je nog een uurtje aan de monitor om je kindje in het oog te houden. Bij mij volgde na het uur monitor nog een echo om te kijken of ze nog steeds goed lag. Ze was op dat uurtje tijd ook al dieper in mijn bekken gezakt 鈽猴笍

6 dagen geleden

Waar ligt je placenta? Heb je veel vruchtwater? Ons babytje lag vorige week (35+5d) ook nog in stuit. Gynaecoloog acht de kans dat het lukt zeer klein en kans dat er iets misgaat, groter. Placenta ligt vooraan en babytje ligt al ganse zwangerschap fout. Hierdoor probeerde ze ons niet te overtuigen om een uitwendige kering te laten doen zei ze, maar als we het echt willen, wil ze het wel proberen.

5 dagen geleden

Bij mij lag hij op 38w plots terug in stuit en is een uitwendige kering gelukt. 12u later was hij jammer genoeg alweer gedraaid om dan op 39w terug in hoofdligging te liggen. Is mijn eerste kindje, dus dit is wel erg uitzonderlijk allemaal blijkbaar. Maar een kering kan dus zeker ook in een latere fase nog succesvol zijn. Hangt vooral van mate van indaling af denk ik. Het was inderdaad zeer onaangenaam, maar achteraf wel geen last van ondervonden.

17 uur geleden

Wij gaan hier na een gefaalde kering op 35w5d een tweede poging wagen in Maria Middelares op 36w6d. Fingers crossed! 馃

16 uur geleden

Reactie op MargoVdb

Wij gaan hier na een gefaalde kering op 35w5d een tweede poging wagen in Ma ...
Oooh veel succes! Wanneer zou dit dan doorgaan?

11 uur geleden

Reactie op Leen Houtmeyers

Oooh veel succes! Wanneer zou dit dan doorgaan?
Volgende week dinsdag op 36w6d, hoop z贸 hard dat het gaat lukken, want de stuitbevalling zie ik ook niet zitten

11 uur geleden

Reactie op MargoVdb

Volgende week dinsdag op 36w6d, hoop z贸 hard dat het gaat lukken, want de s ...
Ik duim echt mee met je! Ik zie ook aan je berichtjes hoe hard je tegen een stuitbevalling of keizersnede tegenop kijkt! Laat je me nadien iets weten? 馃馃徏