10 Reacties

2 dagen geleden

Ook 36 + 3. Afgelopen maandag ontsluiting gecontroleerd en eerlijk... Ik heb er helemaal niets van gevoeld.

2 dagen geleden

Vandaag hebben ze ontsluiting gekeken heb 3.5 centimeter ontsluiting. En eerlijk ik heb ook niks gevoeld vandaag 37+1

2 dagen geleden

Ik ben nu 38+4. 2 weken geleden eerste keer laten controleren en nu een paar dagen geleden terug. De eerst was oncomfortabel maar de 2e keer deed echt heel veel pijn. Ik ben niet gekend met vaginisme maar ik ben nu wel wat terughoudend geworden met het laten controleren. Blijkbaar zegt het ook helemaal niets zolang je geen wee毛n hebt of niet wordt geinduceerd. Je kan weken rondlopen met 4 cm ontsluiting en je kan straks wee毛n krijgen en snel progressie maken

2 dagen geleden

Ik vond het echt pijnlijk toen ze ontsluiting nakeken bij mijn vorige zwangerschap. Nu heb ik 'geluk' dat ze het niet moeten nakijken aangezien ik een geplande keizersnede heb
Ik denk dat het sterk afhangt van hoeveel ontsluiting je hebt of het pijn doet of niet (en natuurlijk ook afhankelijk van je eigen pijngrens). Wanneer je een baarmoederhals hebt die nog niet verstreken is en nog maar 1-2 cm opening hebt bijvoorbeeld, is dit moeilijker te voelen. De baarmoederhals ligt dan vaak ook verder naar achter waardoor ze dieper moeten voelen en dit pijnlijker kan zijn. Hoe meer ontsluiting je hebt, hoe gemakkelijker en minder pijnlijk het is om het te voelen

2 dagen geleden

Bij mij deed het geen pijn, gewoon wat onaangenaam en had nog maar 1cm ontsluiting. Ik heb zelf ook verleden van pijnklachten etc
38w4dagen vandaag controle gehad echter nog maar minimaal(vingertopje) omdat ik zwangerschapdiabetes heb laten ze me tot 39.2 wachten en anders dinsdagavond gaan ze pilletje geven en vliezen breken . Ik vond wel pijnlijk eerlijk gezegd maar dat kan zijn door minimale ontsluiting

gisteren

Ik heb vaginisme en was heel pijnlijk, het brande de hele tijd, bij bevalling zelf moesten ze na 2x ontsluiting meten als epidurale steken omdat ik het niet tuin verdragen, is zoals je seks hebt maar dat erger doordat ze dieper gaan en een penis is nog dun, als zij hun hand moeten insteken en rond de baarmoederhals moeten gaan om te voelen of je 10 CM hebt duurt dit 5 min ofzo. Ik ging Wenen, trillen en beven van de pijn. Vraag alsjeblief epidurale als je het ook zo ervaart. Wordt alleen maar erger...

gisteren

Reactie op Sharonf

Ik heb vaginisme en was heel pijnlijk, het brande de hele tijd, bij bevalli ...
Omg 馃槰 mag ik vragen hoe de rest van de bevalling ging bij jou? Voelde je met de epidurale minder

gisteren

Reactie op 馃┑

Omg 馃槰 mag ik vragen hoe de rest van de bevalling ging bij jou? Voelde je m ...
Ik ben echt 11uurvan de 12uur bevalling zitten beven en trillen voor angst van onbekende, ik zei tegen mezelf rustig, je bent veilig, alles is goed, ik ben als kind misbruikt geweest en alles kwam terug en had geen controle meer over mezelf vandaar die vaginisme... Vandaar ook de keuze spoedkeizersnee of toch bevallen doordat ze mij ook geen trauma op trauma wouden geven. De epidurale 6 keer moeten prikken zodat ik zo zat de beven, dat is milimeter werk en hield mijn vriend mij vast en vroedvrouw. Vanaf de epidurale voel je niets meer, enkel dat ze in je gang voel j wel wat ze doen maar die pijn en brandend gevoel voel je niet meer... Zoals bij tandarts bij verdoving voel je dat ze erop boren maar geen pijn, zo kan je vergelijken